Ja jag håller med dig att exlusiviteter är dåligt.
Men svaret har inte du och jag utan dom som skapar och släpper spelen. (Jag gissar att du inte skapat vr spel för varken Quest eller nån annan plattform?)
Som jag skrev det kan ju finnas dom som helt enkelt inte tycker det är värt att gå på dom övriga platformarna förutom Quest.
Batman är exklusivt för att utvecklaren ägs av Meta men tex Dungeons of Eternity hade vad jag vet ingen exklusiv deal och kunde om dom velat släppt spelet samtidigt på alla plattformar. Först nu kommer det till SteamVR och jag vet inte ens om det ör sagt nått till PSVR2 och spelet har väll funnits i 2år på Quest och tillhör ett av dom mest populära.
Faktiskt så har Quest överträffat flera ggr och sålt bättre än xbox i perioder. 😀
Se på Nintedo dom släpper inte sina spel på andra plattformar och känner sig väll inte tvingade heller.
Verkar som Meta känner samma sak med spel till Quest.
Skillnaden är att Nintendo troligtvis skulle sälja miljontals fler spel av att sätt på annan plattform.
Meta kanske inte so much eftersom dom är så små dom andra.
Utvecklingskostnaderna är heller ibte lika stora som i flatscreen aaa branchen då den är tyngd av onödigt feta organisationer så det är inte jämförbart tror jag.
Dungeons of Eternity ska också komma till psvr2. Fler spel verkar komma till pcvr och psvr numera.