Permalänk
Medlem

Åk med en gång!
Jag är inte den som åker självmant till akuten för minsta lilla, men hade det handlat om en sån här sak hade jag nog inte tevkat en sekund med att åka!

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Har ringt till far nu.
Han kommer och hämtar min om 10min.
Jag får väll återkomma.

aja, önska mig lycka till nu då.

Permalänk
Medlem

Jepp lycka till!

Och tala om resultatet för oss :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeNoM
"Oj jag råkade visst skära mig i halsen så att det sprutar blod, bäst att fråga på swec om det är farligt" (no offence). Dra till sjukan nu!

äsch, så farligt är det väll inte? bara att plåstra om det "lilla" såret.

Edit: Lycka till Pale!

Visa signatur

"..catch you on the flipside"

Permalänk
Avstängd

Sjukhus är läskiga.. men de är bra.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Vila i frid

nu åker jag.

Permalänk
Medlem

Lycka till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
nu åker jag.

Ursäkta men kan du kopiera journalen tror du? Eller iaf kolla diagnosen? Det vore ganska intressant...om det nu går bra förstås, men det hoppas vi alla att det gör. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Och glöm inte att berätta för oss hur det gick

Permalänk
Medlem

så jäkla skönt, killen har en skum bula på bröstet, känner sig groggy... men ändå kollar han först med swec, istället för att åka till akutet som flickvännen säger....
Med andra ord betyder vi mer för honom än flickvänen

Permalänk
Medlem

@head: Hehe swec är fan bra tilll allt

Lunaspice: Pluggar du till doktor eller? Verkar kunna dina saker iaf

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Fredrik, yes...termin 7.

Permalänk
Medlem

LunaSpice: Du skulle byta nick till Dr. Swec eller nåt :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
@head: Hehe swec är fan bra tilll allt

Det borde inte kallas datorforum, det är mer en livsstil. Swec for life.

Cred till doktorn.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk

Du har svårt att andas och kan knappt prata så du fiskar efter gissningar på ett forum för datorer istället för att uppsöka läkare? Jag får inte ihop det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Du har svårt att andas och kan knappt prata så du fiskar efter gissningar på ett forum för datorer istället för att uppsöka läkare? Jag får inte ihop det.

Om så någon sköt sig i foten med en hagelbössa så skulle han först gå in på forumet för att tala om det, visa bilder och fråga om han skulle ringa ambulans.

Permalänk

Tur att han åkte iaf, annars kanske.....
*Att läsa på aftonbladet följande dag......*
"Yngling dog framför datorn när han sökte läkarhjälp på ett "datanörds" forum i stället för att gå till en riktig läkare."

Mwuahahaha

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Logiken är förbryllande...jag kan dock tänka mig att ett visst "vitrocks"-syndrom spökar i det här fallet. Hoppas det går bra för honom (dig Pale) iaf. Jag kan förstå att han går in och frågar för att se ifall någon kan ha varit med om något liknande eller om jag eller nån annan kan lugna honom att säga att det inte är någon fara. Om han t.ex. hade haft ont i halsen, svullna halsmandlar och svårt att svälja så hade det varit mkt lättare. När det dock handlar om läckage, ödem, hjärtsvikt, lungemfysem eller vad detta nu kan vara så är det otroligt mkt säkrare att uppsöka en riktig läkare.

Permalänk
Medlem

Vad är det man säger... Två huvuden är bättre än ett. Han söker bara lite råd.

Visa signatur

XP2200+ | 512ddr | Ti4600 | 959NF | MX 310 | func surface

What did the dick say to the condom? - Cover me, I'm going in!

Permalänk

Lunaspice, kan du inte åtminstonne byta nick till; Dr.Lunaspice?

Visa signatur

"..catch you on the flipside"

Permalänk
Medlem

Re: LunaSpice. Hjälp!

Citat:

Eller någon annan kanske oxå kan svara på det.

iaf. Jag har någe ruggigt ont i bröstet.
Jag har en bula som har blivit större med tiden. Nu är den ungefär lika stor som skålen utav en handflata.
Jag kan knapt fylla mina lungor till hälften utan att det gör *PiiiiiiiP* ont. Och tvärrs igenom kroppen, bredvid ena skullderbladet så har jag oxå ont. Kan knapt resa mig eller röra mig mer än nödvändigt.

Funderar på att söka läkare imorgon, om det inte har blivit någe bätre då.
Har även haft ruggigt ont i huvet ca 4-5 dagar i veckan. Under några veckors tid.

Ska jag vara ärlig så känner jag igen det du har, eller det gjorde inte ont när jag fyllde mina lungor, utan jag kunde knappt få in nå luft, men det gjorde ont bak i övre ryggen i bröstet när jag rörde mig och ibland när jag andades. Fick det i samband med en fotbollsmatch.

Efter nåra dagar hemma från skolan kände jag att det var borta, ringer polare som jag skulle cykla med dit, säger att jag är frisk å kan cykla med han. Kliver in på toa å tar tag i takkarmen. Hehe tror inte det spänner till och det blir likadant i några dagar till. Men det gick över med tiden för mig. Men det var inte vidare trevligt medans jag hade det. Har för mig att jag var in å gjorde EKG å massa test då, men dom hittade inget, dom trodde det var nån muskel eller nått.

Inte säkert att du har samma, men du kanske känner igen dig.

Permalänk
Medlem

Usch, man kanske borde åka upp till akuten och hälsa på honom.. "-Vilket rum ligger Pale i?"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
så jäkla skönt, killen har en skum bula på bröstet, känner sig groggy... men ändå kollar han först med swec, istället för att åka till akutet som flickvännen säger....
Med andra ord betyder vi mer för honom än flickvänen

Nej nej nej.
Det gör ni inte. Men jag gillar värkligen inte sjukhus.
Så jag ville vell ha lite mera påtryckningar innan jag utsatte mig själv för någe läskigt.

Permalänk
Medlem

Men pale, hur gick det nu då ?

Permalänk
Vila i frid

Jahapp.
här kommer redogörelsen då.

1. Får sitta i 2 timmar och vänta.
2. En läkare kommer in och klämmer och känner lite.
Lyssnar på hjärta och lungor.
3. Läkaren konstarerar att det antagligen är en inflamation i bröstkorgen, (skelett) som trycker på. Därav svårt att andas.
Sen tar dom EKG och blod-prov.
Sedan får jag en rolig godis och blir hem skickad.

Ska tillbaka imorgon för röntgen och svar på blod-prov.

Och LunaSpice, jag ska försöka ordna med en kopia åt dig.
Som tack för hjälp/stöd.

Permalänk
Medlem

Pale, du är inte lite tokig du.. Vänta med en sån sak? Hypokondrikern i mig hade varit 100% säker på att det hade varit en tumör av storlek xl.
Kanske vi ska samla ihop lite pengar och ge lunaspice en hotline så att vi alla kan ringa honom när något akut inträffar?
Måste ju vara ganska frustrerande för lunaspice att ställa diagnoser via internet, om det nu skulle visa sig vara något allvarligt och "patienten" väntar med att åka till doktorn.

Permalänk

Även om man är läkare så är det ju svårt att vara helt säker på vad "felet" är. Därför ska man till sjukhuset och ta prover m.m och verkligen träffa en läkare.

Permalänk
Citat:

Jahapp.
här kommer redogörelsen då.

1. Får sitta i 2 timmar och vänta.
2. En läkare kommer in och klämmer och känner lite.
Lyssnar på hjärta och lungor.
3. Läkaren konstarerar att det antagligen är en inflamation i bröstkorgen, (skelett) som trycker på. Därav svårt att andas.
Sen tar dom EKG och blod-prov.
Sedan får jag en rolig godis och blir hem skickad.

Ska tillbaka imorgon för röntgen och svar på blod-prov.

Och LunaSpice, jag ska försöka ordna med en kopia åt dig.
Som tack för hjälp/stöd.

Inflammation i sternum alltså...ja, det låter logisk. Bra att det inte var något värre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Även om man är läkare så är det ju svårt att vara helt säker på vad "felet" är. Därför ska man till sjukhuset och ta prover m.m och verkligen träffa en läkare.

Dessutom så är jag inte färdigutbildad. Jag har 2,5 år kvar plus allmäntjänstgöring...men lite har jag väl lärt mig än så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
...men lite har jag väl lärt mig än så länge.

Inget snack om den saken.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton