Permalänk
Medlem

Amd brädor med dublla cpuer

Jag har nu ett abit nf7-s med en barton2500+, funkar prima, förutom att den tredje minnesslotten har dött.
Jag kör nu i 213 fsb och 11 i multiplier, alltså 3400+ enligt sandra.
Helt stabilt.
Jag verkar inte få ut någon garanti på moderkortet, så jag nöjer mig med det tillsvidare, dock, när jag en gång ska skaffa ny bräda, om jag nu får lite pengar, funderar jag över om det finns några bra amd brädor med stöd för dubbla cpuer, det enda jag hittat har enbart stöd för upp till 266 fsb eller något liknande...
Vore lite kul att köra dubbla 2500+ moddade till mp och klockade till 3200+.
Vet någon var jag kan få tag på bättre plankor i sverige?
Tack på förhand.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

På overclockers.com är man överens om att MSI K7D Master är det bästa AMD dual kortet. Men det är ju bara 133Mhz FSB stöd på det kortet. Om jag minns rätt så klarar kortet max 150 FSB. Du kanske kan klara dig med det och högre multiplier?

Visa signatur

Hur övertalar man föräldrar att skaffa snabbare bredband?

Permalänk
Medlem

Kör med Opteron om du vill ha bra prestanda med dubbla processorer.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt tänkt att slänga ut de pengar som krävs för opterons... även om jag hade haft dem
Det var ju just det kortet jag spanat på, jaja, vi får se hur det blir, det är så mycket man vill ha...
Tack för infon iaf.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10