Permalänk
Medlem

Problem med ASUS moderkort

Jag har stött på ett knepigt problem med ett ASUS A7V133-C. Kortet bootar upp precis som det ska. Fläktar drar igång och lampor tänds. Dock så får jag inte bild ut på skärmen. Har provat att nolla CMOS, byta Elagg, byta minnen, byta grafikkort. Byta det mesta med andra ord. Finns många med liknande problem på internet, men har inte lyckats hitta nån lösning. Nån som har nåt tips?

/Desperat

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Antielefant

prova annan mammabräda?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmm..det var inte precis de svaren jag letade efter. Nån annan som har nåt vettigt att tillägga?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Hörs det några pip i början? Några felmeddelanden osv? Eller är det helt tyst?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med ett ABIT kd7, inga pip, inga felmeddelanden, bara surr från fläktar och tom skärm. Nu har jag bytt moderkort till ett MSI och då funkar allt. Såvitt jag kan förstå så är det något som inte är kompatibelt med moderkortet. Antingen processorn, minnet eller grafikkortet. I mitt fall förmodligen min AMD Duron 1600 som inte vill lira. Vet inte vad det skulle va i ditt fall. Tråkigt nog är det nog bara att byta moderkort, tyvärr.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.