Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tele2 har likadan deal.

Tele 2 har ett erbjudande med obegränsat bredband och obegränsat hastighet för 99:-/mån. Till folk som har eller hade Tele 2 Wifi to go abbonemang. Som om folk har haft Tele 2 kontant kort eller wifi to go kan logga in på Tele 2 och kolla om dom fått detta erbjudande om "uppgradering". Jag fick detta erbjudande via mail men har inget behov av det även det är billigt med 99:- obundet abbonemang med obegränsat bredband och obegränsat hastighet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Bredband2 men bättre start och kontakt har jag inte haft på länge.
Har haft gratis bredband nu i 8 månader typ, det bröts äntligen för någon vecka sedan och behövde hitta något tills BF erbjudandena kommer. (Alla andra var snordyra, Ownit, Bahnhof etc sen fanns det vissa andra man aldrig hört talas om)

Bredband 2 hade 1000/1000 för 349kr månaden, ingen startavgift 3 månader. Tänkte perfekt provar det 3 månader.
Tecknade på deras hemsida direkt, efter mindre än 5 minuter var det igång.

Telia tog 6 dagar på sig att aktivera.

Tyvärr har bredband2 CGNAT som standard, men jag skickade ett mail och bad om publik IP. Svar samma dag och fick publikt ip direkt då.

Har redan sagt upp det också, ringde och sa att jag kommer bara ha det dessa 3 månaderna, var ingen negativ ton som MÅNGA andra kundtjänst hade lagt på direkt, utan trevlig ton osv.

BB2 har ju fått en del kritik här, befogad med höjningar osv såklart. Men kontakten och starten var bättre än någon annan ISP jag haft senaste åren.

Permalänk
Medlem

@Nivity
Har du haft gratis bredband? Hur går det till?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Nivity
Har du haft gratis bredband? Hur går det till?

TLDR. Sade upp bredbandet, telenor avslutade det men antagligen blev det fel i stadsnätet zitius där signalen ej stängdes av så den har varit aktiv efter fram tills nyligen när de kör någon auto rensning.
Antagligen vad som skett enligt flera svar i tråden jag gjorde om det, och tydligen inte helt ovanligt.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1732626-bytt-fran-tele...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

TLDR. Sade upp bredbandet, telenor avslutade det men antagligen blev det fel i stadsnätet zitius där signalen ej stängdes av så den har varit aktiv efter fram tills nyligen när de kör någon auto rensning.
Antagligen vad som skett enligt flera svar i tråden jag gjorde om det, och tydligen inte helt ovanligt.

Hmmm, ah ok.
Tack för klargörandet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det hände mig med. Men jag betalade för 100/100 för Bredband2. Men hade kvar Telenors 250/100. Nu har jag bytt till Telia med 250/100 efter deras "deal".

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Är det värt att hoppa på den här dealen eller invänta BF? Har förra årets BF-deal på Telia, fast 319 kr/mån för 250/100.

Eftersom jag då även hade förrförra årets BF-deal, så var de inte alls villiga att ge mig det priset om jag inte även valde till streaming paketet. Det gick förvisso att säga upp direkt efter, och bara behålla bredbandet så det löste sig ändå. Men tänker att det kanske inte riktigt blir lika enkelt i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Är det värt att hoppa på den här dealen eller invänta BF? Har förra årets BF-deal på Telia, fast 319 kr/mån för 250/100.

Eftersom jag då även hade förrförra årets BF-deal, så var de inte alls villiga att ge mig det priset om jag inte även valde till streaming paketet. Det gick förvisso att säga upp direkt efter, och bara behålla bredbandet så det löste sig ändå. Men tänker att det kanske inte riktigt blir lika enkelt i år.

<Uppladdad bildlänk>

Det känns endast värt det ifall Telia är den enda operatör du har att välja på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

<Uppladdad bildlänk>

Tycker detdär erbjudandet är tämligen likt det som Telia brukar erbjuda då och då

Men jag hoppas verkligen att BF i år är mycket bättre än fjolårets. För villaägare tycker jag att förra årets BF-erbjudanden överlag var urusla. Telenor och Tele2 hade enbart förmånliga priser ifall man var ansluten till deras egna fibernät. De andra operatörerna hade obefintliga rabatter.
Telia för 295 kr per månad kändes inte som ett superkap men tyvärr var det det bästa som var aktuellt för mig.