Permalänk

Vilken fläkt låter?¿

Goddagens!
Jag undrar hur man kan bestäma lite närmare exakt vad det e i lådan som låter, diskarna eller exakt viken fläkt, nån som har nått tips?
sticker man i huvet i burken tycker jag att det susar överallt . . hur testar man fläkt för fläkt å så ???

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk

Om du inte är rädd för att fingra i datorn kan du göra som jag. Tryck ett finger i fläkten och kolla om det blir mindre oväsen. Hur lätt som helst o hitta vilken/vilka fläktar som låter illa.

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk

Eeh, inte rädd eller så, men jag läste nånstans har jag för mej, att nån hade pajat sin fläkt just så

Nån annan som har nått tips, jag kan för mitt liv inte lokalisera något speciellt som låter , kän´ns som att allt låter lika mycket . . .

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

enda att göra som fastwheeler säger. Själv körde jag in en skruvmejles i nätaggets fläkt, snacka om att de blev tyst..lät den tom. sitta kvar där en liten stund å bara njöt. Så det är nästan projekt att fixa den på 7v. konstant.

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood
Eeh, inte rädd eller så, men jag läste nånstans har jag för mej, att nån hade pajat sin fläkt just så

Nu behöver man ju kanske inte stanna fläkten genom att stoppa in fingret i fläktbladet

Stoppa fläkten genom att trycka i centrum....

Visa signatur

Intel E8400 | 4GB RAM | Gigabyte GA-X48-DQ6 | Windows 7 RC1 x64

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tippa på att grafikkortsfläkten och NB fläkten låter en hel del..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Man kan ju även dra lös kabeln till fläkten, men då gäller det att få tillbaks den oxå.. INNAN det blir härdsmälta

Nä, det är nog bäst att bara trycka lite försiktigt i centrum på fläkten tills den stannat!!

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk

Tack för svaren, nu ska här stoppas fläktar med skruvmejslar å andra pinaler!!!

Visa signatur