Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Speldator för barn likt ett gamingcafé

Permalänk
Medlem

Speldator för barn likt ett gamingcafé

Hej,

Jag går i tankarna att bygga ihop en speldator till barnen av lite gamla delar jag har liggande. Sen kom jag på den briljanta idén att man skulle vilja ha det som i ett gamingcafé, där tredjepartsmjukvara styr hela datorns så man kan kan välja vad som finnas tillgängligt och vad som inte är det på ett lite flashigare sätt med ett trevligt GUI.

Finns det ens för hemmabruk?

Jag tänker att nån borde väl ha tänkt samma tanke

Permalänk
Medlem

Kika på Big picture i Steam, är det något i den stilen du tänker?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Kika på Big picture i Steam, är det något i den stilen du tänker?

Det skulle absolut kunna vara något, det ska jag kolla närmare på. Hade inget aning om att det fanns, trots att man använt Steam i snart 22 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av zibob:

Det skulle absolut kunna vara något, det ska jag kolla närmare på. Hade inget aning om att det fanns, trots att man använt Steam i snart 22 år

Du har också Playnite som applikation att titta in, rätt likt steam big picture.