Köpråd: Samsung QN80F / QN85F, satsa nu eller vänta tills Black Week?

Permalänk

Köpråd: Samsung QN80F / QN85F, satsa nu eller vänta tills Black Week?

Jag har behövt större TV och har nästan bestämt mig för antingen Samsung QN80F eller QN85F. Tänkte vänta tills Black Friday men ser att den är redan på rea just nu för circa 14,000 i en vecka till. Jag vet att ingen här har ett definitivt svar, men ni som håller koll på TV marknaden och har gjort det i några är, är det sannolikt att rean på den blir lägre runt Black Friday eller är det lika bra att satsa nu så jag slipper vänta 3 månader till? Känns lite jobbigt att inte ha en ordentligt TV för tillfället. Och vad säger historien om vilket håll QN85F kommer gå? Den är tydligen lite bättre än QN80F, men som baspris på Elgiganten så är den faktiskt 600kr billigare av någon anledning. Vad handlar detta om? Om den kommer på en bra rabatt under Black Week så känns det lika bra att vänta på den. Som sagt jag vet att ingen här kommer ha ett riktigt svar, ingen kan se in i framtiden. Men ni som har lite erfarenhet med TV köp och sådant bör ha några idéer i alla fall.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid titta på prisjakt och sedan dra någon slutsats därefter, de har ju prishistorik.

Permalänk
Bildexpert 📺

De här frågorna är av typen "Vad är Telias aktie värd i november?" är förstås inget du kan få något konkret eller exakt svar på. QN80F-serien är i alla fall en 2025-modell och har därmed ännu inte varit med om en stor rea. Detta indikerar att den kan sänkas på BF och mellandagarna. Men om det är bättre eller sämre prissänkningar än de kampanjreor som förekommer nu? Ja, det är just som Telias aktie. Först när reorna kommer vet du svaret.