Permalänk

Vad visar CPU-Z & WCPUID

Har ett nytt system av:
Epox 4 PCA3+
Intel P4/2,6/800
Corsair 1024/PC3700

När jag ändrar FSB i bioset till tex. 220 och sedan kör CPU-Z eller WCPUID så är det ingen förändring på Prollen eller FSBn. Om jag sedan bootar om så är det fortfarande 220 på FSBn.
Är det något mupp med min bios eller visar CPU-z & WCPUID ändast märkvärderna ?

/NN

Edit: ändrade rubrik då problemet ändrats.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Båda programmen skall visa den nya FSB:n...så nått mupp nån stans är det nog allt...

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk

Jo, jag uppdaterade Bioset senare under kvällen och fick ingång det, en stund iallafall.
Jag stegade FSB med intervall om 10Mzh till jag nådde 240, där blev det tvärstopp och bioset startade inte ens. Nu så har skiten låst sig och en bios reset hjälper inte. KRIS...
Har provat saker som att ta bort alla ide enheter, bytt grafikkort, bytt till PS2 tangentbord, provat med bara ena resp andra minnesmodulen.
Är i akut behov av bra hjälp!

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.

Permalänk

Nytt BIOS kanske? Nytt moderkort? Du kanske har rökt någon krets.

Permalänk

Var rädd för det

Jo det blir nog det. Kan man köpa nya bios på lösvikt?
Kortet är bara 1 månad så jag skall först försöka få det på retur/reparation.

Visa signatur