Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

vad kör du för ingame settings?

Allt så lågt det bara möjligt går 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

spel och os etc på ssd också gissar jag? isåfall är det nog inte jättemycket att göra än att vänta på optimeringar eller uppgradera cpu/gpu

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Jag bytte från 10400F till 9800X3D med samma grafikkort (RTX 3080) och det är som natt och dag.
Känns som detta spelet är fruktansvärt CPU-intensivt. Med mitt 10400F var jag tvungen att sätta 95% max CPU på PoE2 annars bara hängde sig hela systemet

Låter som ett dåligt optimerat spel bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Prova med att dra ner antalet ljudkanaler till low. Kommer inte ihåg vad inställningen heter exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

spel och os etc på ssd också gissar jag? isåfall är det nog inte jättemycket att göra än att vänta på optimeringar eller uppgradera cpu/gpu

Ja dessvärre! Får lägga undan 1000 pix ett tag och uppgradera när det verkligen krisar om det inte blir bättre med tiden

Skrivet av rSon:

Prova med att dra ner antalet ljudkanaler till low. Kommer inte ihåg vad inställningen heter exakt.

Prima! testar det också! Tackar.

Såklart inte bästa burken men ändå lite märkligt att varken CPU eller GPU nyttjas också.. hade hoppats att man missat något magiskt men äsch! haha

Permalänk
Medlem

Lvl 88 och kör 16 maps nästan blind med dead eye Arrow ranger .jösses vad det är lätt jämfört med 0.1
Kampanjen var delvis svår , eller några bossar iaf .
Mer casual får det inte bli .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Lvl 79 atm med en witch infernalist, med "kokain myror".
~260k dps smälter allt och då har jag ändå rätt dålig gear 😁

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Lvl 88 och kör 16 maps nästan blind med dead eye Arrow ranger .jösses vad det är lätt jämfört med 0.1

Lätt att säga när man kör ligans mest op ascendancy

med == mest
Permalänk
Slaget: Team SweC

Suck råkade sälja mitt gear för exalts istället för divs, så fick 200 ex istället för 200 div haha, blir nog att lägga av för denna patch, undrar om man kan sälja divs någonstans, har väl en 52 kvar som jag ska göra mig av med

Permalänk
Medlem
Skrivet av JungHak:

Suck råkade sälja mitt gear för exalts istället för divs, så fick 200 ex istället för 200 div haha, blir nog att lägga av för denna patch, undrar om man kan sälja divs någonstans, har väl en 52 kvar som jag ska göra mig av med

Om du vill fortsätta på samma bana, så kan jag köpa av dig dina ~52 div för ~52 ex

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av tombman:

Jag har inte ens lyckats göra klart kampanjen

Har ni någon bra guide för crafting? Jag är helt grön

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Det där är ingen crafting. Det lilla du kan göra är dock rätt så självförklarande, Orbs, Essence och omen o lite Quality på grejer. Mer är det ju inte .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Innan endgame kan du plocka upp vita och blåa items och försöka få en blå med 2 bra affix med transmute och augment. Använd sedan en essence som uppgraderat ditt item till rare så har du 3 bra affix.
Sen har du ribcage och annat du får av att göra abyss som du unveilar och får välja mellan 3 olika affix. Använd på rares du hittar eller craftar som ovan själv.
Annars är det väldigt bra att gambla eller bara trada för något mycket bättre än vad du kommer hitta eller crafta själv.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Det bästa du kan göra är att droppa en divine orb, sälja den via currency exchange för exalted orbs och sen kan du använda dessa för att crafta. Essences är bra för att kunna få precis vad man vill ha när man gör om ett blått item till gult. Du kan köpa de du vill ha via currency exchange.

Men rent generellt så kan du så gott som alltid köpa bättre items av någon annan spelare för nån exalted än vad du kan crafta själv. Jag köpye själv två ringar häromdagen för typ 2-4 ex styck som tredubblade min skada. Och då hade jag redan craftat två själv men dessa jag kunde köpa var otroligt mycket bättre.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Men rent generellt så kan du så gott som alltid köpa bättre items av någon annan spelare för nån exalted än vad du kan crafta själv.

This ! För att det här är en stor del av hela spelet , trading !! .SSF är för masochister , hela spelet bygger på trade.

Visa signatur

Permalänk

Fråga till er som kommer långt i endgame. Vad gör ni med era items efter säsongen är slut?

Om någon får över items till Deadeye som ändå kommer slängas så tar jag gärna dessa 😀

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Fråga till er som kommer långt i endgame. Vad gör ni med era items efter säsongen är slut?

Om någon får över items till Deadeye som ändå kommer slängas så tar jag gärna dessa 😀

vad vill du ha ? jag har rätt bra grejer och är färdig för denna season. Är lvl 92 och rejält trött på det här nu. Progress nu är typ NOLL . Man rensar i timmar en Map på 5 Minuter , får ingen vettig Loot alls för att sedan fastnar nånstans och dör och all XP är borta. Har stått still i typ 10 timmar nu och nu får det vara nog. Visst, massor av currency men de riktig bra grejer kostar jo 100 divine och uppåt. Nej tack . D4 S10 imorgon !!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tombman:

vad vill du ha ? jag har rätt bra grejer och är färdig för denna season. Är lvl 92 och rejält trött på det här nu. Progress nu är typ NOLL . Man rensar i timmar en Map på 5 Minuter , får ingen vettig Loot alls för att sedan fastnar nånstans och dör och all XP är borta. Har stått still i typ 10 timmar nu och nu får det vara nog. Visst, massor av currency men de riktig bra grejer kostar jo 100 divine och uppåt. Nej tack . D4 S10 imorgon !!

Om du vill lägga till på friends list heter min karaktär Despec

Visa signatur