Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Hoppas jag får paketet imorgon + att readylampan lyser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofam
Hoppas jag får paketet imorgon + att readylampan lyser.

tänk possitivt!:D

Permalänk
Medlem

folk som fortfarande har duplex problem med vdsl här?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
folk som fortfarande har duplex problem med vdsl här?

Jag har nog alla problem man kan ha
Pingen är hög samt att uppkopplingen går ner med jämna mellanrum plus att min sänding är kass.
Hoppas att de fixar detta innom en snar framtid !!!

Visa signatur

Det fixar sig !

Permalänk
Medlem

Mitt felia slutar funka nu den 31:a och inte hört ett smack från BBB :/

Hur e det för ni som har bbb vdsl va ni utan internet länge?

Visa signatur

bite me!!

Permalänk
Medlem

Puh skönt att man inte är ensam om att ha problem med telejacks-tjänsten...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

mitt comhem slutar fungerar den 31:a och enligt BBB skulle jag vara inkopplad sedan i fredags men ingen ready lampa lyser....

Ringde till dem i måndags kväll och de bad mig återkomma på torsdag, det är nämligen den heliga "skanova dagen". Denna dag talarskanova om vilka abonnenter de kopplat upp under före gående vecka.

Permalänk
Medlem

Inget startpaket idag..

Permalänk
Medlem

Skickar signaler till www.sunet.se [192.36.125.18] med 32 byte data:

Svar från 192.36.125.18: byte=32 tid=72ms TTL=245
Svar från 192.36.125.18: byte=32 tid=75ms TTL=245
Svar från 192.36.125.18: byte=32 tid=74ms TTL=245
Svar från 192.36.125.18: byte=32 tid=71ms TTL=245

Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 4, mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 71 ms, Högsta = 75 ms, Medel = 73 ms

Löjligt....

Permalänk
Medlem

De va ett jävla gnäll på leveransförseningarna. Jag är säker på att BBB gör allt som kan för att ni ska bli uppkopplade så fort som möjligt, men skanova lär inte jobba arslet av sig, eller så har dom inte tillräkligt med personal för BBB att utföra detta i tid.

Jag har VDSL och det är inget duplex problem, dock kopplar det ner lite då och då, dock kopplar det upp efter typ 5 sec efter disconnect. Så det är inte så jag skriker av olycka, men lite irriterande är det väll

Annars är bbb värt väntan!

Visa signatur

P4 2.8@3307Mhz (Hyperthreading), 1024mb Dual-Channel 400 DDR TwinMOS, Leadtek Winfast FX5900 Ultra 504/960, Audigy 2, 160 GB Seagate barracuda SATA, Asus i875p Deluxe, Lite-On 52x32x52, Lian Li PC6070 ljuddämpat, Samsung 22" 1200NF, Logitech z-680. - 7052pt 3dmark03 - BBB vDSL 12/9MBit

Permalänk
Medlem

Utmärkt... jag hoppas jag får startpaketet imorgon + att readylampan lyser.
POSITIVT TÄNKANDE AHOY!

Permalänk
Medlem

Jag har inget förtroende för varken Telia, Skanova eller BBB. Om jag kunde välja något annat skulle jag göra det. Det är jävligt svårt att komma ur den situation man satt sig i genom att beställa av BBB. Jag har försökt med ADSL från Tiscali utan att lyckas.

Vad är det som säger att den ena eller andra har tillräckligt med personal?

Bättre med ADSL än 56k modem.

Permalänk
Medlem

tar denna tråd aldrig slut eller ??? 52 sidor helt patetiskt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkOne
De va ett jävla gnäll på leveransförseningarna. Jag är säker på att BBB gör allt som kan för att ni ska bli uppkopplade så fort som möjligt, men skanova lär inte jobba arslet av sig, eller så har dom inte tillräkligt med personal för BBB att utföra detta i tid.

Jag har VDSL och det är inget duplex problem, dock kopplar det ner lite då och då, dock kopplar det upp efter typ 5 sec efter disconnect. Så det är inte så jag skriker av olycka, men lite irriterande är det väll

För en internetaddict är tanken att behöva surfa på modem inte speciellt upplyftande.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoNe
Mitt felia slutar funka nu den 31:a och inte hört ett smack från BBB :/

Hur e det för ni som har bbb vdsl va ni utan internet länge?

Mitt Felia kopplades ur den 17 oktober...har ringt till BBB 3 gånger och frågat vad det är som tar en sån tid "Det är skanova" säger dom...Jag tvivlar på det, det är ju ändå BBB som pröjsar skanova för att dom ska koppla in abbonenter... BBB har sjunkit i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Mitt chello blev urkopplat för drygt en månad sen och jag skulle ha blivit inkopplad på BBB's nät den 31:a september alltså drygt en månad sen. Jag ringde dit idag och frågade vad som händer eftersom de skulle kopplat in mig i fredags, och de svarar att det är mitt FEL eftersom jag antagligen inte kopplat in det i huvudjacket. Jag har testat modemet i varenda jack jag har i huset och alla tänkbara kopplingar, dock lyser inte ready lampan. Ready lampan borde väl lysa i vilket jack jag än har modemet i? Den ska väl ändå få kontakt med centralen från nått annat än huvudjacket? Om det sen funkar sämre från nått annat än huvudjacket är ganska uppenbart. Jag har även testat metoden som står i den så kallade "brebandsboken" för att lokalisera huvudjacket och jag har kommit fram till att jacket i mitt rum är huvudjacket. Dock lyser ready lampan med sin frånvaro. Lite less blir man...

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkOne

Vaddå så du kan alltså maxa ca 1MB/s åt båda hållen samtidigt?
Hur bra ping har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
tar denna tråd aldrig slut eller ??? 52 sidor helt patetiskt

Tips: Läs den inte om du finner den ointressant...

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Mitt chello blev urkopplat för drygt en månad sen och jag skulle ha blivit inkopplad på BBB's nät den 31:a september alltså drygt en månad sen. Jag ringde dit idag och frågade vad som händer eftersom de skulle kopplat in mig i fredags, och de svarar att det är mitt FEL eftersom jag antagligen inte kopplat in det i huvudjacket. Jag har testat modemet i varenda jack jag har i huset och alla tänkbara kopplingar, dock lyser inte ready lampan. Ready lampan borde väl lysa i vilket jack jag än har modemet i? Den ska väl ändå få kontakt med centralen från nått annat än huvudjacket? Om det sen funkar sämre från nått annat än huvudjacket är ganska uppenbart. Jag har även testat metoden som står i den så kallade "brebandsboken" för att lokalisera huvudjacket och jag har kommit fram till att jacket i mitt rum är huvudjacket. Dock lyser ready lampan med sin frånvaro. Lite less blir man...

Tror dom snackar BS faktiskt. Så där höll dom på i par veckor med mig också...sen visade det sig att Skanova inte alls hade kopplat in mig.

Om jag fick en ursäkt...naturligtvis inte. Det var såklart mitt fel.

Permalänk

Vaa faaan
Nu när jag pingar sunet ser det ut såhär

Pinging www.sunet.se [192.36.125.18] with 32 bytes of data:

Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=35ms TTL=249

Ping statistics for 192.36.125.18:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 35ms, Maximum = 35ms, Average = 35ms

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

telia skulle koppa bort mitt adsl idag, men än funkar det. nån som vet när det slutar "funka"? eller om de säger att uppsägningsdagen är 30 oktober. bettyder det då att det funkar dagen ut, men inte imorgon?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
telia skulle koppa bort mitt adsl idag, men än funkar det. nån som vet när det slutar "funka"? eller om de säger att uppsägningsdagen är 30 oktober. bettyder det då att det funkar dagen ut, men inte imorgon?

Verkar vara lite olika det där. Mitt Telia ADSL abonnemang avslutades samma dag som de sa att det skulle, men sen har de ju 7 arbetsdagar på sig att koppla ur sina kablar ur din telestation.

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

samma för mig när jag hade förhatliga telia, de koppla ur mig på angiven dag, men sedan skulle de ta yttligare en vecka (tog 1.5) för dem att få ut alla kablar ur stationen, iofs var jag tvungen att ringa och säga till dem 3 gånger att jag ville att de skulle ta bort kablarna annars vete fan om de hade gjort de alls..

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Tydligen så installerar de alla dagar i veckan
Perfekt.

Hej.
Tack för din e-post.

Det är svårt att säga exakt vilket datum. Dock så installerar de alla dagar
i veckan, och inte bara fredagar.

Med vänlig hälsning
Kundtjänst/ Mikael
Bredbandsbolaget
www.bredband.com

Om du redan är kund hos Bredbandsbolaget
kan du gå direkt till din bredbandsportal
genom att klicka på denna länk: www.bredband.net

Visste du att Bredbandsbolaget för tredje året i rad har blivit utnämnda
till Sveriges bästa bredbandsleverantör i Internet Worlds stora jämförelse
av bredbandsoperatörer? Läs gärna mer om detta:
<<http://sartryck.idg.se/Art/Bredband_1_IW072002.html>>

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Det där med nedkoppling ligger på Skanova. Skanova har 7 dagar på sig att koppla ner anslutningen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Japp, fått mitt startpaket + ready lampan lyser, nu ska jag till JME och handla en lång nätverkskabel, fick 12/9 tydligen, det återstår att se med speedtest..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofam
Japp, fått mitt startpaket + ready lampan lyser, nu ska jag till JME och handla en lång nätverkskabel, fick 12/9 tydligen, det återstår att se med speedtest..

Skoj som fan
Vart i Malmö? Lägg gärna ut rapport på speed o ping !

Visa signatur

| en überfet DATOR |

Permalänk
Medlem

BBB har sagt upp min telia adsl till den 31/10. Har inte hört något ifrån dem, på deras hemsida står bara "Uppkoppling beställd hos underleverantör"

Ringde dem för att kolla läget. Då sa de att jag skulle bli inkopplad redan på tisdag 4/11? Låter för bra för att vara sant.

Någon annan som är/skall bli inkopplad på G/MT (Linné i GBG)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
Vaddå så du kan alltså maxa ca 1MB/s åt båda hållen samtidigt?
Hur bra ping har du?

Jag maxxar 1.34mb/s ner samtigit som jag kör 700 up, inte helt full duplex efter som jag har runt 950 up när jag laddar i 600-700kb/s ner.

Dock är jag helt nöjd som det är.

Om jag tankar i 1,34 och ular i 700 är det inte fullt spelbart, dock om jag tankar i 700 och ular i 700 är det fullt spelbart , pingar sunet i 12ms konstant då, samma om jag bara ular i 900 / tankar i 1,34 och inte ular.

Jag är fullt nöjd. För att fixa pingen till gateway ring bbb support och säg att ni inte tycker era pingtider är låga nog så fixar dom det. Det tog dom runt 3 timmar att fixa för mig, sen flöt det perfekt.

Lycka till

Visa signatur

P4 2.8@3307Mhz (Hyperthreading), 1024mb Dual-Channel 400 DDR TwinMOS, Leadtek Winfast FX5900 Ultra 504/960, Audigy 2, 160 GB Seagate barracuda SATA, Asus i875p Deluxe, Lite-On 52x32x52, Lian Li PC6070 ljuddämpat, Samsung 22" 1200NF, Logitech z-680. - 7052pt 3dmark03 - BBB vDSL 12/9MBit

Permalänk
Medlem

Eftersom jag sitter på telia just nu och det kommer inte att avslutas förräns i mars så kommer jag väl att testa mitt BBB när telia slutar fungera.

Man kan väl inte ha 2 st DSL ab samtidigt inkopplat ? "samma nr"

Visa signatur

"Signatur"