Permalänk
Medlem

100 mbit med BBB nästa år...

Permalänk

Tack BBB.

Permalänk

Galet! Lär bli ganska mycket dyrare dock...

Permalänk
Medlem

Ja som presis fått BBB 8/1 Adsl och e glad för det. Känns so att man snart måste flytta till någostans dom har riktigt BBB 100mbit e inte att leka med..

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Fest!

fast det lär kosta apmycket

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Bostream lanserar 26Mbit, kravet är dock 300meter från stationen.
Bredbandsbolaget lanserar 100Mbit, tro mig att det kommer kosta.

Det handlar mest om vem som är snabbast på marknaden inte om hur många som väl kan få det.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Avstängd

Är villig att betala max 700 spänn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj, inte illa. Bara att gratulera de som kommer att få tillgång till tjänsten samt har råd att betala (kommer kosta säkert en tusing i månaden, minst, tror jag). Själv får man snigla vidare på 2Mbit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och om Phelia hade lanserat 100Mbit/s så hade det kostat 100k... per megabyte...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

de där är ju självfallt deras lan lösning, och inte vdsl...de som redan har bbb lan kommer väl troligen att kunna välja 100mbit, och vi som sitter med adsl*vdsl kommer ju garanterat inte att få något i närheten av 100mbit

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Muuums..... Givet att man hoppar på! Är nöjd med 10 mbit men 100 är ju 100!! Fast kostar de skjortan så vetefan, idag slantar man ju endast 285/månaden vilket är helt ok!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

100mbits bara

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

alla ISP som kör via Fiber Lan kan ju höja till 100mbit/S utan några problem ;).

Undra vad folket gör med sitt 100mbit när de får den ;P

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Undra vad folket gör med sitt 100mbit när de får den ;P

Dom som är medlemmar här börjar väl tämligen omgående att längta efter Gigabit

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Lite snipp o snapp

"Men risken finns att tjänsten ökar Bredbandsbolagets kostnader för Internetkapacitet. Trafik från en operatörs nät till en annans kvittas hela tiden mot trafik åt andra hållet. Skulle trafiken ut från Bredbandsbolagets kunder blir allt för stor måste Bredbandsbolaget betala för överskottstrafiken.
- Idag går större delen av trafiken inom vårt eget nät. Men visst finns det en risk att våra clearingkostnader rusar i höjden, säger Peder Ramel."

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Lite snipp o snapp

"Men risken finns att tjänsten ökar Bredbandsbolagets kostnader för Internetkapacitet. Trafik från en operatörs nät till en annans kvittas hela tiden mot trafik åt andra hållet. Skulle trafiken ut från Bredbandsbolagets kunder blir allt för stor måste Bredbandsbolaget betala för överskottstrafiken.
- Idag går större delen av trafiken inom vårt eget nät. Men visst finns det en risk att våra clearingkostnader rusar i höjden, säger Peder Ramel."

BBBs kunder får väl helt enkelt se till att tanka mera =P

Permalänk
Medlem

Häftigt är det ju, men nödvändigt? Nja
Själv sitter jag med 10Mbps, och inte tycker jag att det går segt.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Inaktiv

Fast 100 är aldrig fel.
Dock lär man ju inte orka betala för det.
Skulle klara mig på 2mbit och en längre avgift.

Permalänk
Medlem

100mbit.. fan va nice det vore..

men jag skulle varit nöjd med 10mbit den närmaste tiden....

suck tyvärr får man inte äns det ....

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är jävligt dåligt att Bredbands företagen bara strävar vem som är snabbast, inte så att alla kan få vanligt adsl lr nått tänk på oss på landsbyggden :*(

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Onödigt ..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Förstår inte de som säger att 100Mbit är onödigt. Varför är det det? Är det fel att ha kapacitet över om man nu inte nyttjar linan fullt ut? Är det fel att ligga i framkant vad gäller bredband?

Sen de som säger att "Tänk på oss som bor på landsbygden...." ja men vill ni ha 10-100Mbit så flytta in till stan då! Sälj villan och köp en etta för 1.2-1.5 Mille då!! Man kan inte få allt så enkelt är det. Ville ni ha snabba linor så borde ni tänkt på det INNAN ni flyttade ut på landet.

Jag har själv inte BBB men jag gläds åt de som kan få 100Mbit! Ingen jävla jantelag tack.

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

649 kr i månaden är min gissning för 100 Mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Förstår inte de som säger att 100Mbit är onödigt. Varför är det det? Är det fel att ha kapacitet över om man nu inte nyttjar linan fullt ut? Är det fel att ligga i framkant vad gäller bredband?

Sen de som säger att "Tänk på oss som bor på landsbygden...." ja men vill ni ha 10-100Mbit så flytta in till stan då! Sälj villan och köp en etta för 1.2-1.5 Mille då!! Man kan inte få allt så enkelt är det. Ville ni ha snabba linor så borde ni tänkt på det INNAN ni flyttade ut på landet.

Jag har själv inte BBB men jag gläds åt de som kan få 100Mbit! Ingen jävla jantelag tack.

Så du menar att jag ska lämna underbara byhålan Skene för gbg bara för att få snabbare lina?
tänk om nisse.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Citat:

Så du menar att jag ska lämna underbara byhålan Skene för gbg bara för att få snabbare lina?

Om du nu prioriterar en snabbare lina och inte kan få det i Skene så ja. Annars kan du ju alltid handla billiga sängöverdrag på Borås Cotton i Skene. Valet är ditt.

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

lär ju kosta....
jag sitter med BBB 10Mbit lan (fiber) nu och har inte lust att pröjsa mera än 500kr i månaden så jag hoppas att de har kvar sina 10Mbit tjänster då oxå så man inte tvingas uppgradera.... för lär ju kosta betydligt mer än 500kr....

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Jag tycker att det är jävligt dåligt att Bredbands företagen bara strävar vem som är snabbast, inte så att alla kan få vanligt adsl lr nått tänk på oss på landsbyggden :*(

Ni får väl helt enkelt bygga ett eget nät. Jag bor i en liten by utanför Umeå och vi har byggt ett eget fibernät på 100mbit. Inte så billigt kanske men då har man iaf ett riktigt nät och inte nåt skröppligt adsl som kostar lika mycket...
Vi betalar 225 kr i månaden för internet, men kostnaden för själva nätet blev ganska mycket, ca 18 000kr inklusive bidrag.... Men de e ba o smäll upp på huslånet

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair Vengeance LP 16GB | Asus P8Z77-V | Gigabyte GTX 670 2GB OC Windforce | Intel 520 240GB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Newton R2 650W |

Permalänk
Medlem

Suck... Landsbygden igen... Jag vet att det är illa med bredband där, så är det bara! Gilla läget! Ni köper en villa för 600.000 och vill ha fiber draget sexton mil genom skogen... Sure, pay 4 it! Bor man i storstan får man slanta det dubbla för en 1:a eller 2:a, givet har det vissa fördelar med sig... Men knappast värd skillnaden, eller?

Klart som korvspad att ingen fan vill lägga ned 20 millar på att koppla upp 20 hushåll i Knäckebröhult eftersom det tar typ 12 upphöjt till 14 år att få ihop de stålarna. För ni lär väl knappast vara intresserade av att slanta 5 lök i månaden eller installationsavgiften för dragningen av infrastrukturen?

Jag är ingen stor fan av Telia men jag tycker de gör ett bra jobb med att koppla upp bönderna med DSL. De tjänar inget på det men liiite public service är det i alla fall.

Skall storstäderna betala infran i landsbygden? Varför det? Jag jobbar, skattar och slantar fett med deg för att bo i stan. Inte fan vill jag slanta för någon lapp vill surfa 10 meggabittare wireless i kåtan jojkandes "meeera". Nae, vi har redan slantat vägarna där ute, själv får vi slanta tull för att ta oss till arbetet.

Med glimten i ögat!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk

Lucius: BRAVO!! Håller med till fullo!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Skall storstäderna betala infran i landsbygden? Varför det? Jag jobbar, skattar och slantar fett med deg för att bo i stan. Inte fan vill jag slanta för någon lapp vill surfa 10 meggabittare wireless i kåtan jojkandes "meeera". Nae, vi har redan slantat vägarna där ute, själv får vi slanta tull för att ta oss till arbetet."

Udrar vilken del av sverige som drar in mest pengar till staten. hmm Norrland var de ja.
frågan är ju vem som betalat Bredbandet i städerna.
för de är ändå så att Skogen är sveriges störsa inkomst källa å så många träd har ni inte i stockholm.
skulle de inte vara för norrlands älvar skulle du inte ha stöm så du kunde starta din dator ens om du inte ville betal 5000:- /sec eller ha ett kärnkraftvärk i källaren.

så var itne så negativ till att vi vill ha tillbacka lite av alla skate pengar som far till stockholm. kan lova att de skulle se ut anars i sverige om företagen skulle måsta skata där dom tillvärkar produkten å inte där dom har huvudkontoret. för skulle de vara så skulle "kåtan jojkandes" kunna ha 10Gb/s utan att betala nåt.

tänk lite bara

Med glimten i ögat!