Permalänk

Prylar efter uppgradering.

Halloj! Tänkte kolla intresset för följande komponenter som blev över efter jag uppgraderade datorn.
Asus rog strix B550 itx moderkort - OBS! Denna var anledningen till uppgraderingen. Usb-portarna fick för mycket ström och jag kunde/orkade inte fixa problemet. Blåst ur från damm, inget som ser eller luktar bränt.

Ryzen 3700x

Alpenphönen blackridge med noctua fläkt, original fläkt kastat skulle jag tro.

Corsair sfx 750w

Corsair 16bg ddr4 ram 3200mhz

2st noctua nfA9x14 fläktar

Hzmod chassi, se bild den svarta, lätt kantstött efter frakt från kina.

Har även kvar ett svart ducky mini tangentbord 60% jag inte fick sålt från förra garderobsrensningen.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk

Black ridge (am4 tillbehör)
250:- + frakt

B550 (gärna med tillbehör om de finns kvar)
300:- +frakt

Visa signatur

Fractal Node 202 | Ryzen 5700G | RTX 3070 8GB | 32GB LP DDR4 | Samsung 870 500gb | Thermalright AXP-100 Full copper | ARCTIC P12 Slim PWM PST - 120 mm

Permalänk
Medlem

Corsair 16bg ddr4 ram 3200mhz... mer exakt modell?

Permalänk
Medlem

Eventuellt intresserad av att ge ett bud för hela rubbet men är väldigt nyfiken över mer kontext kring "Usb-portarna fick för mycket ström". Är det en bios varning vid boot eller något annat?

Permalänk
Skrivet av Fremmann:

Corsair 16bg ddr4 ram 3200mhz... mer exakt modell?

Lpx vengeance, lågprofil så kylaren får plats över, svarta.

Permalänk
Skrivet av Jope096:

Eventuellt intresserad av att ge ett bud för hela rubbet men är väldigt nyfiken över mer kontext kring "Usb-portarna fick för mycket ström". Är det en bios varning vid boot eller något annat?

Japp, varning vid boot, kom inte ens in i bios för att testa Windows i safemode eller vad det heter. Orkade inte riktigt pilla med det mer än så och var en bra ursäkt för frugan att uppgradera 😅

Permalänk
Skrivet av TheGustavsson:

Japp, varning vid boot, kom inte ens in i bios för att testa Windows i safemode eller vad det heter. Orkade inte riktigt pilla med det mer än så och var en bra ursäkt för frugan att uppgradera 😅

Kan även tillägga att det var samma sak utan att portarna användes, svårt att säga om det rör sig om en eller alla.

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att det var samma sak utan att portarna användes, svårt att säga om det rör sig om en eller alla.

Jag hade det felet när jag hade usb-c-kabeln från chassit åt fel håll i moderkortet, kan va värt att kolla.

Permalänk
Skrivet av Celphish:

Jag hade det felet när jag hade usb-c-kabeln från chassit åt fel håll i moderkortet, kan va värt att kolla.

Ska ha det i åtanke med mitt nya chassi där jag har usb-c inkopplat om det skulle uppstå igen. Med B550 hade jag inte usb-c, kört problemfritt i flera år så kom det som en blixt från klar himmel.

Permalänk
Medlem

Ska ha det i åtanke med mitt nya chassi där jag har usb-c inkopplat om det skulle uppstå igen. Med B550 hade jag inte usb-c, kört problemfritt i flera år så kom det som en blixt från klar himmel.

Aha, okaj, nvm då

Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr + frakt (CPU, Mobo, Ram, PSU)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

300 kr hämtar Corsair 16bg ddr4 ram 3200mhz

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr Alpenföhn Black Ridge/Noctua-fläkt + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Halloj! Tänkte kolla intresset för följande komponenter som blev över efter jag uppgraderade datorn.
Asus rog strix B550 itx moderkort - OBS! Denna var anledningen till uppgraderingen. Usb-portarna fick för mycket ström och jag kunde/orkade inte fixa problemet. Blåst ur från damm, inget som ser eller luktar bränt.

Ryzen 3700x

Alpenphönen blackridge med noctua fläkt, original fläkt kastat skulle jag tro.

Corsair sfx 750w

Corsair 16bg ddr4 ram 3200mhz

2st noctua nfA9x14 fläktar

Hzmod chassi, se bild den svarta, lätt kantstött efter frakt från kina.

Har även kvar ett svart ducky mini tangentbord 60% jag inte fick sålt från förra garderobsrensningen.

Mvh

Läs hela annonsen här

Har du några mer bilder på prylarna?

Permalänk

Finns moderkortet kvar ?

Visa signatur

Fractal Node 202 | Ryzen 5700G | RTX 3070 8GB | 32GB LP DDR4 | Samsung 870 500gb | Thermalright AXP-100 Full copper | ARCTIC P12 Slim PWM PST - 120 mm