Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Ja börjar nästan ångra själv att jag inte köpte fler än en när folk kränger dom 12.5K Tradera 😅

Jo kunde ju nästan startat upp en dedikerad iPhone Air butik!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Jag har köt två telefoner genom Tre och det tycker jag kändes lite omoraliskt. En ska dottern ha. Att köpa 10 hade känts fel oavsett om det går igenom eller inte. Det hela är ju en miss men Tre låter väl goodwill väga tyngre. Marginalen på en Air är kanske 7% så inte en chans att detta är medvetet av Tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jo kunde ju nästan startat upp en dedikerad iPhone Air butik!

Haha jo, plundra tre på ett hundratal telefoner så är det bara att köra ! 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Jag har köt två telefoner genom Tre och det tycker jag kändes lite omoraliskt. En ska dottern ha. Att köpa 10 hade känts fel oavsett om det går igenom eller inte. Det hela är ju en miss men Tre låter väl goodwill väga tyngre. Marginalen på en Air är kanske 7% så inte en chans att detta är medvetet av Tre.

Undrar dock varför de andra modellerna fortfarande är till rabatterat pris. Det var ju fixat och sedan gick det tillbaka. Om de inte åtgärdar det när de vet om felet undrar man ju om det verkligen är ett fel.

Air var ju 50% så där är det väl inget snack om att den var ett stort misstag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kommer ni göra för att få fram en slutfaktura? Ska man bara ringa till Kundservice, be om slutfaktura på sin produkt och försöka få den digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Tre har skickat 17 pro och ska komma idag med Postnord och även Airpods pro 3 från Apple med DHL ska dyka upp. Alltid nojjigt att byta mobil med allt som bankid, swish osv men är ju så mycket smidigare än för några år sen nu med quick transfer eller va det heter

Ångrar så att jag inte förhandsbokade AirPods Pro 3 genom Apple nu. Senast jag köpte något därifrån skickades det med UPS som jag bara har dåliga erfarenheter av. Så fick bli Elgiganten som brukar får bra tilldelning. Men den står fortfarande som beställd och väntas tas hand om snart(förväntat leveransdatum idag står kvar märkligt nog). Och kundtjänst bollar vidare till olika som säger att de ska komma idag som förväntat till mig då de finns i lager för de som förhandsbokat, bara något strul med systemet. Men om jag inte får kolli-id under dagen ska jag höra av mig igen. Det går liksom inte ihop. Vilket jag förklara men fortsatte bara säga samma information.

Min iPhone 17 Pro Max kommer idag dock så glad för det. Men hade varit perfekt med Airpodsen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Möjligt att efterfrågan på icke PRO varianten varit oväntat hög.

Länge sedan Apple gjorde en prisvärd telefon, plötsligt händer det. 😂

Ja, i år så är det helt klart bas-iPhone som fått det absolut största lyftet!

Samma pro-skärm som normalt endast pro-modellerna har, och nästan alla andra features som pro har, förutom kylsystem och USB-porten (visst skiljer lite i CPU/GPU, men iPhone dödar ändå alla andra konkurrenter i verklig prestanda, och dagens bas-telefon är på många områden bättre än förra årets Pro-versioner).

Enda orsaken jag ser att välja Pro-versionen är för de som fotar/filmar extremt mycket (själv så föredrar jag dedikerade kameror, så jag bryr mig inte så mycket om det). För alla andra så är det bas-versionen eller Air som är självklara valet IMO.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Allt verkar ha gått igenom. Polaren beställde 10 st Air hos Tre. Inga konstigheter.

Går att avsluta abonnemanget om man ringer dom

10? Jösses, stor familj? Annars bör du nog finlira lite med deklarationen nästa år

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

10? Jösses, stor familj? Annars bör du nog finlira lite med deklarationen nästa år

Inte jag som köpt, men det tror jag nog.
Han kommer sälja dom vidare, men kollar man Tradera så är han nog inte den enda 😅

Själv vågade man inte beställa fler än en då jag trodde att även den kommer makuleras… men man lär sig något nytt varje dag.

Permalänk
Medlem

Ja, blir en 17 Pro. Går ifrån en Galaxy S20 med trasig kamera. Men vid lite eftertanke hade det nog en "Vanlig" 17 varit tillräckligt bra. Nåja.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med Inet angående min beställning och de bekräftade att jag inte kommer få min telefon förrän tidigast 2/10. Detta trots att jag la min beställning och fick bekräftelse redan 12/9 kl. 14:01, alltså 1 minuter efter att man öppnade för bokningar.

Jag har bara haft positiva erfarenheter av Inet tidigare, men den här gången måste jag säga att det känns mindre bra hanterat. Man erbjuder förbokningar på nya iPhone 17/Pro samt andra Apple-produkter, men när releasedagen väl är här verkar det knappt finnas några telefoner att skicka ut.

I det här fallet tycker jag faktiskt att det hade varit bättre att inte erbjuda förbokningar alls, utan istället börja ta ordrar först vid release när man vet hur många enheter som faktiskt finns i lager. Det hade åtminstone gett kunderna en mer ärlig bild.

Jag förstår att bristen på enheter inte nödvändigtvis är @Inet fel, men samtidigt lägger man ett ansvar på sig själv när man tar emot förbokningar och bygger upp förväntningar hos sina kunder.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Nu har jag pratat med Inet angående min beställning och de bekräftade att jag inte kommer få min telefon förrän tidigast 2/10. Detta trots att jag la min beställning och fick bekräftelse redan 12/9 kl. 14:01, alltså 1 minuter efter att man öppnade för bokningar.

Jag har bara haft positiva erfarenheter av Inet tidigare, men den här gången måste jag säga att det känns mindre bra hanterat. Man erbjuder förbokningar på nya iPhone 17/Pro samt andra Apple-produkter, men när releasedagen väl är här verkar det knappt finnas några telefoner att skicka ut.

I det här fallet tycker jag faktiskt att det hade varit bättre att inte erbjuda förbokningar alls, utan istället börja ta ordrar först vid release när man vet hur många enheter som faktiskt finns i lager. Det hade åtminstone gett kunderna en mer ärlig bild.

Jag förstår att bristen på enheter inte nödvändigtvis är Inets fel, men samtidigt lägger man ett ansvar på sig själv när man tar emot förbokningar och bygger upp förväntningar hos sina kunder.

Tror det beror på färg, svart var den enda färgen som inte var lika hög eftertraktad verkar det som. Min svarta gick igenom direkt, även om jag var lite sent ute med att beställa. Finns det någon ÅF som kunde garantera leverans på Vit ens ?

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni byter från en telefon till en annan vad gäller bilder etc?

Är totalt obegåvad vad gäller iCloud etc.

Vad jag vill:
1. Ha en fresh start vad gäller alla appar etc, vill att telefonen ska vara clean så jag får börja på nytt. Förutom,
2. Jag vill kunna hitta de bilder jag har på min iPhone 13 Pro i min nya iPhone 17 Pro(bilderna är idag sparade på iCloud) utan att ha dem lagrade på den nya telefonen.
3. Vill behålla kontaktboken.

Nån med koll som vet hur man går till väga med detta? Vill inte råka radera alla bilder jag tagit med min 13 Pro om/när jag fabriksåterställer den.

Utöver det skulle även vilja ladda ner alla bilder jag tagit med min 13 Pro för lokal lagring på extern HDD (via min mac) - tips på hur man gör det på bästa sätt? Tolkade det som att man bara kan ladda ner 1000 bilder i taget via iCloud, och Apple är vad jag förstått inte särskilt drag and drop kompatibla om jag kopplar in en USB kabel?

Permalänk
Medlem

Uthämtad från 3

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Det är en svart jag beställt, fick du din via Inet??

Beställde från Tre. Då måste det vara som någon annan skrev att dem prioriterar operatörer före mindre butiker som inte erbjuder abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Uthämtad från 3

<Uppladdad bildlänk>

Meddela oss gärna ifall/när hur du avslutar ditt abonnemang eller begär slutfaktura om du nu skulle göra det.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Meddela oss gärna ifall/när hur du avslutar ditt abonnemang eller begär slutfaktura om du nu skulle göra det.

Jag avslutade redan mitt så fort jag såg min svarta var på väg. Det är bara att ringa och be dom avsluta inom din ångerrätt så kommer de inte debitera en krona för abonnemanget. Du kan också be dem skicka ut en slutfaktura för telefonen om du vill, så slipper man betala per månad 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Jag avslutade redan mitt så fort jag såg min svarta var på väg. Det är bara att ringa och be dom avsluta inom din ångerrätt så kommer de inte debitera en krona för abonnemanget. Du kan också be dem skicka ut en slutfaktura för telefonen om du vill, så slipper man betala per månad 😅

Så du menar att jag kan ringa och avsluta abonnemanget och be om slutfaktura fastän jag ej hämtat ut dem hos postombudet?

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Så du menar att jag kan ringa och avsluta abonnemanget och be om slutfaktura fastän jag ej hämtat ut dem hos postombudet?

Stämmer. Dock vågade jag inte avsluta förrän jag såg att min telefon var på väg, så de inte makulerar hela.

Permalänk
Medlem

Men det går att avsluta abonnemanget och fortsätta betala månadsavgiften som totalt blir 7680:- för air? Eller finns det risk att månadskostnad för hårdvara blir högre när abonnemanget avslutas och inte slutbetalar telefonen?

Permalänk
Medlem

Ni som hänvisar till Tradera, har endast sett 2 annonser som postades precis? Ni fick det att låta som om det fanns 50 annonser ute. Men lite ironiskt att nån lagt upp en air på tradera, men inte ens hunnit få hem telefonen än. stort lol på den.

Permalänk
Medlem

Ja, det blir en 17 Pro Max 1GB Blå. Går fra en 14 Pro Max. Jobben betaler halve prisen så det blir vel overkommelig.
Er mest interessert i litt bedre ytelse med A19, og prøve log filming. Driver med litt YouTube.

Den som får best oppgradering er nok fruen. Har bestilt en iPhone 17 til henne, hun går fra en iPhone XR 64GB. Det er en overraskelse så vi får se. Happy wife happy life

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exerd:

Men det går att avsluta abonnemanget och fortsätta betala månadsavgiften som totalt blir 7680:- för air? Eller finns det risk att månadskostnad för hårdvara blir högre när abonnemanget avslutas och inte slutbetalar telefonen?

Ska fråga dom nu strax framme, sitter i kö per telefon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni som hänvisar till Tradera, har endast sett 2 annonser som postades precis? Ni fick det att låta som om det fanns 50 annonser ute. Men lite ironiskt att nån lagt upp en air på tradera, men inte ens hunnit få hem telefonen än. stort lol på den.

3st redan sålda innan de hunnit plocka ut. Alltid stor indikation att de kommer vara en hel drös ute på annons. Bara kolla vad som hände med S25 Edge, S10 Ultra, S25, S24 Ultra osv…

Men de är inte min ensak. Folk får göra vad dem vill, sen kan man tycka det är omoraliskt men det är upp till var och en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exerd:

Skrivet av Nucky:

Ska fråga dom nu strax framme, sitter i kö per telefon.

Jag frågade precis. Personen på kundtjänst avslutade mitt abonnemang utan problem. Frågade då vad som skulle ske med mina mobiler á 48mån avbetalning och de skulle löpa på som vanligt om man ville det á 160kr/mån.

Men jag begärde slutfaktura ändå då telefonerna ej är till mig utan bekanta som får betala på momangen

Spelade förstås in samtalet också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag frågade precis. Personen på kundtjänst avslutade mitt abonnemang utan problem. Frågade då vad som skulle ske med mina mobiler á 48mån avbetalning och de skulle löpa på som vanligt om man ville det á 160kr/mån.

Men jag begärde slutfaktura ändå då telefonerna ej är till mig utan bekanta som får betala på momangen

Snyggt. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Spelade förstås in samtalet också

Bra info!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Hur gör ni när ni byter från en telefon till en annan vad gäller bilder etc?

Är totalt obegåvad vad gäller iCloud etc.

Vad jag vill:
1. Ha en fresh start vad gäller alla appar etc, vill att telefonen ska vara clean så jag får börja på nytt. Förutom,
2. Jag vill kunna hitta de bilder jag har på min iPhone 13 Pro i min nya iPhone 17 Pro(bilderna är idag sparade på iCloud) utan att ha dem lagrade på den nya telefonen.
3. Vill behålla kontaktboken.

Nån med koll som vet hur man går till väga med detta? Vill inte råka radera alla bilder jag tagit med min 13 Pro om/när jag fabriksåterställer den.

Utöver det skulle även vilja ladda ner alla bilder jag tagit med min 13 Pro för lokal lagring på extern HDD (via min mac) - tips på hur man gör det på bästa sätt? Tolkade det som att man bara kan ladda ner 1000 bilder i taget via iCloud, och Apple är vad jag förstått inte särskilt drag and drop kompatibla om jag kopplar in en USB kabel?

När du startar telefonen första gången så väljer du helt enkelt att ställa in telefonen som ny istället för att återställa från iCloud. Då blir det precis som du vill med appar, bilder och kontakter osv. Likaså sparas meddelanden i iCloud, även lösenord, anteckningar m.m.

Gällande din Mac så är det ju enklast att använda Time Machine för att göra en backup på din Mac till din externa disk. Annars kan du kopiera hela "Photos Library.photoslibrary-filen" (som är ditt bild-bibliotek) till extern disk.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Någon som beställt vanliga 17 från Tre? Dela gärna när ni beställde och om den är på väg. Har två beställda, den första är en i färgen lavendel som beställdes den 15 september men står ingen information om leveranstid eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Någon som beställt vanliga 17 från Tre? Dela gärna när ni beställde och om den är på väg. Har två beställda, den första är en i färgen lavendel som beställdes den 15 september men står ingen information om leveranstid eller liknande.

Jag beställde en Iphone 17 vit färg den 13 sept med abb. Står att sim-kortet ska skickas vecka 42, men ingen info om telefonen.
Men misstänker att den kommer att skickas i samband med sim-kortet. Fick sms från 3 idag att de inte vet något om levtid.