Permalänk
Medlem

Hjälp med Diablo 2

Jag är i speltorsk och tänkte jag skulle spela Diablo 2 online för första gången. Har både Diablo 2 och LOD och har därmed två fungerande nycklar. Dock så har jag problem med att komma ut på Battle.Net. Jag får ett felmeddelande som lyder unable to connect to battle.net hela tiden. Någon som vet lösningen på detta? Jag har provat de fyra olika uppkopplingsallternativen som finns och ingen av dem fungerar.

Kan det ha att göra med att min LOD skiva inte är orginal utan en kopia av ett orginal. Jag köpte en nyckel av en kille som bara spelade singelplayer och inte skulle spela själv. Dock så ville han inte sälja skivan och det finns inte i butik vad jag kan hitta i Gävle. Anser dock inte det är wares utan jag har köpt ett spel av en kille som köpt det innan. Inte mitt fel om de slutat sälja det i Gävle.

Hoppas det finns någon lösning. I värsta fall så kanske jag lär köpa mig en orginalskiva ifall det är det som är felet.

Permalänk
Medlem

Vad står det på dem olika alternativen?

Edit: Gör som det står här: http://www.blizzard.com/support/?id=aInformation0633p1

Permalänk
Medlem

Jag har gjort så och nu får jag rätt gateways. Dvs Europe, Asia mf. Förut hade jag brutal local mf.

Men nu får jag ett annat fel. Unable to identify version. Skumt då jag laddat ner v1.10

Känns iaf som det inte är Bnet som är felet längre utan någon patch på min maskin som saknas.

Edit: Efter en omstart så vägrar datorn hitta skivan. Den vill hela tiden ha in skivan fasst den är i CS spelaren. var det inte samma fel med Brood War förut. Är det någon .ini fil som pekar fel på CD- läsarenhet eller något? Finns det något man kan göra för att den skall hitta skivan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedGuard
Jag har gjort så och nu får jag rätt gateways. Dvs Europe, Asia mf. Förut hade jag brutal local mf.

Men nu får jag ett annat fel. Unable to identify version. Skumt då jag laddat ner v1.10

Känns iaf som det inte är Bnet som är felet längre utan någon patch på min maskin som saknas.

Edit: Efter en omstart så vägrar datorn hitta skivan. Den vill hela tiden ha in skivan fasst den är i CS spelaren. var det inte samma fel med Brood War förut. Är det någon .ini fil som pekar fel på CD- läsarenhet eller något? Finns det något man kan göra för att den skall hitta skivan?

Har samma problem som dig med det där version skiten...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Det är v.1.09 eller något i den stilen på b-net..
Om dom inte senaste dagarna uppgraderat

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Hehe hur har du lyckats undgå att en ny version har kommit ut i "just i dagarna".

Måste bara kolla. Är det denna patch som gäller?

LODPatch_110.exe

Storlek: 4.88 Mb

Har som sagt aldrig lirat Diablo online mer än 1. Stötte på den tiden på en fuskare som dödade mig i byn och tröttnade lite Men nu är jag sugen igen i väntan på WoW.

Permalänk
Medlem

fixat till detta nu. via GOD´s... adda på ICQ så hjälper jag till med "unable to detect your version.." grejjen..

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen DarkStormZ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedGuard
Tack för hjälpen DarkStormZ.

inga problem, bara tuta och köra nu.