Trött på Telia adsl :/ vill ha bättre.

Permalänk

Trött på Telia adsl :/ vill ha bättre.

Så jag undrar vart man ska flytta för att få BBB...
=D finns det typ ingen lista så man kan kolla vilka orter det finns på ?

Permalänk
Medlem

BBB ska ju bygga ut 10mbit i Uppsala "snart", har de sagt iaf

Permalänk
Medlem

Kanske lättare att ringa isp !!

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk

varland: får man inte vara trött på telia adsl ??
du har dendär facsistiska (stavas det så?) stilen som folk hade i italien på 50 talet så inge jävla skit nuva vad folk är trötta på är deras sak o vem fan är det som klagar? jo det är du, och jag för den delen..

han/hon kanske är trött på att de har kass kundtjänst, betalning, osv osv osv antagligen hastighet men vissa har den förmånen att få telia adsl o bb osv o andra inte så håll keften..

till saken vart bor du vart är du villig o flytta?? själv skulle jag rekomendera Stockholm, Södertälje, o några till jag inte kommer på nu men jag är nästan säker det finns en lista på deras hemsida om inget annat ring och fråga

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Avstängd

det finns inte direkt 10Mbit Ethernet överallt i stockholm ... välj ut områden nogrannt först innan du flyttar ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Capone
varland: får man inte vara trött på telia adsl ??
du har dendär facsistiska (stavas det så?) stilen som folk hade i italien på 50 talet så inge jävla skit nuva vad folk är trötta på är deras sak o vem fan är det som klagar? jo det är du, och jag för den delen..

han/hon kanske är trött på att de har kass kundtjänst, betalning, osv osv osv antagligen hastighet men vissa har den förmånen att få telia adsl o bb osv o andra inte så håll keften..

till saken vart bor du vart är du villig o flytta?? själv skulle jag rekomendera Stockholm, Södertälje, o några till jag inte kommer på nu men jag är nästan säker det finns en lista på deras hemsida om inget annat ring och fråga

vad/vem snackar du om/med ?

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
vad/vem snackar du om/med ?

varland skrev ett inlägg bestående av fula ord, men det har någon moderator plockat bort.

Permalänk
Medlem

ah ok...sorry..trodde det var mitt han tjöta om och det gick inte riktigt ihop 3=0]

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk

1+1= är inte alltid 2 chansen finns att det är 3 eller 1 vem vet kanske mer eller mindre.

null=förlåten

nee han skrev typ fula grejer osv sorry för om jag drog i lite i mitt eget svar till varland, vaknade helt enkelt inte på rätt sida sängen eller rättare sagt jag vaknade 5 ggr i natt...

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Medlem

hehe ok.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Al Capone:
Vart i Södertälje bor du och har du BBB 10MBit?

Visa signatur

Dator: P4 2.8GHz (800MHz FSB) | Abit IC7-MAX3 | 2x512MB RAM | ATI Radeon 9800Pro 128MB | 2xRaptor 36GB @RAID0
Burk 1: P3 800MHz | 256MB PC133 RAM | 40GB HDD | CD-RW
Burk 2: AMD K5-133MHz (?) | 64MB RAM | 2GB HDD

Permalänk

Skövde - Havstena, här finns BBB lan.
Edit: Mittemellan Värnen och Vättern.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Re: Trött på Telia adsl :/ vill ha bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Så jag undrar vart man ska flytta för att få BBB...
=D finns det typ ingen lista så man kan kolla vilka orter det finns på ?

Sök på HSB föreningar....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

F-ekt finns typ runt om i hela stan.. Lina, Fodertorp, Höghusen vid ungdomsmottagningen nästan nere vid postkontoret inte den på stan utan den vid vattne, som sagt finns runt om i hela stan bara ringa runt o fråga. btw jag har inte bbb beställde det nu dock bor strax nedanför fodertorp

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Medlem

Okej. Jag tänkte mest på det att man inte får 10MBit överallt. Jag har en kompis som bor i Nydala (Brunnsäng), och han har beställt.
Jag kommer dock inte att göra det p.g.a. pengar

EDIT:
Btw, jag tycker att det är konstigt att alla klagar på Telia. Jag har inte haft något problem med Telia (förutom att deras server gick ner för virusattackerna för ett tag sedan). Nu har jag väl inte haft samma problem som alla andra, men jag kan inte finna något fel med Telia.
Jag har två kompisar som kör med Telenordia. De har haft mycket problem, och jag tror inte att det var mina kompisar som gjorde fel.

Jag tror att det finns många delade uppfattningar om Telia, och även andra teleoperatörer, men jag har iaf hört mest om Telia - eller Felia som vissa insisterar på att de ska byta namn till.
Detta är inte för att skapa en debatt om Telia är bra eller inte, utan detta är för att yttra mig. Detta är inte heller helt off-topic, då den person som startade tråden är trött på Telia. Jag trycker att "Jag är trött på 0,5MBit ADSL" skulle passa bättre.

Tack och hej för mig!

Visa signatur

Dator: P4 2.8GHz (800MHz FSB) | Abit IC7-MAX3 | 2x512MB RAM | ATI Radeon 9800Pro 128MB | 2xRaptor 36GB @RAID0
Burk 1: P3 800MHz | 256MB PC133 RAM | 40GB HDD | CD-RW
Burk 2: AMD K5-133MHz (?) | 64MB RAM | 2GB HDD

Permalänk
Medlem

Combort?

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxel
Combort?

Utveckla!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
BBB ska ju bygga ut 10mbit i Uppsala "snart", har de sagt iaf

Var, var, var? Vet du på ett ungefär? Är inte det upp till bostadsrättsföreningarna/fastighetsägarna att "beställa" det från BBB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxel
Combort?

Comhem menar han.... Kom hem / Kom bort

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Comhem menar han.... Kom hem / Kom bort

Ahhh jassååååå det menar han ... klart jag vet det, tror du jag är född i farstun?

Vill fortfarande att han ska utveckla sitt "combort"...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ahhh jassååååå det menar han ... klart jag vet det, tror du jag är född i farstun?

Vill fortfarande att han ska utveckla sitt "combort"...

Du är ruggigt ensam om att inte fatta vad det är

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
Du är ruggigt ensam om att inte fatta vad det är

Jasså jag är ruggigt ensam om det! När jag hade ComHem så vart det inget combort där inte... de höll precis vad de lovade.....Sen så *host* fick:rolleyes: *host* man ca 70? kanaler att titta på genom kabeltv:n.

Han måste ha haft något problem...ser inte problemet i att utveckla det? ser du det eller du är ruggigt *censur* för att inte inse det?:confused:

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Flytta till Märsta där finns det BBB 10Mbit ska precis flytta hemifrån och kommer då få BBB

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB