Permalänk
Medlem

al-plåttillskärning - var och hur?

Jag skulle behöva hjälp med att kapa till ett par aluminiumplåtark. Att sitta med dremeln tar alldeles för lång tid och blir inte tillräckligt rakt. Några tips om var man kan få sådana tjänster utförda (i stockholmsområdet)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det inte bättre om man klipper?

Permalänk
Medlem

INA Sverige AB /Arlanda Stad. Tel: 08-595 109 00 (växel)

Visa signatur

EliteKeys

Permalänk

slå på smed eller något i telkatalogen??

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

vad är det där för nått i arlanda stad ?? jag bor också i märsta

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Leta upp en plåtslagare .... som har verkstad me tillverkning.
Dom har till 100% en plåtkap, det blir hur rakt som helst och du får snygga snitt.
Och om du har plåtarken så kostar det inte så mycket för dig att få dom kapade.
(jag vet för att jag e just en plåtslagarer)

Permalänk
Medlem

Plåtkap...? Plåtsax skulle jag helldre vilja använda

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur bra resultat får man med en plåtsax? Såg att Clas Ohlson har en för 19.50, så det kan man ju faktiskt testa utan att gå i konkurs ..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag menade en stor plåtsax som klipper delar till t.ex. kyldiskar.

Permalänk
Medlem

Annars kan man använda sig av en laser Själv opererar jag en 3kW samt en 2kW Amadalaser här på jobbet ... Kan skära i 12mm plåt om jag så vill. Garanterat rakt blir det också

Om jag nån gång skulle bli intresserad av chassimoddning så har jag en klar fördel. Fast sen är jag iofs inte nån jävel på att cadda. Men det finns det ju alltid andra här som är grymma på.

Permalänk
Medlem

ta bara en sticksåg med stål-klinga o såga med nån millimeters marginal. sen filar du ner det till önskad storlek

Visa signatur

hansa

Permalänk
Medlem

Jag bor i en etta i stan, va, så jag har liksom inte ett gäng sticksågar i garderoben .. tyvärr =(

Visa signatur