Permalänk

portar?

har köpt SWG och kommer inte in pga av att jag sitter på Bostream modem, så hur öppnar man port? nån som kan hjälpa mig å berättA?

Permalänk
Medlem

Re: portar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstroCreep
har köpt SWG och kommer inte in pga av att jag sitter på Bostream modem, så hur öppnar man port? nån som kan hjälpa mig å berättA?

Vad är SWG?

Permalänk

Star Wars Galaxies.

Permalänk
Hedersmedlem

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/content.jsp?page=Tec... kan du i alla fall se vilka portar som används.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe oki, men är det inbyggd brandvägg i modemet från Bostream?
Har du ingen manual i så fall där det står hur man gör för att öppna portar?

Permalänk

tack Castor men nu är de så att jag inte kan ett skit om sånt där :/

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för märke på modemet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Öppna portarna via webinterfacet (192.168.0.254) Advanced->NAT->NAPT Settings.
Klicka på "New" och sätt sedan upp "inside IP" till det Du fått lokalt tilldelat, "outside IP" ställer Du som 0.0.0.0 samt definierar vilken port det är som skall öppnas.
Du kan även ange vilket protokoll det är som gäller. Glöm inte att "applya" samt klicka på "Save all" när Du är klar

I annat fall kan Du alltid fabriksåterställa modemet och köra med PPPoE-inloggning via klient på Din dator.

Sitter med samma modem nämligen...

Visa signatur

Dell Inspiron 8600 15,4" WSXGA 1680*1050, Pentium M 1,5GHz Dell Latitude D800 15,4" WUXGA 1920*1200, Pentium M 1,8GHz AMD 800 + 15" TFT Lacie 250GB USB

Permalänk
Medlem

Vad menas med PPPoE då?
Har ett liknande problem då jag och min kompis sitter bakom olika brandväggar och vi har båda öppnat samma portar för ICQ, WinMessenger och liknande, men det fungerar trots det inte att skicka filer.
Fick någon färdigkonfigurerad setupfil till mitt modem som gör att skit NAT:en går igång och blockar allt, tror att det är den som förstör för mig iaf, även om jag öppnat ett 20-tal olika portar.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amp.RC.
Vad menas med PPPoE då?

"Point-to-Point Protocol over Ethernet", finns lite att läsa på http://www.carricksolutions.com/pppoe.php

Visa signatur