Jag spenderar nån dag då och då i Fyndhörnan på Inets hemsida, en sektion som jag antar innehåller returnerade produkter som inte längre kan säljas som nya. Och det är utifrån detta antagande som jag ställer den här frågan. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Hursomhelst, i de allra flesta fall så står det "Öppnad förpackning, komplett med alla tillbehör" under produkten i fråga, men ibland märker jag att det även är ofullständiga produkter som säljs där.
Exempelvis:
Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1
Öppnad förpackning, saknar en 12vhpwr kabel , i övrigt komplett med alla tillbehör.
MSI MAG Pano M100R PZ Vit
Öppnad förpackning, saknar GPU-holder, i övrigt komplett. Spår av användning.
ASUS GeForce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming OC
Saknar förpackning, endast grafikkort samt 12vhpwr adapter.
ASRock X670E Pro RS
Saknar förpackning, endast moderkort. Spår av användning förekommer, som t.ex. repor och skavmärken.
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
Öppnad förpackning, saknar 2 medföljande SATA kablar.
Jag älskar Inets kundservice och att man kan lita på att det är problemfritt att returnera nåt om man inte är nöjd med sitt köp. Men jag är alltid jätteförsiktig med både förpackning och produkt så allt är i nyskick ifall det skulle vara så att man behöver returnera den.
Men tar Inet verkligen emot returer där förpackningen saknas eller där delar som kablar, adapters osv saknas???? Isåfall har jag svårt att förstå hur kunder kan tillåtas returnera sånt.