Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Uppladdning av hemsida?

Tjenare!

Nu vill jag ha lite hjälp, av er kunniga medlemmar, som vet lite om hemsidor. Jag är nybörjare i ämnet och håller på med en sida, som jag nu vill kunna ladda upp på internet.

Har sett att många använder sig av TK, passagen och CJB.net. Vad rekomenderar ni? Sidan _MÅSTE_ vara helt och hållet gratis.

Och sedan vill jag ha hjälp angående programmen man laddar upp hemsidor med. Det ska gå enkelt och smidigt, men ändå hantera filer, text och allt.

Även allmänna tips om ämnet är av uppskattning!

Tack på förhand!

//Persa

Permalänk
Medlem

.tk och cjb.net tillhandahåller ju bara domännamn som pekar till din sida. På passagen däremot, kan man få ett konto så man kan lägga upp filer. Efter du har fixat ett passagenkonto eller liknande då kan du koppla en www.blabla.tk till din sida.

Sen när det gäller uppladdning av filer, ladda ner nåt ftp-program.
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%2B%22ftp+cl...

Permalänk
Medlem

Aha, okej. Det var en nödvändig information. Tack så mycket!

Är det någon som kan rekomendera ett ftp-program av egen erfarenhet?

phnom, vad använder du för program?

Permalänk
Medlem

Har kört lite olika.. använder WS_FTP av gammal vana.. sen har jag väl bl.a. kört FlashFXP ett tag.

Permalänk
Medlem

Har precis laddat ner en Try-version av WS_FTP, emn fattar inte riktigt hur man gör....

Permalänk
Medlem

Följande frågor dyker upp i Macromedia Dreamweaver:

"Hur ansluter du till fjärrservern?"

Svar>> FTP

"Vilket värdnamn eller vilken FTP-adress har din webbserver?"

"I vilken mapp på servern vill du spara filerna?"

"Inloggningsnamn för FTP:"

"Lösenord för FTP:"

Hur ska jag göra??

Permalänk

Ja du måste som sagt först skapa ett konto på förslagsvis passagen.se eller liknande. Där får du användarnamn och lösenord som du sen skriver in när du ska koppla upp mot passagen och föra över dina filer.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se