Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hittade detta.

Assault: Faster draw and fire-from-sprint time when using assault rifles.

Engineer: Improved hipfire control when using SMGs.

Support: Faster transition to aim down sights and no sprint speed penalty when using LMGs.

Recon: Reduced sway, quicker rechambering, and better breath control when using sniper rifles.

Ah, ok 👍
Kan dom inte bara låsa klasserna,nu! 😝

Permalänk
Skrivet av Njure:

Haha, fair. Dock har ju spel opportunity cost imo. Känns alltid så svårt att motivera att köra något spel om jag inte får ut något vettigt av det, t.ex. om man lär sig något eller får nytt perspektiv. Antagligen därför jag inte har kört något spel på många år.

Min fru kör League varje dag. Jag har försökt testa det, skaffade någon coach, började lära mig mechanics, spell interrupts, kiting, m.m., lärde mig om olika karaktärer, deras styrkor, svagheter, gjorde olika flash cards för att lära mig hur de olika gubbarna ser ut och heter. Men det kändes så jobbigt att plugga den där skiten så orkade inte köra spelet till slut.

Har ambitionen att försöka lära mig League någon gång igen för att köra tillsammans med henne, men har för hög opportunity cost.

Fördelen med Battlefield är att det mestadels bara är in och kötta. Du slipper plugga på eller lägga mer än 20min på en match. Det är adrenalin och dopamin nonstop. Lär man sig något, nej inte direkt
Svåra är väl att bemästra helikoptern och flygen som kan kräva tid.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hmmm men om man vänder på det här med klasser. Förr valde ju folk klasser pga vapen vilket gjorde att man kunde hamna i en squad med bara en viss typ av klass för alla ville köra x vapen. Nu kan ju folk välja klass efter roll istället

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Lite matnyttig information om Season 1 som kommer släppas i omgångar nu i oktober och november:

Längesen jag hade såhär roligt i BF, nya maps och vapen är alltid välkommet...personligen så hoppas jag det fortsätter denna väg de har banat fram hittills. Gillar att de lägger till nya modes också, även om man inte gillar alla spellägen så tycker jag att det är positivt att de breddar möjligheterna till variation och nå fram till fler spelare.

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Kul, men på tok för enkelt att revivea, å att laga fordonen som engineer. Ta bort det så blir det roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxus:

Kul, men på tok för enkelt att revivea, å att laga fordonen som engineer. Ta bort det så blir det roligare.

Har väl varit likadant i alla bf spel så gott som om det du pratar om?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hmmm men om man vänder på det här med klasser. Förr valde ju folk klasser pga vapen vilket gjorde att man kunde hamna i en squad med bara en viss typ av klass för alla ville köra x vapen. Nu kan ju folk välja klass efter roll istället

Säger egentligen inte bu eller bä till Open Weapons. Säger bara att UI måste vara anpassat efter Open Weapons om det är vad vi vill.

Jag vill t.ex ha 4 Recon klasser (behövs 3 för sweet spot range) och en close range. Engineer med Long range + short range. Medic med Sniper, SMG och något däremellan. Osv.

Det är inte ens nära på så smidigt det bör vara att byta saker snabbt om man nu ska ha allt öppet. Det är bara sjukt irriterande när man fastnar i några dåliga menyer för att inse att det är försent att byta ändå.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker att en klass är mer än vilket vapen som sitter i händerna. Det spelar ju ingen roll för någon annan om supporten kör med en LMG eller en AR, så länge den spelar sin roll, helar, återupplivar, lägger ut supply box osv. Och vem bryr sig vad för vapen en Assault håller i, så länge hen är i frontlinjen och pushar?
Bättre att välja vapen utifrån vilken stridssituation man förväntar sig hamna i.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S