Permalänk
Medlem

Grafikhack

Hej.

Denna tråd skriver jag för mitt problem med "grafikhack". Det är så att i spel, när man t.ex bara går rakt fram så kommer det ett litet hack var 3-4dje sekund.

Så här kan man säga det som

-går-
-går-
-hack-
-går-
-går-

Och så fortsätter det i all evighet. Det är väl inget direkt _stort_ problem, men ändå irriterande!

Det har jag haft så länge jag kan minnas, och jag har alla nyaste drivare och så. Klocking har jag försökt, men utan resultat. Om jag klockar mitt kort som är ett ASUS GeForce 4 MX 440, så får jag bara sämre resultat i t.ex 3DMark2001. (2003 klarar datorn inte ens att köra).

Så jag undrar om ni vet, eller har hört talats om detta problem eller liknande eller något.

Dator:
AMD Duron 1200
ASUS A7V133-C
256mb SDRAM
ASUS GeForce 4 MX 440 (270/400)

Tacksam för svar!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

det kan ju vara så att du kör väldigt krävande spel så ditt grafikkort inte orkar med för geforce 4 mx440 är ett upphottat geforce 2 och sen har du ganska så lite minne... vad är det för spel???
händer det i alla spel?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, kommer oftast bara om jag har på "far" när det gäller distance i spel. Antar att det är för krävande att visa så många grejjer. Händer fasten man har ~80fps i BF1942 , eller Halo.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
det kan ju vara så att du kör väldigt krävande spel så ditt grafikkort inte orkar med för geforce 4 mx440 är ett upphottat geforce 2 och sen har du ganska så lite minne... vad är det för spel???
händer det i alla spel?

Hmm, kanske det. Det är i alla spel, och det kommer även när man rör på musen horisontalt till vänster och höger.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

nästan garanterat pga 133-minnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauf
nästan garanterat pga 133-minnet

Jaså? Jo, det kan väl vara så, att minnena är för slöa.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

om du har någon gammal hd i datorn så kan du ju testa att dra ur den tillfälligt. det var problemet med min gamle 60Gb:are

Permalänk
Medlem

Hm, tror inte det är det, för jag har haft en gammal 40gb:are innan, då jag hade "hacket" också. Men nu kör jag endast med en ny 120gb:are så det är knappast det. Det kan tilläggas att när jag precis nyinstallerat windows och kört ett spel, då är det borta. Men sen efter en stunds spelande, eller efter nån timme så kommer det. Sen är det där... Är väl mina minnen som är slöa.

Visa signatur

must!

Permalänk

Om det kommer efter ett tag tycker jag det definitivt låter swap-relaterat.

Köp 256 MB till är mitt råd. Även om det nu inte skulle lösa problemet, så känns datorn säkert lite ärtigare iaf

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160