Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Jag har i och för sig en Pioneer A04 brännare, men jag skulle valt någon form av RitekG04 i första hand och RitekG03 i andra hand. Ritek G03 skivorna är helt OK, bara att man inte kan bränna snabbare än 2X och att man kanske bör lämna 200 MB fritt ytrymme på skivorna när man bränner för säkerhets skull. Ett 50-pack "HIGH Quality Datasafe Media Ritek G03 Dye type" för £29.90 verkar som ett fynd tycker jag.
"Unbranded White top" är ju lika dyra som Datasafe RitekG03 (25-packet är visserligen billigare än 50-pack, men per skiva räknat så blir det samma pris) men tittar man på detaljerna så står ju "NEC ND 1300 ... NOT RECOMMENDED" för white top skivorna så då är det ju dumt att köpa just dessa.
Det verkar vara dyr frakt på den butiken, £26.99+VAT till Sverige men är ni många som delar och det blir mycket skivor sammanlagt kanske det inte blir så farligt mycket per skiva räknat. Jag beställde 50 RitekG04 från cdr-by-mail.co.uk och där blev frakten mycket billigare, £6.46 + 17.5% VAT. Sammanlagt pris £53.59 inklusive frakt och VAT (varav själva skivorna kostade £46). Ca 14 kr per skiva alltså för Ritek G04. De har också Datasafe Ritek G03 om man vill köpa billigare skivor.