Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Accessibility i inställningarna. "Menu Narration"

Tack! 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

* folk är så jävla otåliga, sliter totalt i defence. Så 90% av matcherna blir nån soppa där bägge lagen bara zergar fram och tillbaka mellan pointsen, vilket gör att man överlag har 50% av baserna var, vilket ger långdragna matcher där bägge teams hamnar ner på under 200 ticks innan nån vinner.
(Skulle man sätta 10 spelare på 3 baser och ha en bra spridning mellan klasserna skulle man nog lätt lyckas vinna utan att själv komma ner under 800 tickets)

Därför jag gett upp på Conquest och kör i princip enbart Breakthrough.

Helt omöjligt att defenda utan en premade squad, då du hamnar i 1v15 lägen typ. Utan du tvingas rentav följa med the ball of death idiotin. Frågan om det hade hjälpt med en STOR text som är helt omöjlig att missa som skriker DEFEND i ditt nylle varje gång man har majoriteten av flaggorna.

Påminner mycket om AB i WoW för er som spelat det, där ingen defendar och man bara byter baser i en klunga hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Därför jag gett upp på Conquest och kör i princip enbart Breakthrough.

Helt omöjligt att defenda utan en premade squad, då du hamnar i 1v15 lägen typ. Utan du tvingas rentav följa med the ball of death idiotin. Frågan om det hade hjälpt med en STOR text som är helt omöjlig att missa som skriker DEFEND i ditt nylle varje gång man har majoriteten av flaggorna.

Påminner mycket om AB i WoW för er som spelat det, där ingen defendar och man bara byter baser i en klunga hela spelet.

Kan hålla med om det här faktiskt, och mycket annat efter 20 timmar spelat. Sista matchen jag spelade var exakt sådär. Alla sprang i klunga, tog tillbaka en flagga, vidare till nästa som motståndarna precis tagit. Var som att springa i en endless loop.

Permalänk
Medlem

Nu kört cirka 4 timmar och det känns riktigt kul! Första BF sedan BF3 som jag känner har rätt känsla.
Väldigt kul att de tagit med Operation Firestorm-kartan från BF3. Skönt att kunna börja spela på en karta man känner till för att komma igång
Flyter på bra med 5900X och 3080 i 4K. Strax över 60 FPS på high, räcker för mig på 60Hz-skärm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Cyberz:

De där vita strecken som flyger över skärmen här och där, ser ut som nån skjuter. vad fan är det? sjukt störande.
Sen är spelet mediokert, men det kanske blir bättre med tiden.

https://streamable.com/xzn8rb

I.o.m att spelaren har IR/nightvision igång så gissar jag att det är någon sorts ”fyr” på ens friendlys så att inte ska skjuta/tappa bort dom

Är det från kampanjen?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig här som har problem med att spelet crashar? Hinner komma ingame, spela cirka 1min sen fryser spelet i cirkus 3sec sedan är spelet inte igång mer.

Får inte heller upp nåt form av felmeddelande.

Har provat ändra grafikinställningar etc till low, hjälper inte.

Det konstiga är att jag spelade utan problem i fredags på release och då på overkill settings men nu funkar det inte alls…

Har installerat om spelet, drivrutiner, sänkt ram speed, sänkt gpu oc till standard, kört cpu i stock, ändrat grafikinställningar ingame Inget hjälper..

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BasseBaba:

Kör man cross play med polarna på PC är det löjligt, min sämsta match hade jag 1:16 i k/d.

Däremot undrar jag om det finns några bra YouTube eller Twitch att spana in? Jag känner att jag saknar grundläggande förståelse för hur jag ska spela.
Skulle vilja se hur folk som ligger på 50-100 kills en match gör. Mitt bästa resultat är 32 kills…

9 deaths av 10 ser jag inte ens personen jag skjuts av, vilket leder mig till att tro att jag har nått grundläggande fel i hur jag rör mig på banorna.

Hur jag än rör mig så är jag alltid på ”fel plats” och går åt

Hehe, känner igen det där 😁

Mitt största tips är att sluta tänka k/d! Iaf om man tänker conquest.
Visst är en spawn en ticket men i det stora hela så handlar det om PTFO (play the fu**ing objective).
Jag ser hellre att jag har 15k poäng och en massa caps och 1/16 kd än tvärt om.

När det kommer till dina andra punkter så blir det lätt så vid BF-släpp, en massa folk som rusar runt, upptäcker kartorna och kanske inte spelar för att vinna.
Det brukar dö ut ganska snabbt och då börjar folk spela mer som det var tänkt att spela.
Sen led med exempel, snacka med din squad, lägg upp en taktik osv.
Men ja, ibland saknar jag ”commander”-rollen från tex Hell let loose

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

CPU Fix för er som har problem atm.

Thread.ProcessorCount 8
Thread.MaxProcessorCount 8
Thread.MinFreeProcessorCount 0
Thread.JobThreadPriority 0
GstRender.Thread.MaxProcessorCount 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Känner en streamer som säger samma sak men inga andra klagar. Kör det som känns bäst, jag har hittills inte lagt märke till någon skillnad och är känslig och reagerar lätt.

Okey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Accessibility i inställningarna. "Menu Narration"

Fattar inte det där… Varför finns menu narration över huvud taget? Är det för att blinda ska kunna spela?!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av General Nord:

Fattar inte det där… Varför finns menu narration över huvud taget? Är det för att blinda ska kunna spela?!

Nja, kanske inte blinda men de som lider av dyslexi kanske

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

https://youtu.be/v9cGr8rBjrI?si=pzMziN_7p-0411Qm

Thread.ProcessorCount 8

från 80-90% usage till 40-50%, perfekt, samma fps. Funkar detta på typ Hunt: Showdown också eller är detta bundet till just bf?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

från 80-90% usage till 40-50%, perfekt, samma fps. Funkar detta på typ Hunt: Showdown också eller är detta bundet till just bf?

Ingen aning faktiskt, men lär komma patchar som fixar detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

https://youtu.be/v9cGr8rBjrI?si=pzMziN_7p-0411Qm

Thread.ProcessorCount 8

Vilka typer av problem? Jag har problem med DirectX krascher. Kan detta hjälpa?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fick också ned användning av CPU, men tyckte också att jag upplever micro stutter när jag provade den configen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Två saker:

Hoppas fan dom nerfa SMG snart. Dom är för bra & har blivit meta. I samband med det så är kartorna fyllda med raketkastare, så luften är typ helt tom pga det.

Andra, Var stänger man av crossplay? Om inte jag är blind, så verkar konsoler bara fått detta änsålänge?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av gurkburk92:

Två saker:

Hoppas fan dom nerfa SMG snart. Dom är för bra & har blivit meta. I samband med det så är kartorna fyllda med raketkastare, så luften är typ helt tom pga det.

Andra, Var stänger man av crossplay? Om inte jag är blind, så verkar konsoler bara fått detta änsålänge?

Du kan inte stänga av crossplay på pc.

För övrigt, är det bara jag som tycker rpgs har sjukt dålig splashdamage? 🤔

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Otroligt roligt spel hittils. Jag och ett par kompisar skickade iväg familjerna på äventyr och körde att LAN igår, man är inte ung längre men kul hade vi.
Roligaste gamet hittils var Breakthrough där jag och en annan spelare (Jonathan, kanske en svensk som finns här?) jagade 3 siffriga kills som attackers, tyvärr drog han det längsta strået innan gamet var slut :(... men jag vann iaf på poäng

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Någon mer än mig här som har problem med att spelet crashar? Hinner komma ingame, spela cirka 1min sen fryser spelet i cirkus 3sec sedan är spelet inte igång mer.

Får inte heller upp nåt form av felmeddelande.

Har provat ändra grafikinställningar etc till low, hjälper inte.

Det konstiga är att jag spelade utan problem i fredags på release och då på overkill settings men nu funkar det inte alls…

Har installerat om spelet, drivrutiner, sänkt ram speed, sänkt gpu oc till standard, kört cpu i stock, ändrat grafikinställningar ingame Inget hjälper..

Japp, löste det genom att lägga till undantag för spelet i Windows Defender under sårbarhetsskydd. Verkar som om EAs Anti Cheat inte riktigt lirar med Windows Defender. Hade samma problem med Betan, men sedan ändringarna har spelet inte kraschat en enda gång för mig.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nja, kanske inte blinda men de som lider av dyslexi kanske

OK du har en poäng, det erkänner jag!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av gurkburk92:

Två saker:

Har inte märkt det, brukar snarare vara automatkarbiner som jag blir prickad av. Sedan är ju SMG signaturvapnet för engineers, så är det en massa som springer runt så är det inte särskilt konstigt om det känns "meta".

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Baserar du betyget mediokert på kampanjen som är i klippet, eller multiplayer som 99% av spelarna köper spelet för? Tror ingen förväntar sig mer än mediokert när det kommer till en bf kampanj. haha.

så klar inte. MP delen. men det blir väl bättre

Skrivet av NordhNet:

I.o.m att spelaren har IR/nightvision igång så gissar jag att det är någon sorts ”fyr” på ens friendlys så att inte ska skjuta/tappa bort dom

Är det från kampanjen?

SP delen ja, men rätt störande var det, men nu är det klart så det gick bra ändå

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har inte märkt det, brukar snarare vara automatkarbiner som jag blir prickad av. Sedan är ju SMG signaturvapnet för engineers, så är det en massa som springer runt så är det inte särskilt konstigt om det känns "meta".

Jag tycker precis som du, att det är karbiner man dör lättare av än SMG. Tog SMG (PW5A3) med högre ROF i ett par Squad Team Deathmatch idag när jag skulle klara en challenge, men fick hoppa tillbaka till karbin istället (M277) då jag aldrig lyckades få kills trots snabbare vapen. Kändes dessutom som det tog 10-15 skott innan man fick sitt kill med SMG.

Permalänk
Medlem

BF-veteran sedan Hedenhös här, snart 40 år ung.
BF6 återupplivade BF-intresset, högt tempo men efter bara en liten stund var man med i matchen igen.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Fick också ned användning av CPU, men tyckte också att jag upplever micro stutter när jag provade den configen

Verkar som att en omstart av burken löste mitt problem med stutter.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

Är det någon som har lyckats att claima en kod från Intel gaming?

Permalänk
Medlem

Spelat i 5 timmar nu ikväll. Ruskigt bra alltså, ljudet är ju grymt.
Sedan får man fippla mer med inställningarna innan man blir 100 nöjd.
Men hittills, endast mp, så är det fruktansvärt bra/roligt.

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Irdeto:

Ruskigt bra alltså, ljudet är ju grymt.

Kan inget annat än hålla med! Spelar själv med gamla Creative Inspire surround högtalare och subwoofer, snacka om inlevelse!!!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

För övrigt, är det bara jag som tycker rpgs har sjukt dålig splashdamage? 🤔

Är det heat man skjuter i spelet så är det ju rimligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Hardcore-läget är riktigt bra i BF6!

Tempot sänks, då folk blir mer försiktiga och taktiska. Och folk spammar inte allt de har till höger och vänster pga. Friendly Fire.
Bra balans på hur mångs skott som krävs för kill, det krävs alldeles för många skott i vanligt läge.
Sen i vanlig ordning skönt att bli av med mini-map som avslöjar ens positition med mera.