Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Gamingdatorer till snoddas!

Som rubriken lyder, dags att köpa en ny dator till lillskrutten här hemma.
Skrutten blir 11 och är en riktigt duktig fortnitespelare, så han behöver en dator som kan prestera och klara av detta spel. Sen vill jag gärna att den ska funka ett par år framöver.
Jag är noll bevandrad i denna djungel och behöver råd (och hjälp)

Har hittat en stationär, som jag anpassat lite och behöver veta om denna setting kommer funka framöver.

Hit me!!! Funkar eller har ni andra förslag?

Mvh Mamsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soni:

Som rubriken lyder, dags att köpa en ny dator till lillskrutten här hemma.
Skrutten blir 11 och är en riktigt duktig fortnitespelare, så han behöver en dator som kan prestera och klara av detta spel. Sen vill jag gärna att den ska funka ett par år framöver.
Jag är noll bevandrad i denna djungel och behöver råd (och hjälp)

Har hittat en stationär, som jag anpassat lite och behöver veta om denna setting kommer funka framöver.

<Uppladdad bildlänk>

Hit me!!! Funkar eller har ni andra förslag?

Mvh Mamsen

Vad skulle du betala för den? Datorn kommer funka för fortnite, men gissar du kan få bättre för liknade pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Vad skulle du betala för den? Datorn kommer funka för fortnite, men gissar du kan få bättre för liknade pris.

Runt 9k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soni:

Det är ett bra pris, man kan få lite bättre grejer om man bygger själv och ordnar windows billigt, vilket kanske de flesta här på sweclockers gjort. Men vill man ha något färdigbyggt utan krångel är det en bra deal!

Värt att nortera är att datorn kommer fixa fortnite mycket bra, är man ute efter det absolut yttersta i fortnite (dvs högsta inställningar och hög FPS) kan den vara lite i underkant. För den icke datorkunninga snackar vi mer på nivån att en BMW inte riktigt är lika cool som en Ferrari, alltså inte datorn på något sätt kommer vara bristfällig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Det är ett bra pris, man kan få lite bättre grejer om man bygger själv och ordnar windows billigt, vilket kanske de flesta här på sweclockers gjort. Men vill man ha något färdigbyggt utan krångel är det en bra deal!

Värt att nortera är att datorn kommer fixa fortnite mycket bra, är man ute efter det absolut yttersta i fortnite (dvs högsta inställningar och hög FPS) kan den vara lite i underkant. För den icke datorkunninga snackar vi mer på nivån att en BMW inte riktigt är lika cool som en Ferrari, alltså inte datorn på något sätt kommer vara bristfällig.

Tack så mycket för svaret. Då låter det som att datorn ändå är värd sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soni:

Tack så mycket för svaret. Då låter det som att datorn ändå är värd sina pengar.

Ja, det är min bedömning.

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/DUTZO-gaming-dator/DUTZO-Esport-Fire/8...

Detta är en bättre specad dator för samma pris ~9000kr

GPUn är 30 procentenheter bättre.

Och om det är fortnite som ska liras så är Nvidia idag mycket bättre för det ändamålet.

Även CPUn är ett lyft, samt att det är AMDs senaste sockel och kommer hänga med i några år till om ni skulle få för er att uppgradera inom några år.

Man tappar dock 16GB ram, men prestandaskjutsen man får av övriga komponenter mer än kompenserar för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North Grafikkort: Radeon 9070 XT Red Devil CPU: Intel Core i5 14600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: Seasonic Focus GX 850

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

https://www.proshop.se/DUTZO-gaming-dator/DUTZO-Esport-Fire/8...

Detta är en bättre specad dator för samma pris ~9000kr

GPUn är 30 procentenheter bättre.
https://i.imgur.com/iMgofVI.png
Och om det är fortnite som ska liras så är Nvidia idag mycket bättre för det ändamålet.

Även CPUn är ett lyft, samt att det är AMDs senaste sockel och kommer hänga med i några år till om ni skulle få för er att uppgradera inom några år.

Man tappar dock 16GB ram, men prestandaskjutsen man får av övriga komponenter mer än kompenserar för det.

Tycker också den ser bättre ut. Men värt att notera är att dom snålat in på Windows licensen, klarar man sig i och för sig utan eller går att lösa billigt.