Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkOne
Jag maxxar 1.34mb/s ner samtigit som jag kör 700 up, inte helt full duplex efter som jag har runt 950 up när jag laddar i 600-700kb/s ner.

Dock är jag helt nöjd som det är.

Om jag tankar i 1,34 och ular i 700 är det inte fullt spelbart, dock om jag tankar i 700 och ular i 700 är det fullt spelbart , pingar sunet i 12ms konstant då, samma om jag bara ular i 900 / tankar i 1,34 och inte ular.

Jag är fullt nöjd. För att fixa pingen till gateway ring bbb support och säg att ni inte tycker era pingtider är låga nog så fixar dom det. Det tog dom runt 3 timmar att fixa för mig, sen flöt det perfekt.

Lycka till

Sist jag pratade med bbb så sa de att alla hade halv duplex. Hur som helst är du nog en av de få här på forumet som inte lider av några problem med vdsl-tjänsten.

Permalänk
Medlem

Pinging ftp.sunet.se [194.71.11.40] with 32 bytes of data:

Reply from 194.71.11.40: bytes=32 time=37ms TTL=244
Reply from 194.71.11.40: bytes=32 time=39ms TTL=244
Reply from 194.71.11.40: bytes=32 time=42ms TTL=244
Reply from 194.71.11.40: bytes=32 time=40ms TTL=244

Ping statistics for 194.71.11.40:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 37ms, Maximum = 42ms, Average = 39ms

Så min ping är inte jättemysig precis. Men det löser sig nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
Sist jag pratade med bbb så sa de att alla hade halv duplex. Hur som helst är du nog en av de få här på forumet som inte lider av några problem med vdsl-tjänsten.

Din poäng är ?

Forumet är till för personer med missnöjen för att se lösningar.
Och hur gammal är tjänsten igen, oj den är hela 5 månader gammal och ny i Sverige, ta en titt i bostreamtråden så hör du nog samma typ av gnäll om de kan få till så några fler får tjänsten ..
Ditt inlägg är bara överflödigt.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag maxxar 1.34mb/s ner samtigit som jag kör 700 up, inte helt full duplex efter som jag har runt 950 up när jag laddar i 600-700kb/s ner.

Om jag tankar i 1,34 och ular i 700 är det inte fullt spelbart, dock om jag tankar i 700 och ular i 700 är det fullt spelbart , pingar sunet i 12ms konstant då, samma om jag bara ular i 900 / tankar i 1,34 och inte ular.

Jag är fullt nöjd. För att fixa pingen till gateway ring bbb support och säg att ni inte tycker era pingtider är låga nog så fixar dom det. Det tog dom runt 3 timmar att fixa för mig, sen flöt det perfekt.

Lycka till

Du får gärna säga om du gjort några förändringar utöver det "normala", minns jag inte helt fel hade du inte heller så bra i början?

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Lycka till

Ja , det låter fett. Själv har jag inte alls den uppen. Ner går fint; runt 12-1300. Men upp har jag aldrig kommit över 2-300...:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy
Ja , det låter fett. Själv har jag inte alls den uppen. Ner går fint; runt 12-1300. Men upp har jag aldrig kommit över 2-300...:(

kom upp i 1.25MB/s första veckan nu kommer jag upp i högst 1000Kb/s och upp ca 300

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Din poäng är ?

Forumet är till för personer med missnöjen för att se lösningar.
Och hur gammal är tjänsten igen, oj den är hela 5 månader gammal och ny i Sverige, ta en titt i bostreamtråden så hör du nog samma typ av gnäll om de kan få till så några fler får tjänsten ..
Ditt inlägg är bara överflödigt.

Min poäng var att konstatera att Darkone är en av få som har en fullt fungerande tjänst. Varför blir du ledsen över det?

Permalänk
Medlem

Installation beställd!
Vi har nu beställt en uppkoppling för din räkning hos vår underleverantör.

En kort tid innan du kopplas upp kommer du få en startbox med besked om tidpunkten för din inkoppling samt information och utrustning som du behöver för att komma igång med tjänsten. Vi vill påminna att leveranstiden är upp till tre månader.

Har du förut haft en Internetuppkoppling via ADSL eller VDSL är vi beroende av att din nuvarande Internetoperatör skickar in din uppsägning i tid. Blir det ett glapp i kommunikationen mellan din nuvarande operatör och vår underleverantör tvingas vi att göra om din beställning av uppkoppling vilket ger en försening på en vecka. Vi arbetar intensivt för att förbättra våra rutiner och gör allt för att du ska få din uppkoppling så snart som möjligt.

Något mer precist besked om inkopplingsdatum kan vi inte ge i dagsläget.

Ungefär hur lång tid tar det härifrån? Statusen har varit såhär i ett par dagar nu.
Kan tilläggas att jag sitter på Chello/UPC atm.

Permalänk
Medlem

så har det sett ut för mig i ca 1 månad o har ännu inget BBB.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Idag kom modemet och kors i taket man är uppkopplad.

Man känner sig nöjd med de knappa 4Mbit/s man får första kvällen efter att ha varit bortkopplad i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Du får gärna säga om du gjort några förändringar utöver det "normala", minns jag inte helt fel hade du inte heller så bra i början?

Jag hade en hubb imellan mitt vdsl och datorn, dvs ingen duplex. Dock med switch nu så är det perfa

Visa signatur

P4 2.8@3307Mhz (Hyperthreading), 1024mb Dual-Channel 400 DDR TwinMOS, Leadtek Winfast FX5900 Ultra 504/960, Audigy 2, 160 GB Seagate barracuda SATA, Asus i875p Deluxe, Lite-On 52x32x52, Lian Li PC6070 ljuddämpat, Samsung 22" 1200NF, Logitech z-680. - 7052pt 3dmark03 - BBB vDSL 12/9MBit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSA
Installation beställd!
Vi har nu beställt en uppkoppling för din räkning hos vår underleverantör.

En kort tid innan du kopplas upp kommer du få en startbox med besked om tidpunkten för din inkoppling samt information och utrustning som du behöver för att komma igång med tjänsten. Vi vill påminna att leveranstiden är upp till tre månader.

Har du förut haft en Internetuppkoppling via ADSL eller VDSL är vi beroende av att din nuvarande Internetoperatör skickar in din uppsägning i tid. Blir det ett glapp i kommunikationen mellan din nuvarande operatör och vår underleverantör tvingas vi att göra om din beställning av uppkoppling vilket ger en försening på en vecka. Vi arbetar intensivt för att förbättra våra rutiner och gör allt för att du ska få din uppkoppling så snart som möjligt.

Något mer precist besked om inkopplingsdatum kan vi inte ge i dagsläget.

Ungefär hur lång tid tar det härifrån? Statusen har varit såhär i ett par dagar nu.
Kan tilläggas att jag sitter på Chello/UPC atm.

Har haft samma status i mer än en månad.

Så det kan dröja..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

haha jag hade den statusen i 3½ månad så ni har ett par månader kvar ännu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofam
haha jag hade den statusen i 3½ månad så ni har ett par månader kvar ännu

Har förlängt mitt Chello.

Totalvägrar att sitta på modem ens en dag extra.

SÅ det får bli dubbla utgifter någon månad. Det är smällar man får ta.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Jahapp, nu sitter man här med sin anslutning på 12/9Mbit

Hämtade paketet från okq8 för ca en timme sedan och nu är jag uppkopplad! Det tog fyra veckor från att min teliaanslutning kopplades bort tills jag fick paketet idag. Det var tjaffs med att adsl-utrustningen satt fortfarande i telestationen.

Pingtider och annat tjaffs är inte värt att nämnas eftersom alla andra har varit så duktiga att visa sina

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFT
BBB har sagt upp min telia adsl till den 31/10. Har inte hört något ifrån dem, på deras hemsida står bara "Uppkoppling beställd hos underleverantör"

Ringde dem för att kolla läget. Då sa de att jag skulle bli inkopplad redan på tisdag 4/11? Låter för bra för att vara sant.

Någon annan som är/skall bli inkopplad på G/MT (Linné i GBG)

Ahaa coolt, jag bor också i Linné och kommer bli inkopplad till samma station 8/1. Du får säga din ping och status så jag vet att stationen funkar bra

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått en uppkoppling i hässelby än?
Har väntat över 3 månader nu.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Fick brev hem nu, mitt chelloabonnemang avslutas 2003-11-30..

Permalänk
Medlem

samma här 31/11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robocrap
Har förlängt mitt Chello.

Totalvägrar att sitta på modem ens en dag extra.

SÅ det får bli dubbla utgifter någon månad. Det är smällar man får ta.

Robocrap

Jag ringde å hörde med BBB hur vi skulle lösa att jag blev utan bredband innan dom koplade in mitt BBB abb då sa dom att jag skulle förlänga mitt Chello så bjuder dom på det, Så ring dom å hör vad dom säger.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk

Jag sa upp mitt Tiscali 10mbps när jag flyttade. Nu tuggar jag på 45kbps och väntar på BBB....snart 3 månader, fattar inte varför det ska ta sån tid för...telestationen var klar för internet den 10:e Juli enligt kundtjänst...suger fett.

Permalänk

i malmö så har jag fått 7 november som dag då telia adsl stängs och 10 november som skuvat flödet på med BBB...

hmm gott

Permalänk
Medlem

mitt nuvarande ISP uppsägs 2003-11-30, så jag undrar för er som redan har vdsl hur lång tid tog d för er att få startboxen efter uppsägningen av erat gamla isp??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Tydligen så installerar de alla dagar i veckan Perfekt.

Citat:

Hej.
Tack för din e-post.
Det är svårt att säga exakt vilket datum. Dock så installerar de alla dagar
i veckan, och inte bara fredagar.

Konstigt. Jag fick ett svar häromdagen:

Citat:

Tack för din e-post!

Vi har bara ett preliminärt datum på dig som är den 4:e november. Tills detta datum kommer Skanova att hålla koll på telestationen, så tidigast inkopplingsdatum ser ut att bli 7:e då skanova endast kopplar in vår tjänst på fredagar.

Glömde säga att jag sitter på feting 56K nu förstås. Hrmpf...

Permalänk
Medlem

Fan!!! varför koppla uppkopplingen ner hela tiden för?! någon som råkar ut för samma problem som mig?

och det stod 8/1 på mitt abbe, men i tptest fick jag bara upp till 4/1 och vad kan felet beror på? eller måster jag ringer in till BBB support och gnälla lite.

Permalänk
Medlem

många som har samma problem, och ringa BBB är gangska lönlöst just nu faktiskt.
Allt de säger är att de håller på med en ny mjukvara för switcharna och de flesta problem ska vara löst inom 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Ringde BBB och frågade om dem vet vilket datum jag blir inkopplad, då sa han att dem har haft problem med nästan alla telestationer med nedgrävning av fiber m.m
Mitt nuvarande adsl (Tiscali) hade preliminär avslut 31/10 men det rullar fortfarande på.
Han sa att iom att telestationen är fixad så kommer dem koppla in BBB så fort mitt nuvarande är urkopplat.
Det kan bli vilken dag som helst sa han.

Bor i Eslöv btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
Fan!!! varför koppla uppkopplingen ner hela tiden för?! någon som råkar ut för samma problem som mig?

och det stod 8/1 på mitt abbe, men i tptest fick jag bara upp till 4/1 och vad kan felet beror på? eller måster jag ringer in till BBB support och gnälla lite.

Läs avtalet igen. Om jag inte är senil står det UPP TILL 8Mbit, du har alltså fått precis vad du har betalat för och ingenting är fel. Det kan helt enkelt vara så att du har långt till stationen eller att ledningarna är av dålig kvalitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nihilim
Läs avtalet igen. Om jag inte är senil står det UPP TILL 8Mbit, du har alltså fått precis vad du har betalat för och ingenting är fel. Det kan helt enkelt vara så att du har långt till stationen eller att ledningarna är av dålig kvalitet.

hoppas inte pingen påverkas av hur långt avstånd man har?
eller hur bra ledningarna är..

Permalänk
Medlem

Tidpunkt fastslaget!

Ska få min uppkoppling aktiverad under nästa vecka!

Bor i Bandhagen i södra Stockholm.

Visa signatur