Permalänk
Medlem

Hur ska du sälja allt ska du öppna butik eller enbart sälja på webben..sälj till lokala dator butiker annars..

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

vad menar du med "letar tillverkare..." ska du inte tillverka blocken själv?

Permalänk

... han har nog inte tänkt sig köpa en hel maskinhall full med maskiner.....

tror snarare han letar efter vettiga legotillverkare

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk

Riktigt grym idé, varför har inte någon kommit på den för länge sen?

*Slutar fundera på DD-block och lägger till email-notification på den här tråden!*

Om man kan justera nipplarna på GFX-blocket så att man kan ha (höga) flänsar på grafikkortsminnena som ju oftast är PRECIS där nipplarna går är det ett enormt plus!

Försöker komma på mer tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Vad kommer ett samlat paket med alla block kosta?, du kan inte lägga en speciell sweclocker rabatt va ?

Kommer hddblocket vara i koppar? Har inte hittat något som är det än

Skynda dig med bilderna... skall snart köpa ny dator, gissa vilket medie jag skall kyla den med

Rabatt? hmmm :)...kanske...vem vet. Vet inte hur det blir med paketerbjudande.

Ja alla block är i koppar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Hur ska du sälja allt ska du öppna butik eller enbart sälja på webben..sälj till lokala dator butiker annars..

Ska sälja genom hemsidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorch
vad menar du med "letar tillverkare..." ska du inte tillverka blocken själv?

Nej. Som the_swede säger har jag inte tillgång till en verkstad. Har alldrig varit nära en CNC-fräs ens ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_Simulator
Om man kan justera nipplarna på GFX-blocket så att man kan ha (höga) flänsar på grafikkortsminnena som ju oftast är PRECIS där nipplarna går är det ett enormt plus!

Försöker komma på mer tips!

Fler tips är alltid välkomna! Tanken med GPU-blocket är att man ska kunna ha ca 15mm höga flänsar på minnet. Därför blir också en PCI-plats oanvändbar.

Permalänk

Låter bra!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

tänkte bara att då ökar väl priset något, eller?

Permalänk

Vad skulle öka priset?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Låter som en riktigt saftig ide Tycker att HDD block låter ruskigt spännande

Kanske ska skaffa ett NB block också till min liggnade vattenkylning, men klarar en Black ice pro det? med en eheim 1048? anyway, tycker det var en skitbra ide

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Offtopic: Hade nästan behövt hdd-kylare till 8 hdds, dem tycker inte om all värme som dem avger efter några timmars uptime :/

Har igång min dator 24/7, så jag hade verkligen behövt hittat dugliga block till vettigt pris.

Hoppas man får se dina block till vettiga priser.

Ontopic: Hdd-block, och helst ½" söta gängade nipplar, och på gpun 90 grader

Har tillgång till CNC masker, men jag orkar inte springa och hämta mig ett stycke koppar. Fast jag tror nog jag får göra min hddkylare själv, eftersom att det skulle bli dyrt att köpa till alla 8 diskar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vad skulle öka priset?

Att han inte gör blocken själv, utan låter nån annan gör dem!
De kanske oxå vill ha betalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorch
Att han inte gör blocken själv, utan låter nån annan gör dem!
De kanske oxå vill ha betalt?

:).

Nej. Det blir inte lika billigt som om man tex var utbildad CNC-operatör och jobbade med just CNC-maskiner i någon verkstad. Tanken med mitt företag är lite annorlunda. Jag designar alla block och låter professionella företag tillverka delarna. På så sätt får man fram kvalitetsprodukter. Självklart ska priset vara så låg som möjligt.

Permalänk
Medlem

hoppas bilderna kommer strax.. hade funderingar på göra eget cpu blcok men nu när jag såg detta så ändrade man sig om man kan få ett bra block billigt..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

Nått som flera gånger har stoppat mig från vattenkylning är att man måste handla från flera olika affärer pump från en, slang från en, klämmor från en osv.
Därför vore det juh smidigt om du även kunde sälja eheim pumpar och slang så man kan köpa hela paket med allt som krävs.

Visa signatur

http://p1r.se/dator/ <--Byggen, Guider
http://p1r.se <-- Hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
:).

Nej. Det blir inte lika billigt som om man tex var utbildad CNC-operatör och jobbade med just CNC-maskiner i någon verkstad. Tanken med mitt företag är lite annorlunda. Jag designar alla block och låter professionella företag tillverka delarna. På så sätt får man fram kvalitetsprodukter. Självklart ska priset vara så låg som möjligt.

Okej, får hoppas de då..
Tänkte att du kanske skulle stå vid en pelarborr å fräsa alla block du skulle sälja

Permalänk
Medlem

okej.. men du kommer alltså att fräsa block va?
inte sitta o borra?

för annars kan jag göra cnc block själv

UPDATE! när e blocken redo nurå?

Visa signatur

.: ASUS P5W DH Deluxe :: Intel C2D 3.2Ghz ES :: Corsair XMS2 XTREME 2048Mb PC6400 800Mhz :: ATi X1900XTX 512Mb :: WD Raptor 74Gb :: 2x250Gb Samsung P120 RAID 0 :: Antec Neo Power 550W HE :.

Permalänk

men snälla har du inte hittat nån legotillvärkare än?

Om du skulle behöva tips så finns det en utanför ljungby i småland (1.5timmar med bil från Helsingborg), jag proade där en gång...dom var rätt schysta

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
men snälla har du inte hittat nån legotillvärkare än?

Om du skulle behöva tips så finns det en utanför ljungby i småland (1.5timmar med bil från Helsingborg), jag proade där en gång...dom var rätt schysta

Jodå. Tyvär kom det lite annat i vägen...flyttar också i slutet av veckan. Lexanleverantören tar lite tid på sig med att svara mm...så vissa saker kan jag inte göra nogåt åt.

Permalänk

ok, aja, jag har endå inga pengar nu :/ och så ska jag köa från torsdag för biljetter.... så jag blir borta härifrån några dar

Väntar på prisförslag. Måste ju se om man kommer ha råd.....

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Jag kommer vara utan internet en eller två veckor och kommer därför inte svara på några inlägg(flyttar), men fortsätt ge förslag om ni har fler :). Återkommer med mera info så fort jag får internet igen.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju inte riktigt som det kommer bli nåt. Är inte den här tråden 3 månader gammal nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
Det verkar ju inte riktigt som det kommer bli nåt. Är inte den här tråden 3 månader gammal nu?

Tråden startades 2003-10-13 i syfte att få reda på vad folk ville ha men det blev rätt mycket offtopic...När jag har bilder och vet att mina block är bättre än Maze3 kommer jag skapa ny tråd med bilder och mer info. Har ni fler förslag på vad ni vill ha skriv i denna tråd. Tack!

Mvh ArtMan

Permalänk
Medlem

Kommer du även att leverera NB-block (för i875) och grafikblock (radeon 9700) så är jag intresserad om de säljs till måttliga priser. 1/2" på allting är att föredra.

Permalänk

vad jag vill se i ett block

inte allt för dyrt (max ~500)
Ovanlig deisgn <-- viktigt
Snyggt
Prestanda

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
vad jag vill se i ett block

inte allt för dyrt (max ~500)
Ovanlig deisgn <-- viktigt
Snyggt
Prestanda

kan tänka mig att betala ~800 spänn för ett bra block, men då ska det vara bra