NF7-s 2.0 med "bildbuggen" kommer aldrig fungera!

Permalänk

NF7-s 2.0 med "bildbuggen" kommer aldrig fungera!

Jag har gjort Allt som kan tänkas göras med ett NF7-s 2.0. Bytt nätagg 2 ggr, grafikkort, ram, processor, flashat BIOS m.m. Ibland har man lyckoträff, man får bild och datorn funkar finfint i nån/några dar. Men det slutar alltid med att datorn plötsligt hänger sig, man måste reboota och bildbuggen är där igen. Otroligt irriterande. Men till er som just fått ert kort och ni får samma bugg som jag och många andra här på forumet,

Lämna in kortet direkt och slösa inte bort massa tid och pengar på reperationer!!

Att tillägga är att mitt modetkort hade en "metallspak" som man sätter fast processorn vid, inte en av plast. Någon tog upp det på forumet tidigare och det verkar stämma rätt bra (alltså att korten med metall har buggen och inte dom med plast). Vilka här stämmer argumentet på? Rösta!

Visa signatur

(CPU) 1-AMD Athlon™ XP 3000+, 2162MHz, 512KB .:. (RAM) 1024MB .:. (GFX) RADEON 9800 PRO - Secondary, (Display) 1280x960/32bit/85Hz .:. (OS) Windows 2000 Professional, Service Pack 4 .:. (HDDs) 61.1GB/462GB(13.2%) free

Permalänk
Medlem

Fin teori. Jag la just min röst, jag hade ett NF7-s med metallspak, heldött från start. RMA'ade det, fick tillbaka ett nyare med plastspaken, fungerade klockrent.
Säger inte ett skit egentligen men om man samtidigt tittar på röstresultaten som hittills inkommit så kan man förhasta sig och dra slutsatsen att det är kortet med plastspaken som är räddningen för sömnlösa NF7-s-ägare

Permalänk

Jupp. Verkar som om ingen som fått ett kort med plastspak upplevt problem, så det är bara att hoppas att det kort jag får inom en vecka har det.

Visa signatur

(CPU) 1-AMD Athlon™ XP 3000+, 2162MHz, 512KB .:. (RAM) 1024MB .:. (GFX) RADEON 9800 PRO - Secondary, (Display) 1280x960/32bit/85Hz .:. (OS) Windows 2000 Professional, Service Pack 4 .:. (HDDs) 61.1GB/462GB(13.2%) free

Permalänk

njaaa... kollade nyss och det va metallspak och jag har aldrig haft bildbuggen...hmmm

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt 3 NF7-S nu, har fått det att fungera med hjälp av en BIOS Savior, www.eksitdata.com

Hade 1st innan med samma fel, fungerade ett tag å sen gav upp (hade plast-spak), det 2:dra var ett med metallspak, men när jag skulle ändra FSBn till 166 istället för 100 så hänggde det sig i sparningarna... Lika så med mitt 3:dje, men gav mig fan på att detta skulle igång, skickade iväg en beställning till EksitData om en BIOS Savior å pluggade in det, funkade klockrent från första början!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexi
njaaa... kollade nyss och det va metallspak och jag har aldrig haft bildbuggen...hmmm

Jaha?
Det säger väl ändå ingenting om huruvida plastspakkorten har mindre problem med ingenbildbuggen än de med metallspak.
Ingen har ju påstått att iNGa kort med metallspak fungerar...