Installera drivrutiner till ett internt modem?

Permalänk
Medlem

Installera drivrutiner till ett internt modem?

Jag formaterade datorn igår. Jag installerade Windows XP och allt men när jag skulle insallera modemet så kom problemet. Jag kunde inte installera dem riktiga drivrutinerna. För den tror att det är ett externt modem eftersom den frågar efter vilken com port jag ska installera den i men jag har ju ett internt alltså ska det vara pci (Det var när jag testade att lägga till ett modem i telefoner och modem på kontrollpanelen). Så jag testade att söka efter modemet i Guiden lägga till maskinvara och den hittade modemet. Men när jag trycker diskett finns och bläddrar till drivrutinerna på cd:n och trycker OK så kommer det upp ett felmeddelande där det står att det inte är maskinvaruinformation så jag installerade en annan drivrutin, Intel v.92 någonting fast det ska vara egentligen Lucent v.90. Jag kan ansluta till intenet nu men varje gång kommer det upp ett felmeddelande och det står att datorn kommer att startas om inom 60 sek.jag har skapat en bat fil som tar hand om detta problem men när jag ska koppla ifrån så måste jag dra ur sladden för anslutningen ska avbrytas. Är det någon förklara hur man ska göra....

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk

Du får inte upp ett meddelande om att RPC (remote procedure call) har avslutats oväntat och att datorn startas om inom 60 sek?

Permalänk
Medlem

Jo det får jag

Visa signatur

Dagens ordspråk:

Permalänk
Medlem

låter som virus

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
Du får inte upp ett meddelande om att RPC (remote procedure call) har avslutats oväntat och att datorn startas om inom 60 sek?

Du har fått MSBLASTER låter det som.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlaTFooT
Jo det får jag

Du har du fått MSBlaster i din dator, detta har inget med drivrutinerna till ditt modem att göra. Läs mer här om hur du blir av med Blaster:
http://www.f-secure.se/virus/virusinfo.asp?Namn=Lovsan&Detail...

Permalänk
Medlem

Men vad virus är korta
nu är MSBLASTER borta

Tack så mycket för hjälpen det var MSBLASTER men nu är det borta

Visa signatur

Dagens ordspråk: