Permalänk
Medlem

När kommer VDSL BBB till Lund?

Vet någon när VDSL kommer till Lund?

jag har hört att dom bygger för fullt men vilken datum kommer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
låter lovande

kan du säga priserna till BBB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karan
kan du säga priserna till BBB?

www.bredband.com

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

har du 8/1 nu då?

Nope jag avbeställde skiten för att de aldrig visste något.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonkz
garg...det e väl bara för adsl lr??

Har ingen aning men det verkar ju så

Nu är det en vecka sen som stängde mitt internet
Tur att man kan surfa på jobbet

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Konsumentombudsmannen

Vad händer om man går till KO (konsumentombudsmannen)
och man berättar scenariot om att leveranstid är på 3 månader men dom håller inte detta trotts påtryckning ifrån PTS mm.

Jag undrar om BBB skulle vakna om man kopplar in KO, har funderat på detta och vill gära höra lite tankar och kommentarer kring detta.

Visa signatur

::L::

Permalänk
Medlem

Re: Konsumentombudsmannen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lman
Vad händer om man går till KO (konsumentombudsmannen)
och man berättar scenariot om att leveranstid är på 3 månader men dom håller inte detta trotts påtryckning ifrån PTS mm.

Jag undrar om BBB skulle vakna om man kopplar in KO, har funderat på detta och vill gära höra lite tankar och kommentarer kring detta.

Har dem lovat något som dom inte har hållt skall du självklart koppla in det. Samt alla som har fått en tjänst som inte fungerar som den skall , ska inte betala en enda krona.

Permalänk
Medlem

BBB har inte fått nå påtryckningar från PTS! det är BBB som anmält TeliaSonera/Skanova till PTS för att de inte levererar inom skälig tid, vilket leder till orätvisa förhållanden. BBB får mindre kunder pga. detta än om det skulle fungera klanderfritt. och det står i lagen att så inte får ske, det ska gå lika fort vare sig det är TeliaSoneras adsl som kopplas in eller BBB. Vilket inte är fallet nu. Skanova rycker Telias adsl snabbt som fan (för de som har de och byter till t.ex. BBB) men kopplar inte in BBB´s utrustning samtidigt. vilket de måste göra enligt PTS. detta hade Teliasoner/skanova att fixa INNAN 6 November. det pågår alltså en utredning OM de verkligen klarade att bättra sig innan dess. men personligen tycker jag inte det och har pratat med PTS. och de har tagit min anmälning till granskning och invägning i utredningen.

till BBB har skanova sagt att det är 10 dagars leveranstid på ADSL och på VDSL är det 15 dagar. detta sa han som är VDSL ansvarig på BBB´s huvudkontor. tröttnade på kundtjänsten o ringde dit istället. sen gick det fort

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ADSL KONTROLL

Telefon nummer:
08-717****

Typ:
NY

Telestation:
HÄS är Planerad YYMM: 0312

Avstånd:
1650 m från telestation HÄS

Uppskattad maxhastighet:
8.00 Mbit/s nedströms
1.00 Mbit/s uppströms

ADSL tjänsten kan inte levereras till telefonnummer 08-717**** då det för närvarande inte finns några lediga portar på HÄS telestation.

Vadå klart i december???
Då har jag väntat 5 månader.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Vadå klart i december???
Då har jag väntat 5 månader.

Du är medveten om att det gäller Universal Telecoms adsl och inte BBB. Två olika bolag med sina egna installationer.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

Ok.Så det är deras inkoppling av stationen.Inte allmänt.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Tycker att telia sonera borde lynchas men det är bara min åsikt

Permalänk
Medlem

nätverkskabel är inte ansluten står det varannnan minnut nu eller nått.
nån mer som har saam problem?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

nätverkskabel är inte ansluten står det varannnan minnut nu eller nått.
nån mer som har saam problem?

Skriv i den här tråden.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20995...

Vart du bor och hur långt du har till stationen ifall du vet det.

Vore bra om man kunde samla alla driftstörningar i en tråd.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Fick mitt vdsl idag! Fan va kul tänkte jag och sprang till posten för att hämta startpaketet. Till min förvåning fungerar det redan online. Självklart testar jag mina pingtider och hastigheter. Stor besvikelse för min del! För det första så låg pingtiderna på 30-60ms och min duplex fungerade inte alls.

2.78 upload (tcp)
5.58 upload (udp)

6-7mbit download (tcp)
7-8.5mbit download (udp)

Direkt flyger jag på telefonen och väntar på teknisk support. Den första knölen ber mig skicka ett mail med alla problem, jahapp tänker jag och börjar skriva ett e-brev. 1 timma senare är jag lika otålig som innan föregående samtalet, ringer igen. Då kommer jag fram till en tekniskt duktig kille, han förklarar att det verkar va störningar i min upload, dock kan han inte urskilja problemet. Jag gnäller lite mer och förväntar mig att få det fixat.
Han berättar då att dem kan inte göra något åt uploaden där ifrån så det skrivs ner i en felrapport. Under tiden så skruvar han upp hastigheten för nerladdning till 12mbit och sänker den låga uploadhastigheten från 5.58mbit till 3mbit för att få det mer stabilt! (STORT SUCK). Pingtiderna ville jag ha sänkta till 12-14ms men självklart går det bara att få ner dem till 20-25ms hos mig!

Just nu känns det grymt tråkigt och jag är arg som satan! Ska ringa varje dag tills dem fixar. Herregud jag betalar ju för att det ska funka som på papper!??!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vx
Just nu känns det grymt tråkigt och jag är arg som satan! Ska ringa varje dag tills dem fixar. Herregud jag betalar ju för att det ska funka som på papper!??!

Står det i avtalet att du ska få spec. eller bra pingtider? Står det att du är garanterad viss bandbredd?

Permalänk
Medlem

Självklart inte, men jag förväntar mig att dem fixar det ändå. Jag betalar för en fullt fungerande tjänst. Dessutom garanterar dem full duplex, 12/3 är inte full duplex..

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart inte, men jag förväntar mig att dem fixar det ändå. Jag betalar för en fullt fungerande tjänst. Dessutom garanterar dem full duplex, 12/3 är inte full duplex..

Tror du har missuppfattat vad full duplex betyder

Full duplex innebär att båda datorerna kan sända och ta emot signaler samtidigt. Halv duplex innebär att båda datorerna kan sända men inte samtidigt, en dator sänder och den andra tar emot signal.

Duplexen funkar för mig dock efter at jag ställt in 100Mbit full duplex

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem
Citat:

En anslutning med full duplex som går i 12/3 är fullt möjligt. Tråkigt dock att det inte fungerar bättre, jag skulle dock ge dem lite tid att fixa det hela. Vad för avstånd hade du till telestationen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Tror du har missuppfattat vad full duplex betyder

Full duplex innebär att båda datorerna kan sända och ta emot signaler samtidigt. Halv duplex innebär att båda datorerna kan sända men inte samtidigt, en dator sänder och den andra tar emot signal.

Duplexen funkar för mig dock efter at jag ställt in 100Mbit full duplex

jag får lägre fart om jag ställer mitt kort på fullduplex..

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick mitt vdsl idag! Fan va kul tänkte jag och sprang till posten för att hämta startpaketet. Till min förvåning fungerar det redan online. Självklart testar jag mina pingtider och hastigheter. Stor besvikelse för min del! För det första så låg pingtiderna på 30-60ms och min duplex fungerade inte alls.

2.78 upload (tcp)
5.58 upload (udp)

6-7mbit download (tcp)
7-8.5mbit download (udp)

Direkt flyger jag på telefonen och väntar på teknisk support. Den första knölen ber mig skicka ett mail med alla problem, jahapp tänker jag och börjar skriva ett e-brev. 1 timma senare är jag lika otålig som innan föregående samtalet, ringer igen. Då kommer jag fram till en tekniskt duktig kille, han förklarar att det verkar va störningar i min upload, dock kan han inte urskilja problemet. Jag gnäller lite mer och förväntar mig att få det fixat.
Han berättar då att dem kan inte göra något åt uploaden där ifrån så det skrivs ner i en felrapport. Under tiden så skruvar han upp hastigheten för nerladdning till 12mbit och sänker den låga uploadhastigheten från 5.58mbit till 3mbit för att få det mer stabilt! (STORT SUCK). Pingtiderna ville jag ha sänkta till 12-14ms men självklart går det bara att få ner dem till 20-25ms hos mig!

tror du får leva medd att du inte får mer hastighet. dom garanterar som sagt ingen bandbredd. så sa dom till mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var glada ifall ni har stabila uppkopplingar.

Jag får hyfsad fart men uppkopplingen går ner stup i kvarten.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

JIPPI, då var man online me VDSL, fast man bor ruskigt nära gränsen! hehheh

kan för övrigt konstatera att BBB fortfarande kör me cisco på vdsl!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
JIPPI, då var man online me VDSL, fast man bor ruskigt nära gränsen! hehheh

kan för övrigt konstatera att BBB fortfarande kör me cisco på vdsl!

hur länge fick du vänta å hur lång ifrom stationen bor du??
såg att du skrev nånstans i denna tråd, men ja orkar inte blädra igenom 64 sidor

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

beställde i Juni, mitt telia adsl kopplades ur på BBB´s begäran 30/10, idag den 20/11 kopplades BBB Vdsl in. alltså tog det 21 dagar för skanova att koppla om

bort enligt telia på 1280 meter från stationen, enligt BBB 1120 meter

TPTest:

TCP:
sändning: 1,76 Mbit
mottagning: 4,53 Mbit

UDP:
sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej!!! lång tid 5 månder :/, får hoppas att jag får d innan jul iaf

edit: kan du pinga sunet.se och telenordia också

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

hoppas inte allt för mkt nu du:)

jag beställde bbb nångång i mitten av juni, och har ännu INTE fått det!!!!

jag blev avkopplad från telia 30/9 och sitter fortfarande utan uppkoppling, pinsamt värre:/

alltså har det gått 1månad och 20 dagar
fyfan va pinsamt:(

Permalänk

Beställde i juni... fick mitt telia adsl avslutat av bbb så att det blev urkopplat 30/9..... och idag fick jag äntligen:

Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 48. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen.

Vi har i samband med detta även skickat startboxen till den adress du uppgett i din anmälan.

Så nu bara väntar jag på mer som ska gå fel.

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

pingar telenordia.se, 36 ms! kanske inte det bästa, o kan få det bättre. men det är ju högt eftersom de kan felsöka lättare o eftersom jag inte spelar nå så är det bättre om de kan hålla det stabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
beställde i Juni, mitt telia adsl kopplades ur på BBB´s begäran 30/10, idag den 20/11 kopplades BBB Vdsl in. alltså tog det 21 dagar för skanova att koppla om

bort enligt telia på 1280 meter från stationen, enligt BBB 1120 meter

TPTest:

TCP:
sändning: 1,76 Mbit
mottagning: 4,53 Mbit

UDP:
sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

Vilken telestation ligger du på då?

Jag blev bortkopplad från Telia den 31/10, BBB gjorde en andra beställning till Skanova den 4 nov. Jag ringde Telia den 7 nov och frågade varför min ADSL signal ligger kvar på mitt jack, svaret blir "Opps, vi har glömt att lägga in en nertagningsorder till Skanova"... 5 minuter senare samma dag så är signalen borta från mitt jack. (detta tycker jag är skumt, det måste vara någon automatik hos Telia/Skanova)

Skanova "ryckte kablarna" från mitt jack den 7 nov och idag väntar jag fortfarande på ett datum då jag ska få det levererat...

Det senaste som hänt mig är att det blir "internet fel, kontakta kundtjänst" på BBB's status sida när jag knappar in mitt pers.nummer och tfnnummer... Kan detta betyda att något är på gång? Tidigare har det stått "Anslutning beställd hos Skanova, väntar på datum"...