Borderlands 4 (PC) - Verkar ha en del performance problem

Permalänk
Medlem

Shadow of the mountain avklarat. Gick rätt smärtfritt. Kör dock på normal. Hur är det ger session settings to hard samma loot ex som om du börjar spelet på hard? Eller blir det hard hard om du startar spelet på hard istället för normal?

Innan level 50 känns det rätt meningslöst försöka jaga legendarys som blir obrukbara längre fram.

Har bättre lycka med framegen nu och problemen med clipping har försvunnit. Vete gudarna om jag känner någon skillnad på reell 60 fps bildflyt vs nära 120 fps med framegen x2. Känns som det är mer latency så går måhända tillbaks men det är absolut psykiskt positivt se nära 120 på fps mätarn lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Börjat leka lite med respecs. Lance kändes ärligt absolut kasst hålla på med. Knivarna verkade vara effektivt men jobbigt om man stöter på för mycket flygande saker eller om man råkar på överlevlade one shot kill saker

Axelkanonerna är de enklaste och mest allround. Brukar ändå oftast landa på jacobs ändå men jag försöker bryta mönster nu och testa annat. Maldiwan känns rätt okay i regel. Gillar inte Torque, Tendore, Ripper något värst och vladof känns lite som fattigmans jacobs liksom.

Med axelkanonerna där kan du verkligen bygga allting för indirekt eld. Tycker mig inte ha hittat en direkt länk med de andra ännu.

Lite synd man inte kan byta vault hunters också. Jag är dålig på att orka med new game+

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Börjat leka lite med respecs. Lance kändes ärligt absolut kasst hålla på med. Knivarna verkade vara effektivt men jobbigt om man stöter på för mycket flygande saker eller om man råkar på överlevlade one shot kill saker

Axelkanonerna är de enklaste och mest allround. Brukar ändå oftast landa på jacobs ändå men jag försöker bryta mönster nu och testa annat. Maldiwan känns rätt okay i regel. Gillar inte Torque, Tendore, Ripper något värst och vladof känns lite som fattigmans jacobs liksom.

Med axelkanonerna där kan du verkligen bygga allting för indirekt eld. Tycker mig inte ha hittat en direkt länk med de andra ännu.

Lite synd man inte kan byta vault hunters också. Jag är dålig på att orka med new game+

När du klarat av campaign på en karaktär låser du upp skip på nya så du blir lvl 30-något direkt och klar med campaign Du kommer inte ha något upplåst på kartan så du lär springa runt överallt igen, men du slipper åtminstone göra om storyn.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

När du klarat av campaign på en karaktär låser du upp skip på nya så du blir lvl 30-något direkt och klar med campaign Du kommer inte ha något upplåst på kartan så du lär springa runt överallt igen, men du slipper åtminstone göra om storyn.

Jo jag vet. Otroligt fientligt allt måste ju va upplåst så man kan fortsätta leka och inte börja om

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hjälpsam

Inte så förtjust i valet av Vault Hunters,
Harlowe är en kvinna med elefantben och spagattiarmar.
Amon ser mest köttig ut.
Rafa är en soldat som är så klen att han inte överlever utan exoskelett.
Vex är en skitunge som tydligen växt upp till en kvinna "med attityd".

Ja i BL3 var Vex i tidiga tonåren ungar kan vara skitjobbiga i den åldern, hon hade också haft en jävligt tuff uppväxt, men hon var likförbannat en skitunge, att hon inte insett detta, saknar ödmjukhet och visar "attityd", gör henne inte mer sympatisk.

Visst kommer tids nog spela BL4, troligtvis även som Vex, men min åsikt kommer att finnas kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Jag saknar Handsome Jack. Har bara lirat som Rafa än så länge. Känns rätt så anonym men just karaktärsutveckling har väl aldrig existerat i någon större grad i Borderlands serien eller så är det jag som inte bryr mig. Gillar hans banter ibland med side quest fanboys etc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Level 31 tror jag fixat mainstory för andra regionen nu. Fick typ ingen loot dock men jag fick dra ner på easy då mina knivar inte hjälpte till med bossen för fem öre då han bara var på avstånd. Sen tog jag en sak för tidigt och teleporterades ifrån men tror knappt jag såg någon epic ens men kan ha missat. Vet inte om lost loot fungerar för där var de inte ens något grönt...

Tillbaks till axelkanoner och jacobs lär hålla mig till det. Gillar designen bäst och de är direkta och enkla att förstå. Helt otroligt vilken fritid vissa har många har ju typ 5 karaktärer i lvl 50 redan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hjälpsam

Kollade lite i tråden för BL3, det var också ganska opolerat när det kom, men de fick till det ganska bra, efter ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kollade lite i tråden för BL3, det var också ganska opolerat när det kom, men de fick till det ganska bra, efter ett tag.

Framegen är lite living on the edge verkar fortfarande ge krascher här och där i övrigt fungerar det nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

För mycket story missions. De ska va gjort på 5h typ så man sen kan levla karaktären som man vill och göra side missons som man vill lol. Är på 16 nu är långt ifrån level 50 men har förstått att det kan va en bra ide att fokusera på main mission så man inte är maxlevlad när man kommer dit... Nu så rent spelmässigt spelar det ju 0.0 % roll annat än om man ska köra multiplayer antar jag?

Jag hade lite förväntat mig att jag skulle börja bli underlevlad men det har inte hänt. Vet inte om det är tänkt att det ska räcka med level 30 kanske? Jag stöter otroligt sällan på överlevlade bulletsponges så nu skulle man nog kunna köra på hard utan att det skulle dra ut för mycket på tiden. Jag är inte helt hundra med att sätta på session setting på hard ger samma som att du startar själva karriären på hard eller om det bara påverkar hur mycket fienderna tål och vilken skada de gör?

Gameplay det är ett väldans fyrverkeri men min richochet build går eg bara på autopilot. 0 tankeverksamhet krävs det spelar sig självt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

För mycket story missions. De ska va gjort på 5h typ så man sen kan levla karaktären som man vill och göra side missons som man vill lol. Är på 16 nu är långt ifrån level 50 men har förstått att det kan va en bra ide att fokusera på main mission så man inte är maxlevlad när man kommer dit... Nu så rent spelmässigt spelar det ju 0.0 % roll annat än om man ska köra multiplayer antar jag?

Jag hade lite förväntat mig att jag skulle börja bli underlevlad men det har inte hänt. Vet inte om det är tänkt att det ska räcka med level 30 kanske? Jag stöter otroligt sällan på överlevlade bulletsponges så nu skulle man nog kunna köra på hard utan att det skulle dra ut för mycket på tiden. Jag är inte helt hundra med att sätta på session setting på hard ger samma som att du startar själva karriären på hard eller om det bara påverkar hur mycket fienderna tål och vilken skada de gör?

Gameplay det är ett väldans fyrverkeri men min richochet build går eg bara på autopilot. 0 tankeverksamhet krävs det spelar sig självt.

Gjorde inte ett sidemission innan jag var klar med storyn. Körde igenom på Hard från början och slutade på 30-någonting.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pamudas:

Gjorde inte ett sidemission innan jag var klar med storyn. Körde igenom på Hard från början och slutade på 30-någonting.

Där är vi väldigt olika, jag brukar ta varenda sidouppdrag och har absolut inget emot att vara över- leveled.
Avvaktar dock lite innan jag köper BL4, har en del andra spel som skall avklaras först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

End game är random story missions just nu med enda skillnad är att mobsen har nån random modifier.
Aka skit så kan lika bra köra så mycket kampanj som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Där är vi väldigt olika, jag brukar ta varenda sidouppdrag och har absolut inget emot att vara över- leveled.
Avvaktar dock lite innan jag köper BL4, har en del andra spel som skall avklaras först.

Brukar också bli så. Men man kan uppgradera karaktären mer om man gör main Quest tidigt vad jag förstått. Jag har lirat 36h typ och är level 34

Är inte direkt engagerad i storyn. Gillar humorn i div sidequests dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Själv har man lirat runt 45 timmar och är level 49 just nu, har inte ens gjort 50% av storyn.

Finns för mycket att göra i open world.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem

Effektivt levla utanför huvuduppdragen alltså

Vet inte varför det blev huvudstad?

Nu hägrar timekeeper. Började bli lite drygt med överlevlade fiender runt 40 så blir att se om man kan klara det på easy.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Klar med main quest. Fast det hade kanske vart lite roligare ändå att göra side quests... Blir något fel med hur hjärnan fungerar nu tycker hjärnan att jag är klar med liret och kan lira annat. Tog 53h och jag har aldrig speedrunnat så här fokuserat. Fast första 20 iaf var väl iof side quests...

Gillar inte bosstriderna något direkt. Visst de är mer innovativa än bl 2s bossar ex men det blir bara för mycket kaos och känns som alla kan besegras utan någon vidare strategi. Tempot är för högt trissat för att verkligen kunna planera. Sen bygger de ju aldrig upp bossarna så det betyder något att besegra dem.

I nivå var de aldrig speciellt svåra. De enda som var lite kluriga var de som inte gav någon möjlighet till second winds

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att slutföra den sista ultimate vault hunter uppdraget. Rätt drygt uppdrag med modifiers där du sugs in för att ta självmord så fort du dödar någon. Långt med en massa bökig travel tog typ 2h då var jag hoppas jag på sluttampen men då hade två fiender på något sätt hamnat under jord och gick inte att komma åt. Försökte ta självmord men det hjälpte inte. När du går ur spelet måste du börja om från början...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är det möjligt att slutföra den sista ultimate vault hunter uppdraget. Rätt drygt uppdrag med modifiers där du sugs in för att ta självmord så fort du dödar någon. Långt med en massa bökig travel tog typ 2h då var jag hoppas jag på sluttampen men då hade två fiender på något sätt hamnat under jord och gick inte att komma åt. Försökte ta självmord men det hjälpte inte. När du går ur spelet måste du börja om från början...

Vad menar du med sista uppdraget? Syftar du på 'Unpaid Tab'?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Vad menar du med sista uppdraget? Syftar du på 'Unpaid Tab'?

Den där du låser upp uvhd 1 för första gången. Sen finns det tre nivåer till. Gjorde om den på easy sen var jag så stressad så jag gick ur innan jag lootade kistan för sista bossen lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Den där du låser upp uvhd 1 för första gången. Sen finns det tre nivåer till. Gjorde om den på easy sen var jag så stressad så jag gick ur innan jag lootade kistan för sista bossen lol

Det första ultimate vault hunter uppdraget då alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skrivet av n0kturnal:

Det första ultimate vault hunter uppdraget då alltså

Wildcard mission, det är inga problem att klara av, håll din distans till fienderna och gör alla 3 valv innan så kan du dodgea 4 ggr istället för 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Wildcard mission, det är inga problem att klara av, håll din distans till fienderna och gör alla 3 valv innan så kan du dodgea 4 ggr istället för 2

Problemet var en bugg. Gick inte döda rippers då de var utanför spelvärlden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

hmm jösses vilken hemsk känsla av deja vu jag fick. Hade en öppen faction mission null and void men sedan börjar jag inse jag har ju vart här förut. Och när jag tänker efter låter uppdragsnamnet bekant. Kommer till dörren och får dialogen igen om att hämta mat. Idisslar de samma dialog i olika uppdrag eller är alla faction missions repriser på det du gör i huvudstoryn?

Vet jag lirar fel spel men jag hatar känslan av att göra samma sak två gånger på kort tid

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x