Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

lite bilder på spelet för alla som vill se. är väll inte mot reglerna så länge jag inte ger ut nån länk eller vägleder någon till var de kan laddar ner filen.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

En fråga till dem som vet lite om programering, kan den här "betan" verkligen ha gjorts spelbar utan hela källkoden? måste väl ändå vara läkt från Valve?

Permalänk
Medlem

http://hl2.dyn.ee/viewthread.php?tid=77
Här är bevis på att "betan"/pre-release:en existerar.
edit:Ojsan, nu såg jag att bildena redan har postats..

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Det kommer bli härligt att göra banor till HL2. Tycker de skulle ha läkt ut hammer/worldcraft istället så man kunde leka lite med den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det kommer bli härligt att göra banor till HL2. Tycker de skulle ha läkt ut hammer/worldcraft istället så man kunde leka lite med den

Det har det väl gjort? Då den första betan som släpptes innehöll ett tomt, fyrkantigt rum med samma textur som tak, golv och väggar. Det var väl nått som hackarna gjorde lite snabbt bara för att testa det? Tyckte också att jag såg på screensen att det fanns en WorldCraft fil. Om det var .exe vet jag ju inte. Ryktas ju också om att nästa beta ska innhålla en massa hemmagjort skit.

Edit: Ooops, WorldCraft, inte Warhammer:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz

lite bilder på spelet för alla som vill se. är väll inte mot reglerna så länge jag inte ger ut nån länk eller vägleder någon till var de kan laddar ner filen.

Det går inte för sig med tanke på paragraf 7 i reglerna. Speciellt "All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet.". Det är en tunn linje att gå på. Mitt tips är att ni undviker den helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tror att i och med HL2 försening så kommer spelet inte bli lika slagkraftigt som om det hade vart släppt på det primära release-datumet.
Missförstå mig inte nu, jag tror att Half-life kommer bli riktigt, riktigt bra men jag kan inte mer än att erkänna att FarCry ser ut att bli riktigt bra det också, och eftersom det nu kommer släppas innan half-life så vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig i frågan om bästa spel av dessa två.
Någon annan som tror som jag, eller kommer jag få en massa påhopp nu för att jag sticker ut ur mängden?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Till den moderator som får för sig att låsa tråden: Snälla, ta bara bort inläggen och lås inte tråden.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Nej du är inte den enda. Om nu inte Valve kommer släppa lite tuffa filmer och screens på det riktiga HL2 med jämna mellanrum, eller kanske en MP-beta:) så kommer jag att lägga ner det här HL2 snacket om det nya release datumet håller sig på April -04 eller vad det nu var.
Det kommer som sagt ut en massa spel under tiden som man kan se fram emot istället. Tex Farcry, Call of Duty, Doom3 och kanske tom Stalker. Visst, det finns inget som hindrar dom här spelet att också bli försenade, men då HL2 kanske inte kommer ut i jul som planerat så är det en fördel att släppa sitt spel då istället och trösta besvikna HL2-fans på julafton

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Beta och beta...mer ett fult hemma-hax.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Min polare tankar betan nu... Jag ska testa det imorrn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Min polare tankar betan nu... Jag ska testa det imorrn

Fy skäms!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Det här är hemskt. :/

Permalänk
Medlem

_aaawyQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQwac <ayQQQWWWQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQP? ?4QQWWb, smQQQQQQQQV??"~" ""??9QQQQQQQQQQQQQQQE <Wc 3QQQQQc awQQQQQWT?^ ??$QQQQQQQQQQQQQP <QQQQQQW _jQQWQQP?` ___,,,_,. "9WQQQQQQQQD! _wWQQQQQQF .yQQQQQF dQQQQQQQm. "$QQQQ@' jQQWQQQQQP <QWQQQP' ?TTT$QQQQm, ]QQQb_______jQQQF .mWQQQ! -$QQQQL "QWQQWWWWWWQQQ@' mQQQQf jWQQQQc -WQQQQQQQQQQE ]QQQQ@` _yQQQQQQQa +WQQQQQQQQP mQQQQf <QQQQQQQQQQa $WQQQQQQP .QQQQQ( jQQQQQ@4QQQQQ[ jQQQQQQ@` WWQQQ[ sQQQQQQF )QQQQQ, jQQQQQD` 4QQQQb jWWQQQ@! 4QQQQm, .QQQQQP` -QQQQQr _mQQQQQ? -$QQQQQ, _aa, jQQQQP )WWQQm, aQQQQQ@' -$WQQQQQQQQL .jQQQQ@' ]QQQQQ/ jQQQQQY` -$QQQQQQ@T? _yQQQQ@' ]QQQQQm, ?!^ sQQQQQP -?QQQQQwa _wQWQQQ@' )4QQQQWQwc _awQQWQQD? ?$QQQWWQQwa, _aamQQQQQQQP' -?9$QQQWWQQQQQQmmmQWQQQQWQWQQQ@?^ "??9QQQQQQQQQQWQQQQQQD??" -"?????????!^` __________________ _[ October 7. 2003 ]____________________________________________ / \ | | | Half-Life 2 - "Chosen 9" release | | | | Company: Valve Corporation ( http://www.valvesoftware.com ) | | File size: 100 x 15MB | | Release: November 2003 | \_________________________________________________________________/ _________________________________________________________________ / \ | | | Quote from http://www.planethalflife.com/ : | | "There were a ton of rumors the past couple days about the | | existence of a leaked, playable Half-Life 2 beta, but | | thankfully those stories have been confirmed to be completely | | false." | | | | Well, I hope nobody believed this rumor. Who would actually be | | good enough to get the source, but forget the game ? | | | | To myg0t: this is too big for you to take credit :P | | | | - Anonymous leaker | | | \_________________________________________________________________/ _________________________________________________________________ / \ | | | Gordon Freeman is back! Along with scientist Eli Vance and his | | daughter Alyx, your mission is to save the world from total | | alien domination. See, that little incident in Black Mesa was | | just the beginning: now those pesky Xen invaders and a new | | threat called the Combine have spread across the whole Earth, | | causing massive amounts of death and destruction. It’s up to | | you to set things right. | | | | + Scientist-with-a-crowbar Gordon Freeman joins a ragtag | | human resistance fighting extradimensional invaders for the | | survival of a conquered Earth | | + Unnervingly realistic graphics the likes of which have not | | been witnessed outside of a motion picture or pre-rendered | | cut scene | | + Realistic physics: objects have varied and appropriate | | mass, density, physical properties | | + Ingenious artificial intelligence: enemies will adapt, | | plan, improvise, and respond | | + Hordes of new aliens and other enemies, plethora of guns | | and other weapons | | | | Minimum system requirements: | | + Windows98/2000/Me/XP | | + 700 MHz CPU | | + 128 MB RAM | | + DX6 compatible video card | | + ~3 GB free hdd space | | | | Recommended system requirements: | | + Windows98/2000/Me/XP | | + 2 GHz CPU | | + 256 MB RAM | | + DX9 compatible video card | | + ~4 GB free hdd space | | | \_________________________________________________________________/ _________________________________________________________________ / \ | | | Have fun playing, but buy the game, cause this wasnt intended | | to be leaked! After the source leak, there was no reason for | | keeping the beta private. | | | | - Anonymous leaker | | | \_________________________________________________________________/

Permalänk
Medlem

Inga bilder som har postats vissar på att det verkligen finns en beta! Man ser delar av banor men med dåliga texturer och massa andra fel vilket vissar på att bara coden är ute och den inkluderar tydligen BARA lite "testbanor". Av alla bilder man har sett kan man konstatera att det är bara "skit" ute om man nu inte är progeammerare. Vill man "testa" spelet vänta på den slutgiltiga versionen så själva spelupplevelsen inte blir förstörd av nån compilerat hemmasnickat koduppvissning.

Permalänk
Medlem

Betan/whatever innehåller nog ganska mycket skulle jag tro. 3.14GB uppackat borde vara lite mer än testbanor? Men kan hålla med om att det mest ser ut/fungerar som skit. Rätt mycket av storyn osv kommer nog gå förlorat för valve. Betan/vad-du-vill-kalla-den existerar.

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunder
Betan/whatever innehåller nog ganska mycket skulle jag tro. 3.14GB uppackat borde vara lite mer än testbanor? Men kan hålla med om att det mest ser ut/fungerar som skit. Rätt mycket av storyn osv kommer nog gå förlorat för valve. Betan/vad-du-vill-kalla-den existerar.

[säker källa] kommenterar ej vartifrån, det finns ingen story i betan, de banor som funkar är så innehållslösa på saker/story att den som laddat hem de gjort de helt i onödan...betan är 2 år gammal, de var den fast lite finslipad på e3 mässan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smeghead

Onödigt vetande

Varför, varför, postar du sånt skit?
Gå o göm dig.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Vet att man inte får snacka om det, men tänkte lungna alla "hårdvaru"-folk. Jag får 60 - 120 fps i 1024x768, och då var det mycket shaders, bl.a. vattnet. Testa det på en P4 2.66, Radeon 9700 Pro..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Vet att man inte får snacka om det, men tänkte lungna alla "hårdvaru"-folk. Jag får 60 - 120 fps i 1024x768, och då var det mycket shaders, bl.a. vattnet. Testa det på en P4 2.66, Radeon 9700 Pro..

Är det mycket texturer och annat krävande då? Bilderna ser ju ganska nakna ut.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är samma banor som är i filmerna som finns (har dock inte sett så många filmer). Fysiken är helt sjukt ofattbart konstigt snygg! 8|

Väntade inte speciellt mycket på HL2 före, men nu gör jag garanterat det.

Menar du alla filmer som släpptes genom Steam? Så betan existerar alltså? Med AI gubbar och snygga miljöer? Posta lite bilder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är samma banor som är i filmerna som finns (har dock inte sett så många filmer). Fysiken är helt sjukt ofattbart konstigt snygg! 8|

Väntade inte speciellt mycket på HL2 före, men nu gör jag garanterat det.

Coolt, jag ska testa det om några timmar...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Ni kommer att låsa tråden om ni fortsätter med denna diskution...

SO pleace DON'T

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

var försiktigt nu Sunray. Soom Kennel sa i inlägget längst upp:
"All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet."
då menar jag screenshoten som vissa vill se.

Permalänk
Medlem

http://www.spec3.net/HL2/ endel imponerande bilder.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
[säker källa] kommenterar ej vartifrån, det finns ingen story i betan, de banor som funkar är så innehållslösa på saker/story att den som laddat hem de gjort de helt i onödan...betan är 2 år gammal, de var den fast lite finslipad på e3 mässan...

om man läser när builden senast var updaterad så var det 4 dagar innan 30 sept.

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaDLiFE
om man läser när builden senast var updaterad så var det 4 dagar innan 30 sept.

Sicken tur att det är omöjligt att fiffla med en fils datering...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if