Permalänk
Medlem

Shuttle problem (SK41G)

Tjo min kompis har ett problem med sin dator. Han får bluescreen hela tiden och det står IRQL_ERROR någonting sen står det också att man ska testa att stänga av BIOS shadowing och Cacheing. Är det något som vet vad som är fel på hans burk.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Avstängd

Hmm en vild gissning vore att stänga av "BIOS shadowing och Cacheing"

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk

VAd kör han med för minnen, själv skaffade jag mig en liknande låda och mina twinmos minnen var inge bra för denna burk. Köpte nya minnen men de hjälpte inte heller och nu startar den inte ens.. nu måste man bara orka skicka tillbaka den till Datorbutiken.
Men har sett likanade trådar på forumet och twinmos minnen verkar inte vara nått för denna låda, ta och testa nått annan märke.

Visa signatur

-=IDIOT=-

Permalänk
Medlem

Han kanske har fått igång sin burk nu efter han formaterade den och installerade xp (tog bara 12 timma ungefär)

Nu får han inte äns igång sin burk, den kommer till windows ska strata men sen så kommer ett felmedelande upp i en halv sekund sen startas datorn om. Vi testade med att ta ut hasn minnen och sätta i ett av mina minnen (samsung) men det var ingen skillnad.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.