Permalänk
Medlem

Sist jag hade såhär kul var väl BF3 typ. Men det märks att man blivit äldre och varit borta väldigt länge. Tips på vad man ska nöta och träna på för att bli bättre? Jag spelar mest support än så länge.

Några tips på loadout, config av mus etc?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

Riktigt kul och se.

Kört lite Rush i BF6 och det känns som BF3 <3

Ljudet är riktigt grymt, det ger mig PTSD precis som det ska vara

<Uppladdad bildlänk>

Tyvärr så har det tappat hundratusentals spelare, tack vare alla dessa CoD kids som springer runt och hoppar. Har faktiskt förlorat hoppet och glimten om BF6 trots hundratals timmar i LABS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Själv spelar jag med Quad-surround högtalare, en upplevelse på en helt annan nivå!

Definitivt

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är ett av de bättre Battlefield-spelen på bra länge. Springa runt och skjuta känns överlag väldigt bra och redan upplevt en hel del kul situationer när man springer runt med vänner i full grupp och det bara är kaos runt omkring. Det finns givetvis mycket att jobba på men spelsläppet har ändå varit hyfsat bugfritt (jämfört med tidigare titlar) och infrastrukturen ser ut att ha överlevt bra.

Menyerna är verkligen horribla. Fortfarande riktigt tråkigt att man valt den här CoD-inspirerade "auto-matchmakingen" med servrar som stängs ner efter varje karta och tar död på all form av community-känsla i spelet. Saknar TV-missil på attackhelikoptern som gunner istället för det urtråkiga auto-låsningsalternativet vi har nu men det kanske är något planerat för framtiden. Det är också lite märkligt att man heller inte lyckats fånga upp den enligt mig ganska spelförstörande buggen där fordon inte verkar spawna in korrekt på många av kartorna. Under vissa rundor i Conquest så har bara ena sidan en helikopter som exempel.

Permalänk
Medlem

Kan tycka jag jar svårt att döda folk,men dom har lättare att döda mig, i vanliga läget då, inte HC. Har bara låst upp ett vapen extra på varje klass, förutom sniper, tycker det är rätt tråkigt att spela som det.
Är det några speciella attachements jag ska lägga till eller sikta på att låsa upp andra sorts ammunition eller nåt?
Hoppar jag in o spelar nåt annat bf dödsr jag fi lättare med vapnena jag har från början… som tex bf2042(🤮) , då får jag massa kills utan problem,tycker här behövs ett helt mag, men fi har ihjäl mig på två röda liksom 😅
Så det går möe bättre när jag kör hardcore servrar

Permalänk
Medlem

Lirat totalt i 10 timmar nu, inte mycket jämfört med de riktigt inbitna men ändå tillräckligt för att skapa mig en uppfattning.
Tidigare bästa BF spel i min mening är Bad Company 2, BF3, BF4.

BF6 är bra, precis efter BF3/BF4 skulle jag säga. Det saknar den där storskaliga känslan, det är mer fokus på avlånga kartor vilket är kul då det blir mer fokusområden men det gör också att kartorna aldrig riktigt känns stora.

Lyckas DICE släppa fler kartor som är bättre än de vi fått från start kan det bli ett av de bästa Battlefield spelen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Kul, då har mortar börjat användas i spelet. Fick nöjet att köra attack på Mirak Valley två rundor i rad. Mot 2387 snipers och 23 mortars. Det kändes iaf så. Körde medic och hade ett heltidsjobb att revive’a. Gick inte att stå still en sekund innan nästa salva kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kan tycka jag jar svårt att döda folk,men dom har lättare att döda mig, i vanliga läget då, inte HC. Har bara låst upp ett vapen extra på varje klass, förutom sniper, tycker det är rätt tråkigt att spela som det.
Är det några speciella attachements jag ska lägga till eller sikta på att låsa upp andra sorts ammunition eller nåt?
Hoppar jag in o spelar nåt annat bf dödsr jag fi lättare med vapnena jag har från början… som tex bf2042(🤮) , då får jag massa kills utan problem,tycker här behövs ett helt mag, men fi har ihjäl mig på två röda liksom 😅

där har du en bra video, han har även en ny där han går igenom bloom etc

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jag tror inte det finns så mycket hemligheter tyvärr. I och med att man dödar folk rätt kvickt i spelet så handlar det mycket om positionering, dvs att stå på rätt ställe när det dyker upp fiender. Så att lära sig kartorna och hur man tar sig mellan flaggor med hjälp av skydd kommer man långt på. Släng på ett grep så blir det lite enklare att skjuta på avstånd. Håll inte ner mus 1 på avstånd utan dutt/burst-skjut istället. Ser att många klagat på "bloom" men jag gissar på att detta är implementerat just för att man inte ska lasra ner folk på längre avstånd. SMG-kategorin verkar stark eftersom avstånden på många av kartorna inte är så långa men det går precis som tidigare Battlefield-spel att panga med alla vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ7u5Baz4dg&t=337s

där har du en bra video, han har även en ny där han går igenom bloom etc

Får koll denna, tack...

Permalänk
Medlem

Efter en veckas spelande så tycker jag att spelet känns ok. Grafiken och ljudet är riktigt bra.Tycker att alla vapen känns lite same same. Tycker man dör alldeles för lätt, blir man beskjuten hinner man sällan reagera och hinna bakom skydd skulle vilja ha upp HP med ca 30% för lite längre gunfights. Menyerna är rätt hemska. Är det värt 700kr? nja tveksamt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag tror inte det finns så mycket hemligheter tyvärr. I och med att man dödar folk rätt kvickt i spelet så handlar det mycket om positionering, dvs att stå på rätt ställe när det dyker upp fiender. Så att lära sig kartorna och hur man tar sig mellan flaggor med hjälp av skydd kommer man långt på. Släng på ett grep så blir det lite enklare att skjuta på avstånd. Håll inte ner mus 1 på avstånd utan dutt/burst-skjut istället. Ser att många klagat på "bloom" men jag gissar på att detta är implementerat just för att man inte ska lasra ner folk på längre avstånd. SMG-kategorin verkar stark eftersom avstånden på många av kartorna inte är så långa men det går precis som tidigare Battlefield-spel att panga med alla vapen.

Jo, tack, jag vet, spelat BF sen 1942 släpptes, hehe, och spelar mycket pubg, där är rekylen 10ggr värre än här.
Får spela på och låsa upp grips etc...
Sen igen... fy fasen för dom små banorna(CQ) när det är 64p... blir som ett TDM ala Cod ju...
Vill ha 32-48p servrar!!! hehehe. och när hittar i portal så verkar servrar överbelastade... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kul, då har mortar börjat användas i spelet. Fick nöjet att köra attack på Mirak Valley två rundor i rad. Mot 2387 snipers och 23 mortars. Det kändes iaf så. Körde medic och hade ett heltidsjobb att revive’a. Gick inte att stå still en sekund innan nästa salva kom.

Mortar sabbade BF4… Fan att den är med i BF6.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av mistahh:

Mortar sabbade BF4… Fan att den är med i BF6.

Fast mortars har ju varit en stapel i modern krigföring sedan andra världskriget och spelmässigt introducerades redan i Battlefield Vietnam.

Hade själv skitkul med den i Battlefield 3.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Hade en match igår där jag vid ett tillfälle låg död bredvid bokstavligt talat hela min squad, ingen revive.

När alla tre lite senare i matchen dog samtidigt och jag satt inträngd i ett hörn och var skjuten från fjorton håll samt en mortar som spammade på oss och inte kunde revivea skrev alla i chatten att jag var en cunt.

Blir fortfarande förvånad över hur dåliga majoriteten av spelarna i Battlefield är jämfört med andra fps.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem

Märkte precis att jag har alla Phantom Edition skins upplåsta fast jag bara köpt vanliga pre-order. Får se om man får behålla allt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor 1: Samsung Odyssey G8 G80SD | Monitor 2: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Skrivet av Beijing:

Märkte precis att jag har alla Phantom Edition skins upplåsta fast jag bara köpt vanliga pre-order. Får se om man får behålla allt

Har man EA Play i någon form har man tydligen fått skinsen för Phantom Edition trots att man köpt vanliga. Återstår att se om man får behålla dem eller inte

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumbiBeer:

Har man EA Play i någon form har man tydligen fått skinsen för Phantom Edition trots att man köpt vanliga. Återstår att se om man får behålla dem eller inte

Jag har faktiskt ingen EA Play heller så jag får känna mig extra lyckligt lottad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor 1: Samsung Odyssey G8 G80SD | Monitor 2: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Forumledare

Det är med att ens lag ställer tanks i spawn och pepprar…är där någon seriös strategi i det eller är det bara stolpskott som jagar kills?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Märker att när man får många konsolspelare på sin sida, så blir det sämre med revives, sköta objektivs etc
Innan så låg alla dom andra 3 i squade och snipeade från ett tak, istället för att ta flaggor… och dom fick knappt några kills ändån 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är med att ens lag ställer tanks i spawn och pepprar…är där någon seriös strategi i det eller är det bara stolpskott som jagar kills?

Farmers som inte vet vad dem spelar? 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

kan vara så att dom försöker få kills med tow misilen, men förmodligen är dom bara potatisar

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Helst med kulsprutan mot helikoptrar som är 1km bort lixom..
Bra sätt att visa var man är så dom kan flyga dit och bomba en..
Verkar mest vara nybörjare som håller sig vid basen. Dom vågar liksom inte åka in i smeten.

Permalänk
Medlem

Hur många här i tråden kör med crossplay vs inte? Och hur har ni resonerat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hur många här i tråden kör med crossplay vs inte? Och hur har ni resonerat?

Går väl inte stänga av på PC? Bara på konsol man kan välja det?
Tycker konsoliterna är möe sämre på att sköta objektives när jag hamnat i såna squads/lag… är väl 90% cod spelare av dom eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Går väl inte stänga av på PC? Bara på konsol man kan välja det?
Tycker konsoliterna är möe sämre på att sköta objektives när jag hamnat i såna squads/lag… är väl 90% cod spelare av dom eller nåt

Aha, jag såg bara att det stod cross play och trodde det var en av/på knapp. Snackade lite med en kollega på jobbet som jag vet kör PC och han sa att han slagit av det. Men jag har ingen aning.

Visa signatur

Permalänk
Slaget: Team SweC

Någon som stött på osynliga minor eller minor som clippar under marken?

Har hänt flera gånger att jag försiktigt kört på minerad mark med tanks, och rensat minor med LMG'n bara för att helt plötsligt stöta på något och bli helt one-shottad av en, trots att jag varit väldigt försiktig.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Laget måste täcka tanken. Nu finns det såklart stolpskott också, men det är långt ifrån ovanligt att laget är såpass pressat att tanken inte kan röra sig utan att dö, och även i dessa fall kommer folk sitta och skriva HELLO TANKS?? MOVE??

Många Breakthrough banor bygger ju faktiskt på att Attackers har ett tank advantage, jag vet att vissa banor i BF V t.ex hade typ 3-5 Tanks för attackers på första sektorn, för att sedan enbart ha 1-2 på resterande. Vilket betydde att på den banan vann attackers ENKELT om tanksen bara såg till att hålla sig vid liv och täcka defensiva vinklar på avstånd. Men om tanksen dog förlorade man.