Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Shameless! Amerikanska versionen. Helt fantastisk.
Bra avslut, mycket annorlunda humor, men skildrar mycket av alkoholism, droger osv.

Kan bara hålla med - en fantastisk serie! Så mycket tragikomik. Har inte sett den engelska förlagan. Någon som sett båda och kan rekommendera den engelska?
Annars är det läge att se om den amerikanska 😊

Permalänk
Medlem

Monster, ed gein:

Ja, vad säger man, sjuk jävel!
Är ju ganska övertygad att han tog död på fler än man kunnat bevisa, så serien känns väl ur det perspektivet inte helt fel, men som nämnts tidigare är det ju väldigt mkt fiktion och man har tagit ut de kreativa svängarna. Vissa moment i slutet känns dock överflödiga och, långdragna. Hela serien hade i ärlighetens namn kanske gjort sig bättre i det kortare film formatet än en serie. Kanske.

Vad som i min mening sticker ut är väl sons of anarchy skådespelaren Charlie Hunnam’s insats, som är otroligt bra! Lysande skådespeleri som borde ge ett pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Kan bara hålla med - en fantastisk serie! Så mycket tragikomik. Har inte sett den engelska förlagan. Någon som sett båda och kan rekommendera den engelska?
Annars är det läge att se om den amerikanska 😊

Jag såg Amerikanska för ett år se och älskade den. Kevin Ball är så bäst!

Försökte se Engelska versionen, men gav upp efter 1,5 avsnitt. Den var väldigt lågbudget och bara dålig produktion.
Jag skippade den iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shameless UK. Föredrog den före den Amerikanska versionen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

The Last Frontier (2025)
Apple TV

Action Thriller Drama

Sett två första avsnitten och gillar serien än så länge.
Throwback till 90-tals action. Så gillar man inte den gamla stilen och svär över saker som inte funkar eller gå ihop, skippa denna
Men saknar man gammaldags action så är det här en frisk fläkt.
Storyn påminner lite om Con Air.

Tips, ska du se den. Kolla inte roll-listan i förhand då en karaktär kommer avslöjas under avsnitt 1.
Spoiler prevention.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Terror.

Sett fyra avsnitt. Isbjörnshotet eller vad det är gör det svårt ta på allvar längre med actionscener som inte håller men fortsätter ett tag till

Avsnitt 5 och jag vet inte hur mycket jag orkar med all cgi runt monstret. Välgjort i övrigt med snygg makeup men cgin är fruktansvärt dåligt gjort aldrig sett något värre.

Hade vart bättre att aldrig visa det även om de gör sitt bästa försöka eliminera scener med det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Squid game 2 - Fortsättning på denna suveräna tv-serie. Här försöker vinnaren att hitta de ansvariga för spelen men så fort han kommer nära så plockar de in honom igen och det blir mer sjuka spel. Massor med folk dör givetvis. Som i första serien så är det en del bihandlingar och lite double-crosses. Denna säsongen slutar med en cliffhanger så nu måste man ju se säsong 3 med. Välgjort och spännande och man bara måste se ett avsnitt till. Man bör se denna på koreanska för den engelska dubbningen är ingen höjdare. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Slow Horses S5. Den vanliga blandningen med elakingar, konflikter mellan Slough House och the Part och en dos torr humor. Gary Oldman är helt underbar som praktarslet Jackson Lamb. 9/10.

The Diplomat S3. Nya förvecklingar för ambassadör Wyler. Denna säsong flyttar fokus lite från London till Vita Huset, men i stort så var den lik de tidigare säsongerna. Kanske tappat lite. 7.5/10.

Permalänk

Dokumentärserien Tunnelbanan.

Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Medlem

Såg precis pilot avsnittet för Welcome to Derry, galen och riktigt bra tycker jag. Får hoppas att den fortsätter lika starkt.

En stark 8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Såg precis pilot avsnittet för Welcome to Derry, galen och riktigt bra tycker jag. Får hoppas att den fortsätter lika starkt.

En stark 8/10

Samma här. Inte vad jag hade förväntat mig men bra. Vill se resten.

Visa signatur

-dool