Permalänk

NEC 1300 "Overburn"

Lyckas inte få den att overburna eller jag lyckades 1 gång fast det var med väldigt väldigt lite, men nero frågade om jag ville overburna och den gjorde det. Nu så fungerar det iaf inte alls även om det bara är med några meg. Har hört att det inte ska fungera att overburna med 1300:an men det konstiga är att det står i Nero att det fungerar och sen så fick jag upp en skiva till iaf 83min någonting när jag körde "Nero CD-DVD Speed"

Permalänk
Medlem

Den stödjer inte Overburn..

Den fortsätter bara bränna i Nero CD-DVD Speed tool också, den ger inget felmeddelande, även om den misslyckas...
NEC tog bort denna möjlighet då de inte tyckte att man ska bryta standarder och sen komma och klaga att det inte fungerar att läsa skivan efteråt...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Ok...

Tack för svaret... Kunde iaf bränna samma image om jag använde mig av "Alcohol 120%" verkar som att det fungerar att overburna med brännaren i det.

Permalänk
Medlem

DVD-brännare i allmänhet är väldigt dåliga på overburn. DVD går i princip inte överbränna (skivorna är "låsta" till en viss kapacitet), och brännarna är inte särskilt händiga att överbränna CD-skivor heller. Vill man göra sånt går det mycket bättre med en vanlig CD-brännare.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Exakt hur fungerar överbränning egentligen?