Permalänk
Medlem

Extra processor?

Det verkar som att Windows har beslutat att ge mig en extra processor!
Det vore ju inte så dumt om det stämde.
I Device Manager är det två processorer listade, och dom program jag kollat har rapporterat 2 st.
Vad kan ha hänt? Helt ominstallerat Windows XP + lite drivrutiner och nödvändiga program.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Hedersmedlem

Hyper Threading?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ja, det har jag aktiverat. Gör det så att Windows rapporterar att man har 2 processorer?

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Ja. Du har två logiska processorer.

Permalänk

hähä newsflash ! HT

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Ok, visste inte att HT gav en sån effekt.

Visa signatur

- Bender

Permalänk
Medlem

kan man göra så vissa program använder ena och andra program den andra eller delar de på allt??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

rolex den hanterar sånt själv enligt prioriteringar.

priositeringar kan du påverka.
ctrl-alt--del
(aktivitetshanteraren)- processer- högerklicka- ange prioritet

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Citat:

kan man göra så vissa program använder ena och andra program den andra eller delar de på allt??

Du har ju inte två fysiska processorer, så vad skulle vitsen vara med det? De skulle fortfarande köra på en och samma processor (och troligen skulle systemet prestera sämre).