Permalänk
Medlem

svchost !

Har 5 st i xp pro vilket är normalt, men jag kan stänga av en av dom .. (två system) ... den som äter 10mb ram, och datorn funkar perfekt utan den.. men när jag startar om så får jag upp den igen. Kan man på något sätt ta bort den ut autostart, har kollat i autostart i msconfig och registret men jag hittar den inte.

mvh

Permalänk
Medlem

what for?

Permalänk
Medlem

b0b för att få en snabbare dator ?

Permalänk
Hedersmedlem

kör services.msc och disabla de tjänster du inte behöver. svchost-processernas enda uppgift är att köra dessa tjänster, så vilka tjänster du valt är helt avgörande för hur mycket resurser de drar.

Här har du lite tips på vilka tjänster du klarar dig utan, och vilka som är livsviktiga.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Aphex.. har redan stängt av över 50% ... gjort det när jag formatera om. Du svara inte på min fråga

Permalänk
Medlem

Det går inte att att stänga av svchost som standard eftersom de behövs av Windows.

Permalänk
Hedersmedlem

kör tasklist /SVC i kommandprompten, bra du ser vilka processer som varje svchost.exe innehåller, notera PID. Du kan i aktivitetshanteraren under visa/välj kolumner visa PID. Nu kan du i services.msc stänga av de tjänsterna. Om du stänger av ALLA som den processen innehåller kommer den förhoppningsvis inte starta. Men akta dig noga för vilka du tar ner, kanske kolla blackviper guiden först.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG