Vilket moderkort (inte som andra trådar)

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket moderkort (inte som andra trådar)

Vilket moderkort på den här sidan skulle ni ta?

http://www.mycom.se/produktkategorier/431134/

Jag har kört MSI och AOpen tidigare och har varit mycket nöjd med framför allt MSI men nu funderar jag på ett Abit kanske ett Epox... Välj era favoriter på den sidan och motivera även varför. Ett krav är att det ska vara 8x AGP men det är det väl på alla moderkort... Raid är ett plus men inget krav.

Sen vet jag inte med chipset om nforce och sånt där... Aja ni får skriva vad ni tycker så får vi se sen...

Tack på förhand!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X Deluxe nForce2 AGP8X 5PCI 3xDDR400 ATA-133 SATA RAID 2xLAN USB2.0 Firewire AC97 Socket A

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
ASUS A7N8X Deluxe nForce2 AGP8X 5PCI 3xDDR400 ATA-133 SATA RAID 2xLAN USB2.0 Firewire AC97 Socket A

har du lust att motivera ditt svar som jag bad om i första inlägget?

edit: fungerar det med PC2100 minnen på det där?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Håller med.

Det var vad mitt val blev när jag köpte nytt nu förra veckan. Bra kvalitet, inte så stora problem som Abit har haft med sina kort. I övrigt bra funktioner och bra rykte. Har allt jag behöver och är inte så ruskigt dyrt heller. Är nöjd.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Hedersmedlem

vart sitter raiden på det där kortet? den finns inte med på bilden såvidare inte IDEn är helt utbytt mot RAID...

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

det står SATA RAID så du måste alltså köpa sata diskar om du ska raida lr sata till ide konverterare..........

Permalänk
Hedersmedlem

oki men det finns vanliga ide bussar på den? lr? annars så är den inte lika attraktiv som förut...

edit: för det är väl så att Seagate Barracuda inte fungerar så bra med RAID?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Antielefant

Finns 2 st vanliga PATA IDE bussar på den, samt 2 st SATA RAID bussar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har bara 1 sak att säga ABIT NF7 !!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
oki men det finns vanliga ide bussar på den? lr? annars så är den inte lika attraktiv som förut...

edit: för det är väl så att Seagate Barracuda inte fungerar så bra med RAID?

Det finns 2 vanliga IDE-bussar, men de kan du inte RAIDa på. Du kan dock köra converters på IDE-diskarna och sätta dem i SATA-RAID. Du kan dock bara ha 2 diskar i SATA-RAID tror jag.

De nya barracudorna (7200.7) ska funka utan problem i RAID av vad jag hört.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajo_j
Har bara 1 sak att säga ABIT NF7 !!!!!!!!!!!!!!!

som jag sa i första inlägget och även i ett tidigare inlägg: Motivera ditt svar!

Visa signatur

Vim