Rejectar 800MB skivor

Permalänk
Medlem

Rejectar 800MB skivor

Min LG 32x brännare fattar inte att 800 MB skivor är 800MB.. Den hittar dom som 700 , eller 730. Har testat Philips och MMore.. Det är inte dålga skivor direkt.. Någon som vet varför?
Har testat med nero och Roxio Easy CD-Creator.

Permalänk
Medlem

Re: Rejectar 800MB skivor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Min LG 32x brännare fattar inte att 800 MB skivor är 800MB.. Den hittar dom som 700 , eller 730. Har testat Philips och MMore.. Det är inte dålga skivor direkt.. Någon som vet varför?
Har testat med nero och Roxio Easy CD-Creator.

Det är i sin ordning. Dem kommer inte att ses som större oavsett skivmärke då standarden inte tillåter detta.
Spelar dock ingen som helst roll då det fungerar utmärkt ändå.

Du måste dock aktivera överbränning i Nero + att din brännare måste stödja detta.

Visa signatur

Thank You People!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Rejectar 800MB skivor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steponit
Det är i sin ordning. Dem kommer inte att ses som större oavsett skivmärke då standarden inte tillåter detta.
Spelar dock ingen som helst roll då det fungerar utmärkt ändå.

Du måste dock aktivera överbränning i Nero + att din brännare måste stödja detta.

hur aktiverar man sånt?
och varför är det inte aktiverat från början? och hur vet jag att det stödjer?

Permalänk
Medlem

Overburn Support står det.. i nero.. så den ska ju klara...

Edit:
Nu har jag enablat overburn och restartat.. men det står att den klarar bara 82 minuters skivor som max..
jag har en 90 min som hittas som 750.. det är alltså brännaren som är bajs ?
KAN MAN INTE FIXA DET?
När jag bränner 780MB på en 800 skiva till,ex. så klickar jag på burn. då säger den att skivan är för liten. kan man inte hoppa över den checken och låta brännar jävel skriva iaf.?

Permalänk
Medlem

Om du har en LG GCE-8320B så skall den klara att överbränna till 99min, så länge skivorna stödjer det dvs :).

Nu var det ett tag sen jag använde nero, men efter du har enablat överbränning så måste man väl själv ange hur långt den skall försöka överbränna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyned
Om du har en LG GCE-8320B så skall den klara att överbränna till 99min, så länge skivorna stödjer det dvs :).

Nu var det ett tag sen jag använde nero, men efter du har enablat överbränning så måste man väl själv ange hur långt den skall försöka överbränna.

har gjort det.. men den hittar skivan som max 700mb eller 750 beroende på skiva och märke..

Permalänk
Medlem

FAQ - Lagring