Permalänk
Medlem

BBB VDSL uppe och rockar

Jaaaaaa..... Idag kom startpaketet, bara pluggade in det och tada! internet från BBB strömmade in så fint efter att jag aktiverat uppkoppplingen via deras hemsida

Lite snabbt mätt med TP-test så kör jag tcp/ip ca 11/8 Mbps. Jag trodde nästan att jag skulle uppnå lägre hastigheter då med mina 660 m till telestation och de inte allt för strålande ledningarna i vårt hus.

Modemet är ett Cisco 576 LRE 997 för de som är intresserade.

IP-adresserna ser ut som följande:
c-xxxxxx.cust.bredbandsbolaget.se
213.112.yyy.zzz

Jag är så lycklig chello kommer åka ut snabbt som tusan nu.

Lite ledsen att jag jobbar kväll och är borta i helgen, men sedan skall det bli fart i ledningarna

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

En lite porrbild på startboxen hinner jag med innan det är dags att springa till jobbet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va nice.. Då lär den ju dyka upp vilken dag som helst.

Visa signatur

[size="1"]Den åttonde dvärgen
Zwei dinge sind unendlich, die dumheit und das all.
Jag har makten, här i trakten. Jag leker gud.[/size]

Permalänk
Medlem

fan congrats
själv sitter jag å väntar på att bostream ska kånka hit mitt vdsl

Permalänk
Medlem

Sluta suktas! jag får vänta till vecka 41 tills jag är uppkopplad

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Fan vad gött att se: tyvärr kommer inte mitt heller förän runt vecka 41.. :-/ Rauter, också Haninge-bo, var nånstans?

W

Permalänk
Medlem

Hoppas man nu inte kommer ånga att man inte hoppade på BBB tåget istället....

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Hoppas man nu inte kommer ånga att man inte hoppade på BBB tåget istället....

det gör du nog-

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Välkommen

Permalänk
Inaktiv

En del som valde bostream kommer nog göra det idag.
http://www.idg.se/ArticlePages/200307/25/20030725105513_CS/20...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theboogieman

Hoppas nu inte Bredbandbolaget gör samma sak.

Signade uppmig på BBB igår. Får se om det visar sig vara lyckat.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

man får gratulera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theboogieman

well.. känner mig en aning besviken det håller jag med om, men å andra sidan så har jag gett upp warez-fronten för länge sen. Nu laddar jag bara ner ett fåtal saker i månaden, har svårt att tro att sätta dit mig är deras "no1 priority". Men visst, besviken är jag ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
men vart i den artikeln står det att bostrem tänker gå på den linjen????

står väl tvärt om att dom inte tror på en begränsning??

"Det tror dock inte Bostream är rätt väg att gå. Men företagen är mer överens i synen på hur framgångsrikt ett förbud mot nedladdning av musik eller filmer, vilket förmodligen blir verklighet i Sverige vid årsskiftet, skulle bli"

.tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ja??

I artikeln står det att Bostream ska köpa detta packetlogic för att begränsa mängden p2p traffik som strömmar genom "deras" nät...

Samtidigt tycker jag det står att de inte tror på något tak, så det låter bara som de ska sätta lågprioritet på all p2p traffik så att övrig traffik har företräde, och det skulle enligt mig inte vara helt fel. Samt att de ska varna de största fildelarna (hoppas jag med min 1 mbit upload Scream kommer klara mig =D)

Permalänk

he he gratis

det är sådana saker som gör livet gott...va det enkelt att koppla in allt ?lägg gärna in fler foto...

skriv gärna va du får för hastighet på P2P och newsserver...själv beställde jag också bbb

Permalänk
Medlem

åhhh, man får väl ta och flytta eller nåt. Här i arvika är det telia som styr och ställer, och dem har man ju ingen nytta utav (förutom deras 512 kbit).
Hoppas de inte sätter tank-tak på deras 6mbit de ska komma med i höst!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
åhhh, man får väl ta och flytta eller nåt. Här i arvika är det telia som styr och ställer, och dem har man ju ingen nytta utav (förutom deras 512 kbit).
Hoppas de inte sätter tank-tak på deras 6mbit de ska komma med i höst!

Asså sätter dom tak på 6mbit så kommer jag skjuta vd:n.... 512 kbit e så slött.... Men d e rätt gött att dom 400 kbit:sen som skall vara uppströms e 600 kbits, har snabbare upp än ner.... mystiskt....

Edit: hehe hittade detta:

Angiven hastighet in/ut:
500 kbit/s / 400-500 kbit/s
Uppmätt hastighet in/ut:
435 kbit/s / 582 kbit/s

(ett test som aftonbladet gjort)

Permalänk
Medlem

Re: BBB VDSL uppe och rockar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kneppis
Jaaaaaa..... Idag kom startpaketet, bara pluggade in det och tada! internet från BBB strömmade in så fint efter att jag aktiverat uppkoppplingen via deras hemsida

Lite snabbt mätt med TP-test så kör jag tcp/ip ca 11/8 Mbps. Jag trodde nästan att jag skulle uppnå lägre hastigheter då med mina 660 m till telestation och de inte allt för strålande ledningarna i vårt hus.

Modemet är ett Cisco 576 LRE 997 för de som är intresserade.

IP-adresserna ser ut som följande:
c-xxxxxx.cust.bredbandsbolaget.se
213.112.yyy.zzz

Jag är så lycklig chello kommer åka ut snabbt som tusan nu.

Lite ledsen att jag jobbar kväll och är borta i helgen, men sedan skall det bli fart i ledningarna

Lyckost! Grattis
Hur snabbt har du tankat?
Är det full duplex? om inte drar uploaden ner downloaden mycket?
Kommer du in på "BBB Only" Direct Connect hubbar?
Hur är pingen i onlinespel?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

naajs.. min farmor o farfar bor i stockholm och ska tydligen kunna fa 22mbit.. fan flyttar nog dit : P.. sjalv sitter man me 1mbit Xpress ADSL.. men det far ga.. men grattis iaf..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Skulle du kunna lägg up fler bilder på modemet?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Skall nog kunna få upp lite mer bilder och kommentarer snart, är inte hemma så att jag kan fixa det under helgen. Det var enkelt att plugga in, har man haft ADSL innan så vet man var första jacket sitter. Var dock tvungen att koppla om lite i första jacket för att de gjort fel där. Det fungerade dock ändå, men man vill ju se till att allt blir så gynnsamt som möjligt. Det står i manualen hur man gör om man är osäker.

Kan lugna alla med jag kunde komma in på BBB Only hubbar utan några problem

Visa signatur

Permalänk

Var går gränsen för att man ska kunna få 11 mbit/s?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

internet från BBB strömmade in så fint efter att jag aktiverat uppkoppplingen via deras hemsida

Permalänk
Medlem

Måste akltivera anslutningen via en sida som dyker upp första gången du ansluter till deras nät. Innan aktiveringen får man bara en 10.x.x.x adress, men direkt efter aktiveringen får man sina publika ip-adresser och då är det bara att tuta och köra. Aktivering antagligen för att de skall kunna börja fakturera dig från den dagen, detta dyker bara upp en endaste gång så det är inga fåniga inloggningssidor som vissa andra ISPer har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kneppis: kunde du ansluta dig mot BBB direkt när du fick paketet? BBB säger ju att man får paketet 3 veckor innan dom kopplar in kunden i nätet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Japp, det var bara att plugga i och köra. I brevet med användaruppgifterna stod det beräknat installationsdatum var 2003-07-24, dvs en hel dag innan jag fick startpaketet

De fick väl lite snävt med tid, jag befarade ju att jag skulle få vänta tre veckor till när jag fick avin om boxen, men det var en trevlig överraskning. Jag hade sagt upp mitt chello från sista juli, så det var snygg övergång

Visa signatur

Permalänk

jaja enough bullshit vi vill se billder!

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

+ några dumpat på transfer speeds som man kan drägla över

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

kneppis vill du vara så snäll och göra en trace route till www.sunet.se och klippa in resultatet här..?