Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Sammanfattar som flera redan skrivit, EA Access 12 months från Elgiganten fungerar prima, köpte det x3 och konverterade sen till Ultimate som nu går ut 2026-08-31.

1. EA Access 12 Month Subscription - XBOX 224,10kr/st med kod MEMBER25AUG

2. Lös in koderna på ert Microsoft konto

3. Aktivera Xbox Game Pass Ultimate á 185kr

4. Klart

Totalt 672,30 + 185 = 857,30kr eller 66kr/månad istället för 185kr/månad.

Tack för sammanfattningen och alla andra för tipsen.

Blir att beställa några koder då mitt nuvarande gamepass period sen senast går ut den 23e augusti. Spelar bara på pc så hade klarat mig med det istället för ultimate men det där blir billigare.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Arggh! Får det inte alls att fungera. Vad gör jag för fel?

1. Har köpt 3x12 månader GP Core (indiskt) samt 1 månad Ultimate (indiskt) via Eneba

2. Installerat NordVPN och valt India. Kollat via https://nordvpn.com/sv/what-is-my-ip/ att det verkligen är Indien.

3. Loggat in på MS och ändrat min faktureringsadress till en indisk.

4. Ändrat min region till Indien hos MS.

5. Testat i Edge & i Chrome. Inkognito och vanligt. "renewat" VPN-anslutningen så jag fått ny IP.

Får alltid felmeddelandet "Du försöker köpa från en felaktig region. Du måste uppdatera dina inställningar för att kunna köpa från rätt region. Mer information finns i.."

Skrivet av JoeSun:

Tack för info och tipset om aktivt bankkort - det har jag.
Tyvärr fungerar det fortsatt inte. Anledningen till att jag angav indisk adress är för att jag såg det som tips hos CJS -
https://cjscdkeys.zendesk.com/hc/en-gb/articles/2544118221494...

Där står det också att man inte skall ha en aktiv prenumeration, vilket jag inte har på Gamepass, men.. Jag har en prenumeration på Microsoft 365 Family. Vet inte om det kan störa.
Funderar på att skapa ett helt nytt MS-konto via Indien-VPN och testa en av koderna. Bara för att se om det alls fungerar.

Edit: Testade att skapa ett nytt MS-konto när jag hade Indien-VPN på, då fungerade det att aktivera en kod.
Då vet jag att koden funkar iaf.
Om jag inte hittar någon annan lösning får jag väl köra på nya kontot på xboxen... Drygt, men svårt att klaga 🤣

Skrivet av sliti:

Köpte också indisk kod och fick inte det att fungera pga region så jag gjorde EA Access konverteringen som kommentaren ovan och fungerar perfekt.

Hej,

Efter en vecka av tjat gav jag upp. Sonen 1 – Pappa 0.

Jag försökte stå emot, men efter sju dagar av suckar, “snääälla”, “men alla andra har det”, “det är limited” och “du förstår inte, pappa”… ja, då hade jag ingen chans.

I alla fall, började jag leta efter Fortnite: Shadows Rising Pack till Xbox Series X och hittade det till slut på CJS CDKeys. Klickade hem det och efter många om och men lyckades jag till slut aktivera koden. Så här gjorde jag:

1. Installerade Hotspot Shield Premium på laptop och valde Turkiet som VPN-server.
2. Verifierade IP via whatismyipaddress.com och ipleak.net för att bekräfta att jag fick ett turkisk IP.
3. Tog bort mitt svenska betalkort från Microsoft-kontot och kollade att inga prenumerationer var aktiva.
4. Ändrade kontoregion till Turkiet hos MS.
5. La till en turkisk faktura- och leveransadress.
6. Bytte språk, datumformat och visningsnamn till turkiskt.
7. Öppnade inkognito i Chrome. Löste in koden via xbox.com/redeem (redeem.microsoft.com fungerade inte).
8. Loggade in på sonens Xbox-konsol och skinnen dök upp direkt i Fortnite, även på hans Epic-konto (som är länkat till Xbox).

Allt aktiverades på sonens Microsoft-konto (behövde alltså inte skapa något nytt). Jag behövde dock starta om min VPN två gånger för att få en fungerande IP-adress, först då gick det att lösa in koden.

Hoppas guiden kan hjälpa fler här inne som fastnat med regionlåsta koder. Tyvärr fick jag inte gratis-VPN att fungera.

Lycka till!

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Sammanfattar som flera redan skrivit, EA Access 12 months från Elgiganten fungerar prima, köpte det x3 och konverterade sen till Ultimate som nu går ut 2026-08-31.

4. Klart

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Så länge xbox-sidorna på förra sidan inte säger annat så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Så länge xbox-sidorna på förra sidan inte säger annat så...

Det fungerar fortfarande om någon undrar

Permalänk
Medlem

Måste detta göras när ens subscription har gått ut? Eller kan man köpa dessa och förlänga??

------------------
EA Access 12 Month Subscription - XBOX 224,10kr/st med kod MEMBER25AUG

Lös in koderna på ert Microsoft konto

Aktivera Xbox Game Pass Ultimate á 185kr

Klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehskha:

Måste detta göras när ens subscription har gått ut? Eller kan man köpa dessa och förlänga??

------------------
EA Access 12 Month Subscription - XBOX 224,10kr/st med kod MEMBER25AUG

Lös in koderna på ert Microsoft konto

Aktivera Xbox Game Pass Ultimate á 185kr

Klart

måste ha gått ut

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

måste ha gått ut

Har du testat eller bara gissar du? Mitt har nämligen gått ut

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Har du testat eller bara gissar du? Mitt har nämligen gått ut

Du kan läsa om de olika konverteringskvoterna här:
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

Konverterar du t.ex. 36 månader EA Play till GPU får du en ratio på 3:1 = 12 månader. Löser du in koder för 36 månader EA Play när du redan har GPU får du istället bara 6 månader förlängd GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

4. Klart

Gjorde detta igår och det fungerar fortfarande förutom att jag inte fick koden MEMBER25AUG att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Gjorde detta igår och det fungerar fortfarande förutom att jag inte fick koden MEMBER25AUG att fungera.

Toppen!
MEMBER25SEP fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Tack för sammanfattningen och alla andra för tipsen.

Blir att beställa några koder då mitt nuvarande gamepass period sen senast går ut den 23e augusti. Spelar bara på pc så hade klarat mig med det istället för ultimate men det där blir billigare.

Har nu aktiverat de EA play koderna som jag köpte på elgiganten för några veckor sen. Fungerade prima och nu har jag Gamepass till 27 september nästa år. Inte lika bra deal som förra gången, men alltid något:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man aktivera även detta till PC? Det är väl ändå ett bra pris?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/ea-access-12-mo...

Permalänk

Jag är behov av GamePass ultimate för behov av Xbox Cloud Gaming, funkar detta fortfarande behöver använda via PC.