Permalänk
Medlem

Är det fler som tycker banorna är rätt kassa och saknar känslan från tidigare Battlefield?

Det mesta är väldigt bra men just banorna är under all kritik.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna att det kommer ett gratis Battle Royale läge snart 😁

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Alexraptor:

Någon som stött på osynliga minor eller minor som clippar under marken?

Har hänt flera gånger att jag försiktigt kört på minerad mark med tanks, och rensat minor med LMG'n bara för att helt plötsligt stöta på något och bli helt one-shottad av en, trots att jag varit väldigt försiktig.

Ja det känns så iaf. Åker i snigelfart och skannar marken men ändå lyckas man åka på en. Försöker köra vid sidan där det går såklart men inte alltid ett alternativ om det är stadsbanor då man lätt fastnar och hamnar i konstig vinkel så man blir lätt mål.

Undviker nästan att köra tank på dom mindre stadsbanorna då det är för jobbigt att agera minröjare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Är det fler som tycker banorna är rätt kassa och saknar känslan från tidigare Battlefield?

Det mesta är väldigt bra men just banorna är under all kritik.

Vi behöver absolut större banor och den här ”klassiska” känslan.

Season 1 är ju här snart så

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra inställningar för att åtgärda det extremt dåliga ljusförhållandet när man står i fönster och tittar ut? Ospelbart! Eller är det vänta på patch som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja det känns så iaf. Åker i snigelfart och skannar marken men ändå lyckas man åka på en. Försöker köra vid sidan där det går såklart men inte alltid ett alternativ om det är stadsbanor då man lätt fastnar och hamnar i konstig vinkel så man blir lätt mål.

Undviker nästan att köra tank på dom mindre stadsbanorna då det är för jobbigt att agera minröjare

Testa och skjut på dem och se vad som händer.. Helt omöjligt att skjuta sönder egna dessutom 🤷🏼

Skrivet av Viktorph:

Någon som har tips på bra inställningar för att åtgärda det extremt dåliga ljusförhållandet när man står i fönster och tittar ut? Ospelbart! Eller är det vänta på patch som gäller?

Ska åtgärdas, tex på Firestorm får man ha solglasögonen på för att ens kunna spela den 🤦🏼‍♂️

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Testa och skjut på dem och se vad som händer.. Helt omöjligt att skjuta sönder egna dessutom 🤷🏼

Ska åtgärdas, tex på Firestorm får man ha solglasögonen på för att ens kunna spela den 🤦🏼‍♂️

Menar att man inte ens ser dom. Att vägen ser ren ut men sen när man kör poffar det ändå. Kanske att dom klipper i marken så dom blir typ osynliga. Kanske är det något bråte som ligger precis där och kamuflerar vem vet. Händer inte så ofta dock men förvånad blir man!

*Menar du skjuta på vägen?
Ja det kan man iof men känns som det kommer dra till sig mycket uppmärksamhet hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

https://x.com/QDombu/status/1977123779135651885

HDR hjälpte mig rätt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kör utan HDR som är ett placebo filter och förstör så otroligt mycket, men tycker det är för jäkla ljust ändå 🙄

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Alexraptor:

Någon som stött på osynliga minor eller minor som clippar under marken?

Har hänt flera gånger att jag försiktigt kört på minerad mark med tanks, och rensat minor med LMG'n bara för att helt plötsligt stöta på något och bli helt one-shottad av en, trots att jag varit väldigt försiktig.

Tänk på att ens egna lags minor också är farliga!
Om motståndarna har en drönare uppe kan de lösa ut ens egna minor med den 😬

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av IceKey:

Kör utan HDR som är ett placebo filter och förstör så otroligt mycket, men tycker det är för jäkla ljust ändå 🙄

Japp men grejen är att man tror att spelet kör i HDR oavsett och att det faktiskt blir bättre om du kör hdr i skärmen.
Har inte testat själv dock

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Måste testa drönaren, verkar skoj.
En fiendedrönare landade bredvid oss och jag sköt den. Pang! Min kompis dog. Måste ha varit C4 va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

En fiendedrönare landade bredvid oss och jag sköt den. Pang! Min kompis dog. Måste ha varit C4 va?

Personligen avskyr jag drönaren, vill spela ett FPS spel och inte en Drone simulator. De borde lägga till en "AI Drone" som man bara kastar ut och sen flyger den själv med liknande mechanics som Flare Gun från BF V.

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av NordhNet:

Fast lagets egna minor är inte "osynliga", det är liksom det som är problemet.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Mirak Valley kartan är svår. Sällan teamet kommer förbi första zonen.
Det borde finnas en IFV istället för en tank för attackers i zon1.
Jag har spelat åtta matcher och förlorat sju i kartan

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Mirak Valley kartan är svår. Sällan teamet kommer förbi första zonen.
Det borde finnas en IFV istället för en tank för attackers i zon1.

Respawn raten på tanken är typ non-existent också? Och ja. Har typ 20h på Breakthrough och har inte sett andra sektorn på Mirak Valley än.

Antar att man kaaanske kan ta B först (istället för A som alla trycker på) genom att låta tanken köra lååångt ut i det öppna till vänster i attack-riktningen. Tanken borde vara säker där med någon Engineer i ryggen vilket borde öppna B ganska bra. Men som folk faktiskt spelar så är den omöjlig. Tanken är ju tvärdöd om den försöker gå mot A av uppenbara skäl, och det är ju dit 90% av laget pushar varje gång..

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Myllerman:

Lär det ha varit 😁

Skrivet av Alexraptor:

Fast lagets egna minor är inte "osynliga", det är liksom det som är problemet.

Nej men någon, såklart inte jag själv, kan ju ställa sig vid dom för att det är säkert…typ
Obs, gäller någon helt annan såklart 😂

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nån som får lite svart flimmer på skärmen då och då? Liksom nästan blinkar lite svart över skärmen, dock inte så man inte ser själva spelet. Händer då och då i nån sekund.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Älskar verkligen combat-roll. Slänger mig ner för byggnader för skojs skull bara för att rulla typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Nån som får lite svart flimmer på skärmen då och då? Liksom nästan blinkar lite svart över skärmen, dock inte så man inte ser själva spelet. Händer då och då i nån sekund.

Jag har fått så att hela skärmen blir svart nåra sekunder, men jag trodde det var min nya skärm (32" Odyssey G8 OLED) som orsakade det. Du får inte hela skärmen svart alltså?

Permalänk
Medlem

Den 28 Oktober drar det igång.

Permalänk
Medlem

Går det inte lite väl snabbt att respawna?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Crucial P3 2TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag fick det förut en gång.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem

Ok om man håller inne B med sniper och har rangefinder så mäter den avstånd.
Det går dock inte att ställa in kontrollerna så att man återgår till 100m, verkar vara en bugg.
Eller har någon kommit på hur?

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av rinosaur:

Går det inte lite väl snabbt att respawna?

Det är lite olika beroende på vilket läge du kör men generellt är det väl 7-8 sekunder som börjar ticka när du blir ”downad”.
Lite kortare än tex bf4 som låg på 10 om jag inte minns fel, men där hade man ju en ärlig chans att bli revivad 😂

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag har fått så att hela skärmen blir svart nåra sekunder, men jag trodde det var min nya skärm (32" Odyssey G8 OLED) som orsakade det. Du får inte hela skärmen svart alltså?

Jo hela skärmen blinkar typ, men inte så länge att jag inte kan se vad som sker i spelet. Mer som en svart flash liksom.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av slusk:

För mig blev det 7 resor värre med HDR påslaget... ändrande inställningar i adrenaline fram och tillbaka i ett par h (specifikt färg, ljus ) och nu är det OK men bara OK...

Permalänk
Medlem

According to Digital Foundry, 'Sun Shadow Quality' and 'Screen Space AO & GI' are the two graphics settings that have the most significant impact in #Battlefield6's perfomance on PC, resulting in lower frame rates with minimal visual returns.

The optimized PC settings for #Battlefield6 multiplayer are below. +72% Performance boost for little visual loss.

Lower GPUs than the RTX 3070

🔹 Texture Quality (8GB VRAM -> High)
🔹 Texture Filtering (Overkill)
🔹 Mesh Quality (Low)
🔹 Terrain Quality (Low)
🔹 Undergrowth Quality (High)
🔹 Effects Quality (High)
🔹 Volumetric Quality (Low)
🔹 Lighting Quality (High)
🔹 Local Light & Shadow Quality (High)
🔹 Sun Shadow Quality (Medium)
🔹 Shadow Filtering (FCF)
🔹 Reflection Quality (Medium)
🔹 Screen Space Reflections (Low)
🔹 Post Process Quality (High)
🔹 Screen Space (GTAO Low)
🔹 High Fidelity Objects Amount (Medium)

GPUs equivalent to the RTX 3070 or upper.

🔸 Texture Quality (12GB VRAM+ -> Ultra)
🔸 Texture Filtering (Overkill)
🔸 Mesh Quality (High)
🔸 Terrain Quality (High)
🔸 Undergrowth Quality (High)
🔸 Effects Quality (High)
🔸 Volumetric Quality (High)
🔸 Lighting Quality (High)
🔸 Local Light & Shadow Quality (High)
🔸 Sun Shadow Quality (High)
🔸 Shadow Filtering (FCF)
🔸 Reflection Quality (Medium)