Permalänk
Medlem

Abit NF7 V2.0 vs. EPoX EP-8RDA+ V2.1?

som topic lyder, vilket ska man satsa på?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du ska satsa på Epox.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jag med, fler funktioner på Epox.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

okej, tack pojkar

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

Jag kör med EPoX EP-8RDA+ V2.1 och har bara bra att säga om det förutom att mina dioder för hdd och pw slutat lysa

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Satsa på ett ABIT, klockar bättre för dom jag känner.

Jag har själv både ett EPOX 8RDA+ och ett NF7-S, har dessutom byggt ett par datorer till med ABIT och dom är lättare att få stabila.

Dessutom andas EPOX manualer och tillbehör som plåten vid kontakterna BUDGET, jämfört med det som följer med ABIT-korten.

Men du blir säkert nöjd vad du än köper, bägge är bra kort, många har dock haft problem med Abit-korten.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Avstängd

Jag funderar faktiskt på att sälja mitt NF7-S rev2.0 pga att det bara gör 217MHz FSB med orginalkylning. Efter att ha satt på ny kylning på NB och mosfets och vdd moddat till 1.95v så gör kortet cs 225FSB. Jag har inte kylt SB än men det kommer. Blir nog EPOX nästa gång om jag köper något nytt.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Jag kör med EPoX EP-8RDA+ V2.1 och har bara bra att säga om det förutom att mina dioder för hdd och pw slutat lysa

Intressant. Jag köp också EPoX och mina dioder har också lagt av...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Satsa på ett ABIT, klockar bättre för dom jag känner.

Jag har själv både ett EPOX 8RDA+ och ett NF7-S, har dessutom byggt ett par datorer till med ABIT och dom är lättare att få stabila.

Dessutom andas EPOX manualer och tillbehör som plåten vid kontakterna BUDGET, jämfört med det som följer med ABIT-korten.

Men du blir säkert nöjd vad du än köper, bägge är bra kort, många har dock haft problem med Abit-korten.

Abit kvalitét? Visst skojar du? Har du ens läst forumet det senaste året? Massor av folk har fått ambulanser istället för moderkort med Abit.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe

Jag föredrar att dom satsar pengarna på att göra bra kort istället för manualer...

Permalänk
Medlem

Abit.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Abit kvalitét? Visst skojar du? Har du ens läst forumet det senaste året? Massor av folk har fått ambulanser istället för moderkort med Abit.

Är du läskunnig? Läs hans SISTA mening i inlägget......

Permalänk
Medlem

Epox såklart. Mitt 8rda+ v 2.1 har funkat perfekt hittills, t.o.m. dioderna lyser som dom ska

Visa signatur

ASRock X670E Pro RS, Ryzen 7 9700X, 2x32GB Kingston Fury Beast Black 6000 CL30 @6200MHz

Permalänk
Medlem

Asus!

Apropå kvalitetskänsla. Fick bråka med minnena i en kvart på min flickväns Abit NF7-M för att de inte satt i riktigt som de skulle fastän de fysiskt verkade vara på plats. Fick mitt Asus-kort (A7N8X Deluxe) i förra veckan och hela kortet andas ju mer kvalitet än Abit.. minnena satt på plats med en smekning.

Har haft ett flertal Abit själv tidigare och har ett EPoX nu (8K7A+), men detta, mitt första Asus var en positiv överraskning i kvalitetskänsla.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det