Permalänk
Medlem

Projektarbete

Hjälp!
Jag kommer inte på vad jag ska göra... går i 3:an nu så det börjar bli lite bråttom nu :(.

Har funderat på att modda in en dator i en aluminiumväska, men vill ha flera förslag!

Kan någon komma med något seriöst?

Permalänk
Avstängd

hmm, är du leet på programmera kan du göra ett spel eller nåt.
vill du mecka hårdvara kan du köra klassikern vattenkylning eller nåt.
nåt som vore ball var om man bygge in en TFT och en dator i en CRT-skärm(med crt-delarna urtagna såklart), skulle bli som en gammal mac

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till pengar?

Gör som mig och några kompisar då. Vi bestälde en mini webserver från www.bcl.de (tror jag det var). Nu ska vi bara komma på vad vi vill göra av den. Med den kan man starta och stänga portar lr slå på och av ström
Vi ska sen göra så att man kan gå in via wap och starta,stänga av och läsa av tes en temperatur +varna om temperaturen går över en spec gräns.

Severn koster 1500:-

läraren vi har säger att om vi lyckas med det lär vi få top betyg.

Visa signatur

jaaa du!!

Permalänk
Medlem

Hmm server har jag funderat på, men det har vi inte pengar till (skolan alltså)... visserligen har vi en mini atx som två polare inte använder alls. Som dom fick till sitt projekt.

Men vi får se vad det blir, kom med mer förslag!

Permalänk

Jag håller på att bygga en HEPC som projektarbete.
Titta in på http://delarium.mine.nu/bilder/HTPC/HTPCv2.0/ om du vill ha lite inspiration kanske

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag bygger en robot tillsammans med en kompis.

>> Delarium.
Snyggt jobbat! Redan färdig? Det ska väl inte vara klart förrän i vår (egentligen)?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

dra upp en mailserver eller liknande

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis ska kompressorkyla en dator, det kanske skulle kunna vara nått?

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

modda in en dator i en ikealåda(rullmård)
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=12150... funderar själv på att göra denna

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Permalänk

bygg en bomb!