Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vilka saker skulle du vilja se i ett spel?

Permalänk
Medlem

Vilka saker skulle du vilja se i ett spel?

Snälla, mata mig med nyskapande saker som du skulle vilja se i ett spel! Jag och en kompis jobbar lite smått med spel och försöker hitta på lite nya grejer som vanliga spel inte har. Det underlättar om idéerna handlar om FPS-spel men det måste de absolut inte.

The scene is yours!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skulle vilja se mindre buggar

Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Testpilot

Jag tycker om sjuka/annorlunda vapen som spray-burken i blood1 och hönan med dynamit på armborst i redneck rampage. Sjuka vapen altså, och många

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

I alla spel är men en hjält(många) som skall räda värden eller något anat....
Men det inget spel som jag har spelat som man är den onde... Men det är kanske lite svårt att göra men man kanske börjar med att försöka döda den gode den ända som kan rädda värden. Men efter att tag för står man att man inte kan dödda den hjälten. sen börjar det rolig. Man måste få tag i en graj som gör en odödlig. det vilar en förbanels över kraft-gröjen som föriftar en skäl vilkeet böra gör en ondare. men det är en lång väg till grajen. Och alla i värden ogilar dig så du får inte mycket hjäp....om du inte har någon hållhake på dom eller får någan magisk kraft som tar över dernas skälar. Och hjälten är hellatiden pricis bakom dig.... men när man har fått "kraft-grajen" så är det inte bära att döda hjälten det skall vara svårare än så... Men för att kuna klara det skalll man vara klurig som spelare.

Editt: oj sören det var min bror som var inloggad... ... oj!

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Det var JAG som skrev det där om när man är ondingen inte KConny. (sorry)
Edit: gillar både hunden och snows idéer.

känsla och sorry är det viktigaste i ett spel om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en grym variation av genrer i spel. Dagens spel saknar variation. Varför begränsa spel till: Äventyrsspel, FPS, Plattform, Strategi osv.. istället gör man en grym mix,
så att spelaren inte vet vad som kommer hända härnäst. Tänk er t.ex. i ett Half-life där man istället för att bara springa omkring och skjuta fiender och trycka på knappar måste använda föremål som i Monkey island för att ta sig vidare. Sedan att vinkeln helt plötsligt ändras från 3D till plattform på en bana vore coolt. Aja du hajjar nog min poäng, ett spel som använder sig av många genrer. I dagens spel känns det alltid som man redan vet vad man har framför sig, och exakt vilka begränsningar som finns.

Kanske låter helt sjukt för vissa men det är iallafall vad jag vill se i ett spel. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Jag skulle vilja se en grym variation av genrer i spel. Dagens spel saknar variation. Varför begränsa spel till: Äventyrsspel, FPS, Plattform, Strategi osv.. istället gör man en grym mix,
så att spelaren inte vet vad som kommer hända härnäst. Tänk er t.ex. i ett Half-life där man istället för att bara springa omkring och skjuta fiender och trycka på knappar måste använda föremål som i Monkey island för att ta sig vidare. Sedan att vinkeln helt plötsligt ändras från 3D till plattform på en bana vore coolt. Aja du hajjar nog min poäng, ett spel som använder sig av många genrer. I dagens spel känns det alltid som man redan vet vad man har framför sig, och exakt vilka begränsningar som finns.

Kanske låter helt sjukt för vissa men det är iallafall vad jag vill se i ett spel. :/

För mig låter det inte sjukt uttan spänande det där med att vinkeln helt plötsligt ändras från 3D till plattform (låter skoj). Men var för inte 3D och 2D samtidigt som i "paper mario" om ni lirat det eller sett det fattar ni nog. Gubarn är plata (plata och tuna som papper) omgivninge är inte det.. (den är altså 3D). fett som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
För mig låter det inte sjukt uttan spänande det där med att vinkeln helt plötsligt ändras från 3D till plattform (låter skoj). Men var för inte 3D och 2D samtidigt som i "paper mario" om ni lirat det eller sett det fattar ni nog. Gubarn är plata (plata och tuna som papper) omgivninge är inte det.. (den är altså 3D). fett som fan

Jag gillar också idén skarpt! Keep them coming!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Valfriheten, ett spel som GTA fast mer utvecklat. Det är underbart

Permalänk
Hedersmedlem

Mindre kuta-runt-och-skjut och mer RTS med enorma valmöjligheter.

Total Annihlation fast helt öppet och modulärt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Något som håller fjortisarna borta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Kanske inte så relevant, men jag älskar vapen med känsla.
När man skjuter Mauser (självklart med standardsiktena, kikarsikten förstör känslan) så ska det dåna (vapen skall i mitt tycke låta "BOOOM", inte "BANG") och man ska verkligen se och känna att den där feta blyprojektilen dundrar in i kroppen på soldaten där framme och sliter ner honom på marken.

Tycker att ljudet gör vapnen. Ett vapen är inte kraftigt om det inte har ett grovt ljud. Skitsamma om det är lite taskigt gjort rent grafikmässigt och så. Kolla bara på britternas Enfield i DOD, det geväret är nog det närmaste man kan komma ett skönt vapen idag.

Annars har jag nog inte sett ett enda bra spel ur den aspekten. De flesta skjutspelen har vapen som låter plastigt och tråkigt när de skjuter.

Bara några kommentarer om vapen i spel... Sitter inte med byxorna nere och handen runt kuken, även om det kanske låter så

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

kalla mig ed gein men jag vill se ett ännu mer politisk inkorrekt spel än tex vice city. ge folk öppna händer att leva ut sina psykopatiska lustar. inte som postal 2 som mest kändes larvigt. det ska vara mer förankrat i verkligheten fast med möjligheten att göra sjuka grejer. lite luddigt men jag skulle vilja se ett realistisk spel där du har möjligheten att vara terrorist, mördare eller bara stadens tok som går runt och knuffar på folk på gatan för att se vad som händer. hade nog krävts en vettig AI, integrerbara miljöer och en halv armé som håller borta alla censurtokar.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk

Spel (och då framför allt fps) ska INTE inehålla en massa roliga små effekter och skojiga vapen, items osv. Satsa istället på ett stabilt och balanserat spel.

Ett fps ska gå att lära sig på 5 min men ska gå att utvekla sig i i flera år.
Fps passar oftast bäst i multiplayer och personligen fördrar jag någon form av teamplay.

Men du ville ha nya idéer så här är några:

Ett teamplay spel där man tjänar grymt mycket på att samarbeta:
tex att en sorts spelare i ens lag är övergrym på att majja ner fiendens armor
medan en annan ger mer skada när amrorn väl är borta. (vet inte om det förekommit i tidigare spel)

Förmågan att i spelet se saker från teammates ögon fast än du inte är ghost.

Permalänk

Har en skarp idé som jag grubblat lite på nu en vecka, är själv grafiker och har lite problem med programmeringen. Behövs det en grafiker så ställer jag gärna upp och delar med mig av mina idér, kanske skulle vara kul att slänga ihop lite folk här från sweclockers och utveckla ett spel tillsammans ? Vi har ju rätt så bra gemenskap här och allt folk med alla möjliga kunnigheter finns ju här.

Har funderat lite på själva storyn till min idé och , ja kan behöva lite hjälp.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk

POSTAL 2 Med lite mer slaffs i... mer lemmar som flyger och ett snyggt genomtänkt MP stöd.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Hade ju vart kul med en shooter med realistiska skador. Om jag skjuter en snubbe i armen vill jag ju inte bara se att han rycker till och sedan springer omkring som om ingenting hade hänt med 80 av 100 kvar i hälsa.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Något som håller fjortisarna borta.

Man får med en CD som har ett demo som spelar in hur mycket personen framför datorn gnäller när han dör, så att man kan filtrera ut alla fjortisar. Eller inte

Permalänk

En blandning mellan Max Payne, GTA och Gran Turismo..
Är det för mycke begärt?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Har någon gjort ett riktigt schysst porr-spel någon gång? Man skulle kunna koppla in diverse saker i usp-porten när man lirar

edit: Ger ju ordet datormus lite annan betydelse...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Bankrånarlir! Typ som cs i mp där bankrånarlaget väljer ett objekt i en stad.. åker dit o rånar o SWAT-teamet ska dit när de får larmet och försöka beskämpa rånarna.. för att de ger upp är ju inte tal om

Ett fps då.. eller som i freedom fighters.. i tredjepersonsperspektiv..

Permalänk
Medlem

Mycke bra idéer! Fortsätt pressa på!

Angående det där med skadozoner så är det nog inte så svårt som det verkar. Vi har redan gjort ett skelettsystem där man kan "koppla loss" kroppsdelar, och genom att lägga gravitation på dem kan man ju göra så att de hänger löst och slappt. Själva fartsänkningen och liknande är nog inte så svår att fixa heller...

Snurrig kille: Nackdelen med sånt är att man måste jobba på internet, vilket gör det väldigt svårt att få ett sammanhang i spelet. Vi har försökt att jobba via ICQ och liknande, men det funkar bäst när vi är i samma rum

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kniv + Smyga + Blod = Ahhh...

Finns inget sätt bättre sätt att döda någon än att smyga sig upp bakom, greppa tag i offret och se honom få panik och stelna av fasa för att sedan brutalt skära halsen av om så att hans outalade skrika blir ett gurglande när han kvävs på sitt eget blod.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Sedan ska våldet vara som ovan nämt realistiskt.
MGS2 är faktiskt ett bra exempel. Fast det ska vara till en högre nivå.

Vi tar blodet tex. Om en kropp ligger i sin blodpöl och någon plockar upp och drar honom över den så ska blodet smetas ut, samma sak med vatten, lera och sådant.
Alla detaljer som höjer realismen är välkommna. Själva gameplayet behöver inte vara verklighetstroget sålänge det har en skön känsla. Men detaljerna ska vara realistiska. Förstår ni?
Fotspår i lera, stänk på kläderna, skön känslan och hantering i vapnen och sådant.

Bah. Kniven är underskattad.
Jag vill ha ett spel där kniven är lika viktig som en ljussabel är i ett Jedispel

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Hedersmedlem

När jag spelar Ghost Recon offline händer det ofta att jag finner mig tvungen att avrätta mina soldatkamrater på plats, eftersom deras katastrofalt kodade beteende ibland äventyrar alla inblandades säkerhet. så.. vad sägs om en AI man faktiskt blir imponerad av, som inte behöver skyfflas runt under vapenhot?

Måtte Deus Ex 2 komma snart..

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Vad jag vill se i ett spel?

Nästa Final Fantasy spel från Square såklart.

Permalänk
Medlem

skulle vilja se verklighet...ungefär som gta spelen...alltså horor,sex,mörka gator med drägg som hänger omkring,brottslighet ja allt som händer i det verkliga livet...ni förstår

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
skulle vilja se verklighet...ungefär som gta spelen...alltså horor,sex,mörka gator med drägg som hänger omkring,brottslighet ja allt som händer i det verkliga livet...ni förstår

som en mörkare version av sims då eller?

Permalänk
Medlem

Inget som är verkligt, nåt spel som liknar Contra vore tufft

Permalänk
Medlem

Mer valmöjligheter. Exempelvis att man får välja om man ska spela som smygande ninja eller som pistolviftande rambo. Och ett ordentligt närstridssystem.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.