Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad för erbjudanden vi ser från operatörerna nu på fredag. Inte riktigt såld på någon av färgerna dock. Kul dock att iPhone 17 blev riktigt bra också så man slipper välja pro-modellen ifall man vill ha promotion.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Nej!

Gick från iPhone 6 Plus 2014 -> iPhone 12 Pro Max 2020.

6:an kändes gammal och långsam för lääänge sedan kring -19/-20 medan min nuvarande 12PM känns helt ny och blixtsnabb fortfarande efter fem år Finns ingenting som lockar med de nya telefonerna, varken särskilt ny design eller features, så blir inte ett dugg förvånad om det dröjer till 2028 eller ännu senare innan det blir en ny. Kanske blir att slänga in ett nytt batteri nån gång, men har egentligen inga problem just nu med 83% hälsa. Nej, det blir nog en iPad pro och datorkomponenter istället denna höst

Visa signatur

9070 XT - 9950X3D - LG C4 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Men att köpa en ny telefon för dom pengarna och redan från dag 1 behöva tänka på tillgång till laddare / gå runt med batteri på baksidan(försvinner ju syftet med air)…. Känns tveksamt.

Tror vi ska avvakta riktiga tester, tekniska spec:en ser ändå ok ut, känns som den borde klara en dag (12-14h) på riktigt.

Video­uppspelning
Upp till 27 timmar

Videostreaming
Upp till 22 timmar

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Hustruns 12 mini börjar bli trött, så hon kanske får köpa sig en Air. Själv funderar jag på en uppgradering från 12 mini till 13 mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Tror vi ska avvakta riktiga tester, tekniska spec:en ser ändå ok ut, känns som den borde klara en dag (12-14h) på riktigt.

Video­uppspelning
Upp till 27 timmar

Videostreaming
Upp till 22 timmar

Tänk på att esim modellerna av 17 Pro har lite större batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Tänk på att esim modellerna av 17 Pro har lite större batteri.

Siffrorna är för Air, den har bara esim överallt. Men som du är inne på, för Pro är det synd att vi får den nerfade modellen.

esim only pro kommer i dessa länder... varför ska vi mobbas?
Bahrain
Canada
Guam
Japan
Kuwait
Mexico
Oman
Qatar
Saudi Arabia
United Arab Emirates
United States
U.S. Virgin Islands

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Siffrorna är för Air, den har bara esim överallt. Men som du är inne på, för Pro är det synd att vi får den nerfade modellen.

esim only pro kommer i dessa länder... varför ska vi mobbas?
Bahrain
Canada
Guam
Japan
Kuwait
Mexico
Oman
Qatar
Saudi Arabia
United Arab Emirates
United States
U.S. Virgin Islands

De kunde haft det som ett alternativ åtminstone för esim modellen har 2h mera i batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

De kunde haft det som ett alternativ åtminstone för esim modellen har 2h mera i batteritid.

Är väl ingen av operatörerna i Sverige som INTE erbjuder esim...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Airpods Pro 3 ser bra ut och det lär bli ett köp under hösten. Det enda jag stör mig på är att den totala batteritiden minskade med 6h. Varför?!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Video­uppspelning
Upp till 27 timmar

Videostreaming
Upp till 22 timmar

Absolut på pappret ser det ju okej ut, ”bara” 3h mindre än vanliga iPhone 17. Men att de just påpekar, bara på air , att man klarar sig en dag på batteriet. Det gör ju att man funderar lite.

Antal timmar i endast videouppspelning är ju en sak, sen gör man ju massa annat med telefonen som gör att batteriet dras mer osv. Så kan tänka mig att i verkligheten så är det inte så liten skillnad mot vanliga iphone 17. Men är ju bara spekulationer tills vi har tester så Men jag, och många fler om man kollar runt, är väldigt tveksamma till batteritiden på Air.

Permalänk
Medlem

Jag får gratis telefon från jobbet så nej. Däremot blir det definitivt ett par Airpods Pro 3. Använder mina APP2 flera timmar varje dag. En fantastisk produkt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nämn något? Det enda jag kommer på kan möjligen vara avancerade spel som kan vara tung drivet.

Det kan vara t ex att någon som vill filma videor i vissa upplösningar eller format. Den möjligheten finns inte på alla mobiler. Olika personer har olika krav och då utgå från sina egna krav och tro att det är sanningen blir lätt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Men jag, och många fler om man kollar runt, är väldigt tveksamma till batteritiden på Air.

Jag är oxå tveksam, men försiktigt positiv. De pratade om något nytt high-density batteri och frågan är hur strömsnål deras egenutvecklade kommunikationskretsar är. Ska bli riktigt intressant att se vad testerna visar när de kommer, borde komma i nästa vecka.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Nope. Vill inte nedgradera mig

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Är väl ingen av operatörerna i Sverige som INTE erbjuder esim...

Vad jag vet så erbjuder alla det dessutom är ju Air esim endast så kan de sälja den så kan de sälja esim Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ja, den ser ut att hamna lagom i pris. Går inte att beställa än i den portalen, men borde komma snart.
Ska kolla lite recensioner på hur kameran presterar osv när det blir tillgängligt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ja, den ser ut att hamna lagom i pris. Går inte att beställa än i den portalen, men borde komma snart.
Ska kolla lite recensioner på hur kameran presterar osv när det blir tillgängligt.

12 september kl. 14.00 går det att boka, släppet är sedan den 19 september.
iOS 26, watchOS 26 & macOS Tahoe kommer 15 september (19:00 troligen)

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en Iphone 13 Pro Max, batterikapacitet är på 86% på snart 4 år.
Kommer köra på med denna telefon, tills den inte klarar av en dag på en laddning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Näe!!! Min iPhone 11 Pro håller på att falla i bitar (inte apples fel) och börjar bete sig allmänt illa. Kräver omstart med jämna mellanrum för att det inte går att scanna qr koder (kameran går inte igång, den går att fota med), genvägar fungerar inte.

Jag var redan på väg tillbaka till Android då DEX lockar och jag är trött på Apples ekosystem där allt ska kosta lite mer bara för att. iPhone 17 Pro ser ut att bli bra jäkla ful och fyller mig inte av habegär.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Det är den stora frågan!

Beställde en S25 Edge nu när Samsung slängde iväg dem till ett väldigt fördelaktigt pris. Använder 13 Pro idag och har varit toknöjd, stort steg att byta över till android när man utöver gaming PCn är fullt investerad i apples ekosystem. Kanske blir att byta in S25 Edge till fördel för 17 Pro.

Då är frågan, vilken färg? Vad tänker ni? Är själv kluven.

Permalänk
Viking
Skrivet av StorMatte:

Då är frågan, vilken färg? Vad tänker ni? Är själv kluven.

Orange!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Nä, jag stannar på min 15 tills batteriet bråkar för mycket. Sen går jag av vissa skäl och rutiga orsaker över till Android igen (även om jag faktiskt gillat Apples universum och "inlåsningen") kommer definitivt att titta på degooglad variant av OS och basera köpet på om det går att använda det i telefonen jag väljer.

Kommer dock att behålla telefonen pga. Airpods Max när jag vill lyssna på musik.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Hmmm. Dags att byta min jobbtelefon 14 pro. Så kanske. Men 17 pro har inte lika roliga färger som 17 och det bakstycket såg ganska fult ut.
Hade faktiskt tagit en vanlig 17 om de kört main + telephoto. Vem använder ultrawide?

Får se om jag orkar byta, inget fel på min telefon och är ju lite meck att byta telefon.

Fanns det någon info på airpods pro 3 om det fixat vind brus reduceringen något? Den är ju totalt värdelös på mina airpods 4 anc och airpods pro 2 jag testat. Lite motvind till jobbet och allt man hör är vindbrus

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Blir inget byta i år utan kör på med min 15 pro max men Iphone Air såg intressant ut så får se hur det ser ut nästa år

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

För mig blir det en 17 Pro Max. Jag velar dock mellan 256 och 512 GB lagring. Bara hos Apple lyckas 256 GB lagring kosta 3000 kr.

Permalänk

iPhone 17 Pro/Pro Max hade ej varit fel, skulle kunna skaffa en sådan om jag skulle kunna övertala jobbet att få lägga pengar i mellan, där jag tråkigt nog är ensam om detta behov bland de jag umgås med.
Men när budgeten blir lägre så blir det en annan. Sedan upplever jag inte gigantisk skillnad på iOS/android.

Det största positiva är att vi går emot att alla har bra mobiler, jag syftar på fler byter nu från de äldsta.

Den telefon jag hade köpt om den hade funnits vore iPhone 17 max (dvs en. större)
*edit*
Min privata mobil är för ny och den har jag inga höga krav mer än den ska vara billig.

Permalänk
Medlem

Blir en Iphone 17 nu när basmodellen äntligen fått 120 Hz. Ska bli skönt att återvända till iOS efter 5 år med Android.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

17 pro max + apple watch series 11 46mm.
Lite tveksam på färg dock. Den blåa ser typ blågrön ut på vissa videos, gillar inte det.
Orange kanske för vara lite hipster.

Sen antagligen airpods pro 3. Jag är fortfarande förbannad att inställning efter min hörsel försvann med senaste ios uppdatering då jag var tvungen att köra en factory reset. Bara ta bort en feature helt och sen låsa det med nyare airpods lite scum behaviour. Men man får väl krypa med. Mina airpods pro 1 är urgamla nu me så.

Permalänk
Medlem

Hur hamnar inte iPhone modeller på nyhetssidan? Medans en ynka Samsung Fold gör det?

Hur som Apple Watch 3 ultra är inte alls omöjligt att ja köper mig.

Permalänk
Medlem

Blev en Samsung S25 Edge i somras istället för stt vänta på 17 Air och efter man vant om sig till Samsung igen från iphone så är jag nöjd. Så ingen iphone för mig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.