Kul å höra men aj, tråkigt att du råkat ut för det där. Har hitintills 17st spel från Temu och aldrig haft något problem, alla var inplastade/förseglade och kasetten var självklart i. Har hört skräckhistorier om det där med att fodralet är tomt, men varken jag eller två av mina vänner eller min syrra råkat ut för.
Jag köper Switch 1 och 2 spel främst från säljaren/affären "Player Zone", du kan säkert se ett dussin av mina recensioner där med bilder. Den säljaren är sjukt pålitlig och har i princip bara positiva omdömen. Oftast bästa priser också.
Skulle du mot all förmodan få ett tomt fodral från Temu så får du 100% pengarna tillbaka. Temu har komiskt nog kanske bättre returrätt+full återbetalning än Amazon. Helt sjukt egentligen. Har så många vänner som ibland fått fel vara, fel storlek eller tom en öppnad/använd vara och då har de alltid fått pengarna tillbaka. Med anledning av detta handlar jag oftast spel på Temu istället för AliExpress, för där slipper man förhandla om "partial refund" som du tyvärr bara gick.
Dessutom behöver man på Temu nästan aldrig skicka tillbaka en vara efter en refund. De där returerna hamnar ändå på nån soptipp så 9 av 10 fall får du behålla vad det än är.
Hursomhelst, butikerna på Temu som är bäst och pålitliga:
Player Zone och Jasmine
Jag har köpt som sagt 17 spel där nu, plus 2st original Pro kontroller, original charging grips, 2 par extra Switch 2 Joy cons mm och allt är sprillans nytt. Pro controller betalade jag knappt 150kr styck för med credit back. Nån vecka sen beställde jag också en original Pro 2 kontroller från Player Zone (förmodligen samma butik du handlat från) och jag kan garantera dig att vi båda blir nöjda. Den dyker upp nästa vecka, dock är jag på jobb utomlands då, så du får rapportera hur det gått!
När det gäller AliExpress så har jag handlat jäkla massa saker där men inte spel förutom ett nu. Mitt första som jag beställde senast i förrgår var Mario vs Donkey Kong. Fick det för 27 dollar, alltså typ 270kr. Helt ok pris, efter coupon och massa coin discount. Får se hur det går, men jag är inte orolig.
För att få de bästa priserna på AliExpress så bör man regelbundet samla coins, och sen när man har minst några tusen coins så kan man få sinnessjuka rabatter med coins. Typ 70-90% off priset. Har handlat sjuhelsikes med prylar där, leksaker, fejk-Lego mm och allt har alltid kommit fram och aldrig några problem. Så det är lite som ett lotteri där kanske 1 av 20 paket det blir knas med. Jag kanske har världens tur men klarat mig än så länge.
Hursomhelst, Tenu är bättre för Switch spel och tillbehör. Och med claimcredit blir det definitivt billigare. Man kan praktiskt taget handla ett eller två spel i veckan för 220-250kr styck, ibland ännu mindre när de kostar 500kr innan credit back, då kan man slänga in massa andra tillbehör i beställningen och få allt, inklusive spelet för 220kr typ.
Jag vet att det alltid finns en risk med att handla från Kina, men de flesta (turligt nog kanske) har inte riktigt förstått hur sjukt billigt man kan få grejer där, såsom Switch spel samt annat kul.
Och på Temu är det noll risk. Blir det knas så är det pengarna tillbaka.
Ser fram emot att höra hur det går!
Hehe, Kirby spelet utan kassett är faktiskt just ifrån Player Zone 😅