Permalänk
Medlem

Billiga LCD's - LÄNK

Ngn som beställt LCD's från denna butik:
http://www.timeline-inc.com/

De är ju ASbilliga.. frakten lär ju gå på en hel del men köper man ett par stycken så blir det ju billigt. Skall maila dem med lite frågor och återkommer sedan.

Sambeställning kanske?

Permalänk
Medlem

det vore ju synd om de visade bilder...

Permalänk
Medlem

mmm. Billiga var dom...

(Nödvändigast inlägg nr 1)

Permalänk
Medlem

bilder spelar ju ingen större roll. Alla displayer har styrchip som är väl kända och vill man kan man beställa interface till dem också.

Väntar på svar nu ang fraktkostnad..

Permalänk
Medlem

om någon ska beställa så kan jag gärna hänga på med en betällning

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk

jag ska beställa med någon kompis.. lätt 4x40 tecken med HD44780-kontroller... blir typ 140kr sen + frakt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

man tar ju större displayer om man ska...
inte små fjuttiga 4x40

ja kanske är med... beroende på pris...

Permalänk
Medlem

Är kanske med ochså...

Permalänk
Medlem

Jag är också med beroende på pris.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är med...
Troligen

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Tror ni att det går att lita på dom, så att dom inte är som Xoxide?
Annars skulle jag nog säga att jag också är med.
Men jag vill gärna ha lite mer exakta prisuppgifter.

Hur mycket kostar frakten?
Blir det tull och moms på det hela?

Sen de "Graphic and alphanumeric - serial interface", hur vet man vilka styrchips de är och om de är grafiska eller alfanumretiska och vilka färger det har.
Och sist men inte minst, hur beställer man?
Skickar man ett mail till dom med beställningen eller?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

men är vi ett gång som ska beställa så kan vi ju göra en beställning bara att någon med tid och ork tar tag i det hela och vi sätter in pengar på ett konto

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-Pille
men är vi ett gång som ska beställa så kan vi ju göra en beställning bara att någon med tid och ork tar tag i det hela och vi sätter in pengar på ett konto

Precis, smart kille som kan läsa
Men saken är den att efter att a läst hela tråden om sambeställning från Xoxide så litar jag inte ett dugg på jenkarna.
Men vad kostar frakt m.m. och tull och moms i värsta fall?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Nice.. jag är med om det ska sambeställas.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd

Vet inte om ni har beställt men jag är gärna med på det hela annars..Och det vore ju perfekt om vi typ är 20 killar/tjejer eller så som går ihop?..Då sparar man ju typ 3-800 kr i tull och fraktkostnader stort räknat

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

jo men jag är då också med på beställning om det blir nått...

Permalänk
Medlem

Drog iväg ett till mail ang tull osv.. får väll svar på måndag om företaget är seriöst..

Ang sambeställning så kan det nog ordnas om jag känner att de är seriösa. Dock blir det en beställning på max 1000-1500 spänn som jag lägger ut först så kan ni betala när jag får dem. Vill slippa att sitta i samma skit som de i Xoxide-beställningen. Visar det sig att vi får sakerna och allt fungerat som det skall kan va dra ihop en större beställning.

Återkommer när jag får svar..
/RT

Permalänk
Medlem

Jag och wacoo© är nog också med på det där om det inte blir alltför überdyrt i slutändan.. *stirrar på sin xoxide-tråd*

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D

Permalänk
Medlem

Tullen brukar inte bli många kronor, beställde en grej från USA fÖr ca 500kr, tullen gick på 3kr typ. Det som ar den stora boven ar momsen 120kr....

edit, är förövrigt även jag sugen på ett par 3 stycken

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Blir det svensk moms, altså 25%?
Går det att få det momsfritt, typ genom att beställa genom ett företag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Räkna alltid med moms, för säkerhets skull.

Jag är med, Oberoende av pris. Det blir ju asbilligt i vilketfall. En display som skulle ha kostat runt 1500:- här Sverige, kan man få för 300:- därifrån! fifan alltså sikken guldgruva!

Det jobbiga är att det inte funkar med COD (Cash On Delivery). Därför måste vi betala in i förskott. _XOXIDE_ !!!

Alphanumeric-Parallel Interface:

*Certain models are backlit, call for
more info.

RT - Kan du skicka ett mail och fråga vilka som är bakgrundsbelysta?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att ni inte sambeställer, risken att paketet åker fast i tullen är mycket större om man gör det. Skall man sambeställa är det också smart att inte lägga en jätteorder eftersom totalvärdet då går upp så mycket att paketet garanterat kommer att fastna i tullen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Verkar vara en skumm sida, har en earthlink mailadress, dvs en gratisadress, verkar lite skumt eller?

Permalänk
Medlem

Ring och prata med dom vettja. Ring typ en måndag morgon kl 8 eller nå. Lär ju gå å höra om det låter seriöst iaf. Men tänk på tidsförskjutningen! Om klockan ska vara 8 där så blir det ju 3-4 på eftermiddan här!

Visa signatur

//Brodin

Permalänk
Medlem

6" VGA LCD
$15.00
Mfr: Sanyo LMDK55-22
640 x 480

Ska jag beställa om det blir någonting.....

[EDIT] Perfekt i Bilen

Permalänk

Är absolut på om det blir sambeställning.

Permalänk
Medlem

6" VGA LCD
$15.00
Mfr: Sanyo LMDK55-22
640 x 480
Är det SOM en 6" färg skärm..??

Permalänk
Medlem

1. Minimum Order $20.00 - Fixar man nog lätt

2. Minimum shipping and handling charge $5.00 - Går på typ 10-20$, beroende på ur mycket man beställer...

3. We accept Visa, Mastercard, cashiers check and money order. - Vore guld om dom tog PayPal! Annars vet jag inte riktigt, man får nog mejla och kolla hur man ska göra exakt...

4. CA residents add 8.25% sales tax - Hummm, är det bara för folk som bor i CA eller alla? Borde inte bli så mycket endå, om man nu måste betala....

5. Foreign orders require special handling - Hade inte räknat med något annat, hoppas det inte blir svindyrt då bara!

All problems solves, almost....

Edit, drog iväg ett mejl själv nu iallfall. Får se om han svarar. Tycker dom verkar vara ganska seriösa endå. Om man läser detta på deras förstasida låter det ju rätt bra:

For over 16 years, Timeline has sold to over 33,000 customers. We have sold to numerous end users, VARS, hobbyists, hackers, dealers, universities and small and large engineering, consulting, and manufacturing firms.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeBulan
1. Minimum Order $20.00 - Fixar man nog lätt

2. Minimum shipping and handling charge $5.00 - Går på typ 10-20$, beroende på ur mycket man beställer...

3. We accept Visa, Mastercard, cashiers check and money order. - Vore guld om dom tog PayPal! Annars vet jag inte riktigt, man får nog mejla och kolla hur man ska göra exakt...

4. CA residents add 8.25% sales tax - Hummm, är det bara för folk som bor i CA eller alla? Borde inte bli så mycket endå, om man nu måste betala....

5. Foreign orders require special handling - Hade inte räknat med något annat, hoppas det inte blir svindyrt då bara!

All problems solves, almost....

Edit, drog iväg ett mejl själv nu iallfall. Får se om han svarar. Tycker dom verkar vara ganska seriösa endå. Om man läser detta på deras förstasida låter det ju rätt bra:

For over 16 years, Timeline has sold to over 33,000 customers. We have sold to numerous end users, VARS, hobbyists, hackers, dealers, universities and small and large engineering, consulting, and manufacturing firms.

4.
Invånarna i Canade betalar Canadensisk skatt, vilket är 8.25 %, vi kommer istället få betala svensk moms som är 25 %
Men men, inget oväntat.

Visa signatur

Permalänk

Jag är lätt på om det blir något.

Visa signatur

Argaste