Permalänk
Medlem

Battlefield 6 Kod

Hej!

Önskar sälja min kod för Battlefield 6 som jag fått som del av kampanj för min Intel processor.

https://softwareoffer.intel.com/Promo/IGD2025

Förstår det som att koden aktiveras på EA.

Mvh
Daniel

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej.
Du kanske redan gjort detta, men om inte så är det bara en vänlig upplysning så det inte blir strul senare.

Intels "promo" sida gör en kontroll av hårdvaran i din dator när du claimar BF6 koden. Så om du inte har någon av de "kvalificerade" produkterna i din dator när du matar in koden så kommer den inte accepteras. Du kan alltså inte sälja koden som du fick på kvittot vid köpet av din processer.

Du som säljare måste skapa ett konto på Intel promo sidan. Mata in koden du fick vid köpet (och då givetvis ha processorn i datorn som kvalificerade till BF6 koden)
När det är klart då läggs BF6 till på ditt Intel promo konto och man kan claima sin riktiga BF6 nyckel som man använder på EA från och med den 3/10

Jag har precis gjort hela processen själv.

Permalänk
Skrivet av jaegarolle:

Hej.
Du kanske redan gjort detta, men om inte så är det bara en vänlig upplysning så det inte blir strul senare.

Intels "promo" sida gör en kontroll av hårdvaran i din dator när du claimar BF6 koden. Så om du inte har någon av de "kvalificerade" produkterna i din dator när du matar in koden så kommer den inte accepteras. Du kan alltså inte sälja koden som du fick på kvittot vid köpet av din processer.

Du som säljare måste skapa ett konto på Intel promo sidan. Mata in koden du fick vid köpet (och då givetvis ha processorn i datorn som kvalificerade till BF6 koden)
När det är klart då läggs BF6 till på ditt Intel promo konto och man kan claima sin riktiga BF6 nyckel som man använder på EA från och med den 3/10

Så för att förtydliga mig själv så finns det ingen kod att sälja förrän tidigast den 3/10 när du själv hämtat den från Intel sidan.
Det är första dagen som man kan hämta den "riktiga" koden och installera BF6 via EA appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaegarolle:

Stämmer med konto, men däremot att det skulle krävas att cpun som du har köpt ska sitta i, stämmer inte!
Det går bra med vad som står på deras hemsida.
Tex så aktiverade jag koden med grabbens 14400f utan bekymmer.

https://softwareoffer.intel.com/Campaign/Terms/15a4c2aa-cf96-...

Detta är inte första gången jag ser felaktiga påstående om BF6.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem

Säljaren måste inte skapa konto, vem som helst kan skapa konto.
Det enda man behöver är en kvalificerad cpu samt master ket som du man får köparen.

Enkelt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem

Inte mening med att kladda ner säljtråden men räkna inte med någon snabb support från Intels sida om det strular med hårdvarutestet.

Fick tack och lov ordning på aktiveringen själv idag, men det tog Intel 1,5 vecka att svara (med rent skräp-autosvar) på mitt ärende. Lagom kul om man är försöker i närtid från släppet.

Permalänk
Medlem

Kan alla sluta använda marknadstråden som diskussionsforum?

Jag garanterar hjälpa ev köpare med det som krävs…

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr Jag har en i7-14700 så borde gå att aktivera.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 350 kr :)
Visa signatur

Intel Core I7-14700K l 32 gb DDR5 l RTX 5070Ti l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Kan alla sluta använda marknadstråden som diskussionsforum?

Jag garanterar hjälpa ev köpare med det som krävs…

Ett tips är att du förtydligar detta i annonsen.

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

Vågar man lägga bud när man har en Amd Cpu.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr + behöver hjälp med aktivering :)
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr Behöver hjälp med aktivering
Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.